עיראק וארה"ב הסכימו להוציא את הכוחות האמריקניים "הלוחמים" מעיראק

מספר הכוחות האמריקאים בעירק ירד לכ -2,500 חיילים במהלך החודשים האחרונים

בהצהרה משותפת של ארה"ב ועיראק נאמר, ביום רביעי, כי ארצות הברית הסכימה להוציא, את כוחות הלחימה שלה שנותרו, מעיראק.

ההצהרה, שהגיעה לאחר פגישות "הדיאלוג האסטרטגי העיראקי-אמריקני", הוסיפה כי שתי המדינות אישרו כי "נוכחות הכוחות האמריקניים בעירק הגיעה לבקשת ממשלת עירק לצורך תמיכה בכוחות הביטחון העירקיים במלחמתם נגד דאעש. "

"לאור פיתוח יכולותיהם של כוחות הביטחון העיראקיים, סיכמו שני הצדדים כי תפקידם של כוחות הקואליציה האמריקניים והבינלאומיים עבר כעת למשימות הכשרה וייעוץ באופן המאפשר פריסה מחדש של הכוחות הלוחמים, שנותרו, מחוץ  עירק ", נאמר בהצהרה.

בהצהרה עולה עוד כי שני הצדדים יסכימו על לוחות זמנים הקשורים לנסיגת הכוחות האמריקאים הלוחמים ב"שיחות טכניות עתידיות ".

בתמורה, ממשלת עירק חידשה את התחייבותה להגן על אנשי השיירות של הקואליציה הבינלאומית ועל המשלחות הדיפלומטיות של מדינותיה, על פי ההצהרה.

שתי המדינות הדגישו גם כי הבסיסים בהם "נוכחים" חברי הקואליציה הבינלאומית הם בסיסים עירקיים והם נמצאים אך ורק כדי לתמוך במאמצי עירק במלחמה נגד דאעש.

שרי החוץ של עירק, פואד חוסין , וארצות הברית, אנתוני בלינקן, פתחו ביום רביעי את מושב "הדיאלוג האסטרטגי העיראקי-אמריקאי" בסבב השלישי שלה באמצעות טכנולוגיית תקשורת חזותית בין שני הצדדים.

זהו הסבב הראשון של העיראקים עם גורמים מהממשל האמריקני החדש, לאחר שני סבבי דיאלוג שהתקיימו עם ממשלו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ.

על פי משרד ההגנה האמריקני (הפנטגון), סד"כ הכוחות האמריקניים בעירק ירד לכ -2,500 חיילים במהלך החודשים האחרונים.

التحالف الدولي يتأهب بعد «تهديدات إيرانية» للقوات الأمريكية في العراق |  المصري اليوم