מבזקי חדשות ליום 8-4-21

*- לבנון – על פי "חדשות לבנון" רוסיה בוחנת אפשרות לפתוח משרד אינטרסים של החיזבאללה במוסקבה.

*- לאחר ביקורו של ראש ממשלת עיראק אל-קאזמי בסעודיה ובאמירויות, מפקד כוח קודס, "קאאני", מתחיל ביקור בבגדאד שיכלול פגישה עם אל-קאזמי.

*- לאחר שסעודיה צמצמה את חלקה באספקת נפט להודו, ביקר לברוב בהודו כדי לבחון את האפשרות למלא את הוואקום ואת ייצוא הנפט של רוסיה לשוק ההודי, כמו גם לבחון את האפשרות שהודו תקנה נשק רוסי.

*- #ערב הסעודית – קבוצת כדורגל איראנית מתקבלת בפרחים בריאד, לאחר שבקשתה של ההתאחדות לכדורגל האיראנית נדחתה להעביר את המשחק למקום אחר.

ראוי לציין כי הצוות האיראני ביקש להעביר את המשחק מריאד בתואנה כי אין שם ביטחון  מכיוון שהוא שהיא מותקפת בטילים .

*- באופן לא רשמי, מורגש שחמאס יישר קו עם רוסיה בסכסוך עם אוקראינה.

*- מכלית הנפט האיראנית "רומינה" נמצאת כרגע מול מסוף הנפט הסורי בניאס לקראת פריקת מטענה , כמיליון חביות נפט . 3 מכליות איראניות נוספות , דאראן , סאם 121 וארמאן 112 , העמוסות נפט עושות כרגע את דרכן גם הן לסוריה עם מטענם של כ-2.5 ציליון חביות נפט תחת אבטחה כבדה של ספינות מלחמה רוסיות . האיראנים חוששים שישראל תסכל את הגעת המכליות שלהם לסוריה.

*- דיר א-זור : צבא סוריה מחלק תעודות צבאיות  למיליציות הנאמנות למשמרות המהפכה האיראנים, כחלק מתכנית איראן לשלב את המיליציות בצבא סוריה. – כך מדווחת רשת דיר א-זור 24.

*- דווח כי סגן שר ההגנה של הפדרציה הרוסית פומין נפגש עם ראש מיליציית "חאשד אל-שאעבי" ודן בסוגיות של שיתוף פעולה צבאי-טכני.

*- יועץ לביטחון לאומי עיראקי: סיכמנו עם ארצות הברית לפנות את בסיסי ארה"ב בעירק.

*- אל-ערביה: אל-קאזימי ביקש מהרשויות האיראניות לרסן את המיליציות בהן הם תומכים. ראש ממשלת עירק העביר מסר ברור לטהרן על נחישותו להתעמת עם המיליציות. המסר של אל-קאזימי היה הסיבה לביקורו של מפקד כוחות קודס בעירק.

*- נתניהו במסר ברור לממשל ביידן, בנאום ליום השואה: ״הסכם עם איראן שיסלול את דרכה לנשק גרעיני – נשק שמאיים עלינו בהשמדה – הסכם כזה לא יחייב אותנו, כהוא זה. יש רק דבר אחד שמחייב אותנו: למנוע ממי שחותר להשמיד אותנו – לבצע את זממו״.

*- ראש ממשלת הרשות מוחמד א-שתאייה אומר בדקות האחרונות: יש לנו גירעון של מיליארד דולר. נצטרך ונהיה מוכנים לצמצומים כואבים.

*- שליח ארה"ב לשעבר לסוריה ג'יימס ג'פרי: "ארצות הברית לא הבטיחה ל- SDF (הכוחות הסורים הדמוקרטים) הקמת מדינה בצפון מזרח סוריה.
וושינגטון הייתה זהירה בנושא זה של הממשל האוטונומי מול הארגון". הכוחות הסורים הדמוקרטים מונים חיילים כורדים, ארמנים, צ'רקסים וטורקמנים ונלחמו בשנים האחרונות כנגד המדינה האיסלמית ותחריר א-שאם במטרה להקים מדינה סורית דמוקרטית על שלל אוכלוסיותיה השונות. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- בהדלפת הידיעה לפיה ישראל היא זו האחראית על תקיפת הספינה האיראנית, ממשל ביידן מוסר למעשה דירבלק לירושלים ודורש ממנה ללחוץ לחיצה חזקה על הבלמים ולהמנע מהרפתקה מקיפה יותר כנגד אתרי הגרעין של איראן.
המסר המובלע אומר שאם במקרה הנוכחי הדלפנו את המידע בדיעבד, במידה ותתכננו מתקפה צבאית כנגד תוכנית הגרעין של איראן אנחנו נדליף את המידע מראש כדי למנוע את המבצע. ( קרדיט: ד"ר עופר ישראלי – גיאו אסטרטג)

*- תמונה מעניינת מאוד ונדירה של צוללת דולפין ישראלית :

מה שמיוחד מאוד בתמונה (שצריך עוד לאשר את אמיתותה) זה הרכיב מאחורה שהוא SDV או מיכל שילוח לכוחות קומנדו ימי מתוך הצוללת לפעולות במרחב הקרוב ללא שהצוללת נדרשת להיחשף או לצוות הקומנדו לעלות מעל המים.

*- כוחות קומנדו של המשה"מ -"סבארין" באימוני חורף :

*- דיווח: ישראל מתכוננת לאפשריות של הסלמה מול איראן לאור ההתפתחויות בגיזרה הימית.