מבזקי חדשות ליום 16-4-21

*- שר החוץ אשכנזי ממריא למפגש עם שרי החוץ של איחוד האמירויות, יוון וקפריסין. במוקד השיחות: תיירות, גז וכלכלה. כמו כן ישוחחו על המאבק באיראן וכן ההתמודדות עם החקירה בבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג. הוא ישוב לארץ במוצאי שבת.

*- סנקציות על רוסיה: איסור על חברות אמריקאיות לרכוש אג״ח של ממשלת רוסיה + גירוש דיפלומטים רוסים מוושינגטון.

*-  חלופות תקיפה ישראלית על אתרי הגרעין באיראן כפי שפרסמו מקורות חוץ :

הפרשן הצבאי של האתר העיר על מפה זאת : "בשבוע שבו הוצגה יכולת תקיפה קינטית ללא חיל האוויר אפשר לגנוז את תסריטי המתווים התלושים האלה. אלה תוכניות מלפני עשור במקרה הטוב."

*- מפת מיקום כוחות הפרוקסי האיראנים ברחבי המזרח התיכון :

תמונה

*- כיפת ברזל חוגגת עשור: 2,400 יירוטים והכנסות של 4 מיליארד שקל.

*- מנהיג המהפכה האיסלאמית האיראנית , איתאללה סייד עלי חמינאי, הזהיר מפני שיחות ממושכות שמטרתן להחיות את הסכם הגרעין משנת 2015, והדגיש כי איראן תחזור להתחייבויותיה על פי ההסכם רק לאחר שתוודא כי כל הסנקציות האמריקניות הוסרו.

*- איראן: סטודנטים מתאספים מול מתחם ההעשרה של שהיד אחמדי רושאן נאטנז כדי למחות על החבלה האחרונה באתר.

*- עיראק- שוב תקיפה על כוחות אמריקאים והפעם על שיירת תחמושת על כביש 106 במחוז אנבר.

*- לא ייאמן על מה הכניסו אישה לכלא בירדן
ירדן ממשיכה לספק כותרות מהצד הלא נכון. הפעם הרשת החברתית בממלכה רועשת וגועשת על רקע שליחתה לכלא של אישה שכל חטאה היה שאמרה "אבי טוב יותר מהמלך". בירדן זו נחשבת עבירה של העלבת המלך.

לפי הדיווחים, את'אר דבאס בת ה-34 שעובדת בחברת החשמל הירדנית אמרה את המשפט הזה במהלך ויכוח עם אישה אחרת על מקום חנייה…דבאס התווכחה עם אמל חוסיין, עיתונאית במקצועה, כשהאחרונה אמרה: "הוד מעלתו הוא מעל הכל ואין מישהו מעליו. אביך מתחתיו". דבאס השיבה: "מי בכלל דיבר על המלך? מבחינתי אבי הוא מעל המלך ומעל כל העולם". יצוין כי אביה מת לפני שנים. העיתונאית החליטה להתלונן בפני הרשויות שפתחו בחקירה והמלצה על משפט.

בעקבות פרסום פסק הדין, הוציאו הירדנים שגם כך מתוסכלים מהמצב במדינה קיטור ברשתות תחת ההאשתג #ابوي_احسن_من_الملك (אבי טוב יותר מהמלך) וטענו כי העונש מוגזם. רבים ציינו כי בעוד בכירים מושחתים שודדים את הקופה הציבורית ללא הפרעה, בית המשפט בעמאן בחר להכביד את ידו דווקא במקרה כזה. (דורון פסקין)

*-