עוצר על מרכז במינסוטה אחרי הריגת שחור והתפתחות מהומות בעקבות זאת

עוצר הוטל על ברוקלין סנטר שבמינסוטה וכוחות של המשמר הלאומי התפרסו בעיר אחרי לילה של מהומות על רקע מותו של צעיר אפרו אמריקאי שנורה על ידי שוטרים במהלך ניסיון מעצר, כ-20 ק"מ בלבד מהמקום שבו מת ג'ורג' פלויד.

על פי משטרת ברוקלין סנטר, אתמול בצהריים עצרו שוטרים מכונית בשל עבירת תנועה ובדיקה העלתה כי יש צו מעצר פעיל נגד הנהג, שזוהה בשם דנטה רייט (20), אב לילד בן שנה וחצי. מהפרטים עולה כי השוטרים ניסו לעצור אותו, אולם רייט נכנס למכונית והחל להימלט, כאשר אחד השוטרים ירה לעברו.

המכונית המשיכה לנסוע מספר רחובות עד שהתנגשה ברכב אחר ונעצרה. ניסיונות ההחייאה לא עצרו ומותו של רייט נקבע בזירה. חברתו של רייט שהייתה במכונית נפצעה ופונתה לבית החולים. לא היו נפגעים נוספים באירוע.

בעקבות זאת, נפתחה חקירה של רשות החקירות הפליליות במשרד לביטחון הציבור של מדינת מינסוטה. נמסר כי השוטרים לבשו מצלמות גוף וכי גם המצלמות של ניידת המשטרה פעלו בזמן התקרית.

עשרות מפגינים הגיעו לצומת שבו נקבע מותו של רייט והחלו לקרוא סיסמאות בגנות המשטרה. בהדרגה, גדל מספר המפגינים שהחלו להשליך אבנים לעבר השוטרים וגרמו נזק למספר ניידות, וזאת על אף קריאותיה של קייט רייט, אמו של ההרוג, לשמור על רגיעה.

אחרי שירדה החשכה, המשיכה המחאה עם נאומים של פעילים מקומיים והדלקת נרות לזכרו של רייט. אולם בשעה תשע בערב, החלו להתקדם המפגינים לעבר תחנת המשטרה. השוטרים הקימו קו הגנה והפעילו גז מדמיע ורימוני הלם נגד המפגינים שקראו "ידיים למעלה, אל תירו", הסיסמה המפורסמת של המחאה נגד האלימות המשטרתית.

המפגינים גם השחיתו רכוש במרכז העיר ונמסר על כעשרים עסקים שספגו נזקים ונבזז מהם ציוד. עיתונאים דיווחו כי הסניפים של פוט לוקר, טי מובייל וחנות ההלבשה ניו יורק לגברים נהרסו כליל וכי מספר בני אדם נעצרו.

סמוך לחצות, הודיע ראש העיר, מייק אליוט, כי הוא מטיל עוצר עד שש בבוקר והוחלט כי כל בתי הספר יישארו סגורים היום. כוחות של המשמר הלאומי התפרסו בקרבת תחנת המשטרה על מנת למנוע הסלמה נוספת. "הירי היה טרגי", אמר אליוט. "אנחנו מבקשים מהמפגינים להמשיך לשמור על שקט והפגנות שלוות לא יפוזרו בכוח".

המושל טים וולץ מסר כי הוא עוקב אחרי המצב בעיר. "רעייתי ואני מתפללים למען משפחתו של דאנטה רייט בעת שהמדינה שלנו מבכה חיים של אדם שחור נוסף שנלקחו על ידי אנשי אכיפת החוק", צייץ.

ברוקלין סנטר, שבה מתגוררים כ-30 אלף תושבים, שוכנת צפונית מערבית למיניאפוליס. האירוע אתמול התרחש במרחק של כ-20 ק"מ בלבד מהמקום שבו מת ג'ורג' פלויד במהלך מעצר משטרתי במאי אשתקד, ובימים אלה מתקיים משפטו של השוטר לשעבר, דרק שאובין, שמואשם ברצח של פלויד ומינסוטה נמצאת במתח עצום לקראת ההכרעה.