אתר חדשות במפרץ:איראן הציבה משגרי טילים בליסטים ארוכי טווח בצפון תימן

אתר חדשות באחת ממדינות המפרץ – "אלחליג' און ליין " מדווח בכתבת טלויזיה מצולמת כי בשנה האחרונה הקימה איראן בצפון תימן מספר בסיסי טילים בליסטיים שהובאו מאיראן ומופעלים על ידי המיליציות החות'יות . טילים אלו משוגרים לעבר מטרות ,הן צבאיות והן אזרחיות, בסעודיה.

לדברי האתר לאחרונה הקימה איראן בסיס טילים נוסף,חדש, באתר הנמצא ליד אזור החופים מצפון לנמל חדיידה שבצפון מערב תימן והנחשב כנמל הגדול ביותר של תימן בים האדום.

לבסיס זה הביאה איראן טילים בליסטיים ארוכי טווח, יחד עם משגריהם, המסוגלים אף לפגוע במטרות בלב לבה של ישראל.

האתר טוען כי עובדה זאת הביאה את ישראל להחלטה להעמיד את חיל האוויר שלה בכוננות עליונה כדי להתערב בנעשה בתימן (ולנטרל איום זה).

הפרשן הצבאי של אתר נציב.נט העיר באשר לנאמר בכתבה שהתפרסמה באתר החדשות אל "אלחליג' און ליין " כי : " לא נראה לי שהאיראנים מתכננים לשגר טילים מתימן לעבר שטח ישראל. הם הפנימו את המסר שטיל איראני מתימן יענה בתגובה ישירה על מטרות על אדמת איראן ובמקרה שכזה הם יעדיפו לבצע ירי מאיראן עצמה תוך שליטה מלאה באירוע כולל המשמעות ההצהרתית של זה. בינתיים הם מהססים ולא כך מהר ישגרו טילים מאיראן כי זה יפתח מלחמת טילים שהם ממש לא רוצים. מצד שני יש בתימן טק״ק איראני ארוך טווח לצרכים אחרים, בעיקר מול סעודיה אז נראה שזה מקור או בסיס המידע ( באתר המפרצי)."

أنظمة الصواريخ الاعتراضية.. موزاييك عسكري تكنولوجي مبهر – مجلة الجندي –  مجلة عسكرية ثقافية شهرية