מבזקי חדשות ליום 13-4-21

*- פוטין: רוסיה מוכנה לשתף פעולה עם שותפים במגזר החלל. חובה להשתמש ביתרונות בתחום החלל כדי לחזק את יכולת ההגנה במדינה.

*- אבי בניהו מצייץ : דובר צה״ל עסוק ולא הודיע רשמית ואעשה זאת אני: ישראל במלחמה גלויה מול איראן : בשטח הרפובליקה ,בנתיבי השייט בים האדום והתיכון, לאורך הגבולות ומעבר להן בלבנון ובסוריה. בשל הכאוס הפוליטי (גם) לא התקיים שום דיון אסטרטגי בממשלה ובקבינט וועדת החוץ והביטחון איננה מפקחת. ישראל בטח בה׳.

תגובת חבר קבוצת נציב "סבאבו" : אחסוך ממר בניהו את הלבטים: ההחלטות אודות המבצעים התקבלו במהלך ההתייעצות של ראהמ עם עורכי דינו במסדרונות בית המשפט בתום הקראת כתב האשמה של הגברת בן ארי, ראהמ נטש בזעם את אולם הדיונים ובהתייעצות מחתרתית החליט על אופי התגובה כאשר ספינת משמהפ נבחרה כמנת פתיחה.
ספויילר: לעולם לא תצעדי לבד.  כמה זחוח, ככה עצוב.

*- טהרן – ראש הארגון לאנרגיה אטומית באיראן עלי אכבר סאלחי: "מערכת האנרגיה לשעת חירום במתקן הגרעיני בנתנז חזרה לפעולה". (אבו צאלח <> הדסק הערבי)

*- יו"ר ועדת האנרגיה האיסלאמית פרידון עבאס דואני טוען היום שהפיצוץ הראשון שאירע בכור בנתנז נגרם על ידי מטען רב עוצמה שהוטמן בשולחן שהובא לכור, לעומת זאת, הפיצוץ האחרון נגרם מחבלה במוליכים בשנאים ובסוללות החירום שבחדר החשמל. החשמל הפסיק וכתוצאה מכך הצנטרפוגות נהרסו. (חדשות ישראל)

*- על פי הדיווחים, החבלה בהפצת החשמל והכבלים הייתה קשורה לסוללות כוח חירום, שבמבצע מורכב הרסו את מערכת חלוקת החשמל ואת הכבל בפיצוץ אחד, וגרמו להפסקות חשמל לצנטריפוגות.

*- חבר פרלמנט איראני, אליאזרה זקאני: בפרלמנט עומדת בפנינו טיוטת חוק אסטרטגי להגדלת העשרה ליותר מ 60% כתגובה לחבלה של ישראל.

*- משרד החוץ של רוסיה : מה שקרה בנתנז לא יהיה מתנה למתנגדי הסכם הגרעין ולא יערער את ההתייעצויות בווינה.

*- מקור איראני מפרסם כי במהלך המלחמה בת 33 הימים בלבנון בשנת 2006, השתמש חיזבאללה בטיל השיוט האיראני Kowsar כדי לפגוע בקורבטה מהסדרה סער 5 של חיל הים הישראלי.

*- על פי רויטרס, חוסיין סלאמי, מפקד חיל משמרות המהפכה האסלאמי, הוא בין אלה שהאיחוד האירופי הטיל עליהם סנקציות.

*- ביקורו של שר ההגנה אוסטין בירושלים ביום ראשון בעקבות דאגה בינלאומית גוברת מפני תקיפותיה הצבאיות לאחרונה של ישראל ביעדי חזבאללה הנתמכים על ידי איראן בסוריה – ובעקבות עלייה במתקפות המב"מ "מלחמת הצללים " כנגד כוחות איראניים סביב המזרח התיכון – אירועים כאלו יכולים לצאת משליטה ולהתפתח להסלמה או לפגוע בצורה מסוכנת במדיניותה של ארה"ב איראן . (וושינגטון טיימס)

*- שחרור תמונות הלוויין הראשונות של מתקן נטנז מראה את השינויים שחלו במתחם זה במהלך התאונה לפני ואחרי התאונה.

לא ניתן לראות זכר לפיצוץ או להרס פני השטח במתחם הראשי ובחלק הדרומי החדש, ואפילו לתחנת המשנה המרכזית של המתחם אין זכר לפיצוץ ואש.

ברור שכל מה שקרה היה באחד החלקים התת קרקעיים של מתחם נתנז, שהיה המיקום והפעילות של צנטריפוגות IR-1.

נקודה מעניינת נוספת היא שכמה חודשים לאחר פיצוץ סככת הצנטריפוגה, סככה זו טרם תוקנה או פורקה, וההשפעות של הפיצוץ והרסו נותרו.

*- השב״כ והמוסד חושפים: כך מנסים גורמי המודיעין האיראני "למשוך" ישראלים ברשתות החברתיות למפגשים בחו"ל שעלולים להביא לחטיפתם.

*- משרד הביטחון האיראני מודיע על מעצרו של מבצע התאונה בכור הגרעיני בנטנז.

*- האיחוד האירופי: יש לפתור את נושא הסכם הגרעין עם איראן באמצעות משא ומתן ולא פעולות פוגעניות.

גרמניה הביעה דאגה כי המתח בין ישראל לאיראן עלול "להשפיע על שיחות הגרעין לרעה". לטענת הגרמנים, הפיצוץ במתקן הגרעין בנתנז עלול לבלום את את חידוש ההסכם, ולהגדיל את שאיפת השלטונות בטהרן להגיע לפצצת אטום.

*- סוריה: 3 מכליות עמוסות נפט גולמי הגיעו לנמל בניאס והן יכסו את צרכי הדלק בשוק המקומי לתקופה של חודשיים.

*- תא"ל יחיא סארי, דובר הכוחות המזוינים התימנים: הצהרה חשובה של הכוחות המזוינים תפורסם בשעות הקרובות בנוגע למבצע צבאי רחב היקף עמוק בתוך ערב הסעודית.

*- ראש ממשלת קטאר לשעבר, שייח 'חמד בן ג'סים, הגיב בטוויטר למה שקרה בירדן: המצב הנוכחי בירדן תוכנן על ידי כמה מחברי ממשל טראמפ ואחת המדינות באזור. הסיבה לכך הייתה חוסר שביעות רצונו של מלך עבדאללה בן אל-חוסין מירדן מהנורמליזציה של היחסים עם ישראל.