מבזקי חדשות ליום 7-4-21

*- מנהיג כווית – שייח 'סבאח אל-חאלד, ראש הממשלה ובנוכחות שר הפנים שייח' תאמר אל-עלי, קיבלו היום בארמון באיאן את ראש המודיעין הכללי של הרפובליקה הערבית המצרית, האלוף עבאס קאמל ומשלחתו הנלווית, לרגל ביקורו במדינה. בפגישה נכח גם ראש הסוכנות לביטחון המדינה, האלוף שייח 'סאלם אל-נאוואף.

אל-חאלד, בעתיד, ראש המודיעין המצרי
*- איראן מודה כי ספינה שלה הותקפה בים האדום .

דעה: אניה זאת היא החפ"ק האיראני העיקרי בים האדום והיא מתאמת את כל הפעילות העויינת במרחב . לדעתי – הגישו לאניה זאת את החשבון לאחר גל של ניסיונות של פיגוע באמצעות סירות תופת שנשלחו ממעגנים מוסתרים באזור נמל חודיידה בצפון מערב תימן . את ניהול הפיגוע ,התאומים ובחירת המטרות עשו מהאניה. לאחר סיכול של לפחות 5 סירות תופת נשלטות מרחוק באמצעות חיל האוויר של הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה הוחלט לנטרל את אמצעי התאום ואיסוף המידע של אניית החפ"ק האיראני שעל האניה. להערכתי אחת מהמטרות שבכוונת סירות התופת החות'יות-איראניות היה לפגוע בהן היתה גם אנית סוחר ישראלית . פעם , לפני כשנה לערך , הגדרתי את המצב של השנים האחרונות בים האדום – "אזור מלחמה" – עכשיו ניתן לראות שההגדרה לא היתה מוגזמת או מתלהמת .

תמונה

*- הגעת המיכלית האיראנית הראשונה העמוסה במיליון חביות נפט גולמי לנמל הבניאס בסוריה.

ישנן עוד שלוש ספינות נוספות בים סוף- סה"כ בארבע הספינות יש כשלוש וחצי מיליון חביות, זה מספק את צרכיה של סוריה למשך שלושה שבועות.

*- נושאת המטוסים דווייט ד 'אייזנהאואר עם הצוות המלווה נמצאים בים סוף כעת.

*- מטוס ה- Tu-154M של כוחות התעופה והחלל הרוסיים, רישום RA-85123, הגיע ממוסקבה לדמשק בשעה 14:00. לאחר ששהה בבירה הסורית כשעה, פנה לכיוון ריאד. המטוס שינה את מספר הטיסה שלו וכיבה את המשדר (הפעיל אותו זמן קצר רגע לפני הנחיתה), ורצה להישאר ללא מעקב. נראה כי הרוסים הביאו כמה מחברי משטר אסד לסעודיה לצורך משא ומתן.

*- מקור איראני: מפקד כוח קודס שב לטהראן לאחר ביקור בן יומיים בעירק.

*- דובר ארגון האנרגיה האטומית באיראן: התחלנו את שלב הבדיקה המכנית של הצנטריפוגות המתקדמות IR9 .

*- דיר אזור 24: 4 משאיות תובלה ושלושה טנדרים עמוסים בכלי נשק נכנסו היום דרך שער הגבול אלקאים מעיראק לעיירה אלסווייאיה السويعية שבכפר אלבו כמאל.

המשלוח הועבר במהירות רבה מאלסווייאיה למחסנים של מיליציות איראניות במדבר אלבו כמאל בסביבת נמל התעופה אל-חמדאן, על רקע התגייסות גדולה של מיליציות איראניות באלבו כמאל.

*- הנד אל-עוטייבה, יועצת אסטרטגית במשרד החוץ של איחוד האמירויות נפגשה אתמול עם משלחת ישראלית בראשה עומד נועם כץ. הפגישה הוגדרה כעניינית וטובה וזו למטרת קידום שיתוף הפעולה העיסקי בין ישראל לאיחוד האמירויות. בסיום הפגישה הודתה אל עוטייבה לכץ ואמרה כי מרוצה מאוד מקצב התפתחות היחסים בין שתי המדינות. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- מי אמר שאין תכנית גרעינית במפרץ

יחידה מס' 1 של הכור הגרעיני בראכה באיחוד האמירויות נכנסה לפעילות מסחרית היום, כך הודיע תאגיד האנרגיה הגרעיני של האמירויות. היחידה היא יצרנית החשמל הגדולה ביותר באיחוד האמירויות מאז הגיעה ל 100% הספק בתחילת דצמבר 2020. התאגיד מסר שהיחידה המייצרת 1400 מגה-ואט, הנמצאת באזור אל-דאפרה באבו דאבי, מספקת כעת "חשמל באופן קבוע, בצורה אמינה ובת קיימא, מסביב לשעון".
שיח' ראשד בן מכתום ראש ממשלת האמירויות ושליט דובאי התייחס לנושא היום כשכתב בטוויטר: "היום איחוד האמירויות נכנסת לשלב היסטורי. מאמץ של עשר שנים של 2,000 מהנדסים אמירתים ו -80 שותפים בינלאומיים". (קרדיט : דורון פסקין)