ראש המוסד יבקר בארה"ב ויביא תיק מודיעיני עדכני על פעילות איראן

סדר היום של כהן כולל דיון במניעת איראן מלהעשיר אורניום לחלוטין, עצירת ההיתבססות והפעילות האיראנית בסוריה, עירק ותימן, ועצירת תקיפות איראניות על אינטרסים ישראליים ברחבי העולם.

האזהרות הישראליות מפני חזרת ארה"ב להסכם הגרעין האיראני נמשכות, ובהקשר זה יוסי כהן, ראש שירות הביון "המוסד" הישראלי, העומד בראש משלחת רשמית לארצות הברית, יגיע לארצות הברית בימים הקרובים כדי להציג עדויות בפני גורמים אמריקניים על הסתרת המידע שקשורה לתוכנית הגרעין שלה באיראן.

לרשת הטלביזיה – אל-ערביה נודע כי כהן יביא עמו תיק מודיעיני הקשור לפעילותה הצבאית של איראן באזור, וכן להתפתחויות הקשורות לפרויקט הגרעין הצבאי שלה.

על סדר היום של ראש "המוסד" באמריקה יהיה, בין היתר, עצירת איראן מלהעשיר אורניום לחלוטין, הפסקת ייצור צנטריפוגות מתקדמות ומודרניות ופתיחת כל המתקנים ללא יוצא מן הכלל לביקורת של סוכנות האו"ם – סבא"א.

כמו כן, הוא צפוי לדון בהפסקת ההתבססות והפעילות האיראנית בסוריה, עירק ותימן, הפסקת תקיפות איראן על אינטרסים ישראלים ברחבי העולם, כמו גם הפסקת פרויקט הטילים הבליסטיים והשארת הסנקציות עליו.

ראוי לציין כי בשלוש השנים האחרונות תוכניות המימון והחימוש של איראן למיליציות שלה נפגעו מספר פעמים.

מכון וושינגטון למחקרים דיווח כי כוחות ישראליים ביצעו קרוב ל -1,000 תקיפות אוויריות על אתרים איראניים בסוריה, מה שמנע את ממשמרות המהפכה להעביר כסף וכלי נשק למיליציית חיזבאללה באמצעות טיסות מטהרן לדמשק.

והכללתו של נגיד הבנק המרכזי של איראן ברשימת הסנקציות בשנת 2018, הפריעה למימון איראני לחיזבאללה באמצעות בנקים וחברות הפועלות בעירק.

באותו הקשר, גם שמו של מנכ"ל הבנק האסלאמי בילאד בעירק, בנוסף לבכיר חיזבאללה בולט בשם "מוחמד קסיר", נכלל ברשימת הסנקציות.

לדברי גורמים באוצר האמריקני, קסיר שימש כערוץ עיקרי להעברות כספים מכוח קודס של משמרות המהפכה לחיזבאללה.

קרדיט לתמונה:אלערביה