דו"ח: 40% מבתי הספר בסוריה נהרסו ושליש מהילדים אינם במסגרת חינוכית

סוכנות "אנאדולו" הטורקית מיקדה את אור הזרקורים על המציאות החינוכית בסוריה ועל הקשיים העומדים בפני ילדים סורים, במיוחד לאור חוסר האפשרות של יותר משני מיליון ילדים ללמוד.

הסוכנות ציטטה את המומחה החינוכי הסורי ומנהל "מרכז המדד ללימודי חינוך ומחקר", ד"ר פוואז אל-עוואד, כי שליש מילדי סוריה נמצאים מחוץ למסגרת חינוכית כלשהי.

אל-עוואד אמר, "הנושא החינוכי לא עניין את הגורמים המהפכניים בסוריה בתחילת מרד האזרחים, מכיוון שהתלמידים בשנה הראשונה למרד המשיכו את לימודיהם בבתי הספר של המשטר, אך מעטים נסעו למדינות שכנות.

הוא הוסיף, "עם הסלמת הפעולות הצבאיות נגד אזרחים, והקמת פלגים צבאיים שפעלו לשחרור אזורים מסמכות המשטר, החלה הגירה פנימית נרחבת בתוך המדינה".

הוא הזכיר שמספר בתי הספר שנהרסו באופן מוחלט או חלקי עלה על 4,000 בתי ספר מאז אמצע 2011, המהווים כ- 40 אחוזים מכלל בתי הספר בסוריה.

הוא ציין, "ילדים בסוריה ממשיכים לשלם את מחיר המשבר, מכיוון שמערכת החינוך סובלת ממתח רב, מחוסר מימון, מהתפרקות וחוסר יכולת לספק שירותים בטוחים, הוגנים וברי קיימא למיליוני ילדים."

הוא ציין כי "ישנם יותר מ -2.4 מיליון ילדים בסוריה שאינם רשומים ללימודים, מתוכם כ -40% בנות, וסביר להניח כי המספר אף גדל במהלך שנת 2020, בגלל ההשפעה של מגיפת הקורונה, אשר החמיר את תנאי החינוך בסוריה. "

על פי הדובר, למעלה מ -2.4 מיליון ילדים, או יותר משליש מהילדים הסורים, אינם במסגרת לימודית כלשהי ו-1.3 מיליון ילדים נמצאים בסיכון לנשירה.

 

القوات الحكومية تدمر مدارس سورية | الشبكة السورية لحقوق الإنسان