התפשטות הקורונה ברצועת עזה

📍בעוד הקורונה הגיעה לרוב העולם בתחילת מרץ 2020, לרצועה היא הגיעה רק בסוף אוגוסט של אותה שנה.
בתחילה חמאס ניהל את המצב בצורה מעוררת השראה אך ברגע שנפרצה הפרצה – האירוע יצא מכלל שליטה.
ברגע שהקורונה הגיעה לרצועה והתפרצה בצורה נרחבת כמו בשאר העולם – משרד הפנים של חמאס פעל באותה צורה כמו בכל העולם – סגרים ליליים, סגרים בסופ"ש, סגירת בתי ספר, אולמות אירועים וכדו'.
🔻הציבור העזתי, מאז תחילת המגיפה, לא היה ממושמע ולא הקפיד על הנחיות הריחוק החברתי והמסכות. חתונות, מפגשים חברתיים ואי עטיית מסיכה במרחב הפתוח המשיכו באין מפריע, בעוד שמשרד הפנים העזתי היה עסוק בצילום שוטריו במחסומים ברחבי הרצועה מדי ערב לצורך הסברה ו'שופוני', במקום לאכוף את ההנחיות.
🔻הניהול הכושל הנ"ל הוביל לכך שלמרות שבתחילת מרץ השנה היה נראה כי רצועת עזה כבר אחרי הקורונה, הכל היה פתוח ולא היו הגבלות למיניהן – הגל השלישי והחמור הגיע לרצועה.
מ3% מאומתים מכלל הבדיקות, הגענו ל30% מאומתים מדי יום, בעוד במקביל נשמעות טענות כי הנתונים גבוהים בהרבה.
בעקבות הגל השלישי ברצועה יש כיום סגר לילי ויש איסור על קיום אירועים רבי משתתפים וכן נסגרו אולמות האירועים, במקביל לסגירה הדרגתית של מערכת החינוך ברצועה.

📍המצב ברצועה, למרות הנתונים הגבוהים, לא יגיע לקריסה.
ראשית, רוב אוכלוסיית הרצועה צעירה, כך שאם הם חולים בקורונה הם מקבלים את המחלה בצורה קלה ונרפאים לאחר מספר ימים, מה שלא מצריך פינוי לבית חולים.
כמו כן, הרצועה היא המקום הצפוף בעולם וביחד עם הטענות כי מספר החולים המאומתים גבוה בהרבה מהנתונים הרשמיים שנבדקים – עולה כי הרצועה דוהרת לחיסון עדר כך שאם עד כה מערכת הבריאות ברצועה לא מתקרבת לקריסה – היא כנראה לא תגיע לשם.
בנושא חסינות העדר, ראמי אלעבאדלה, מנהל היחידה לזיהומים במשרד הבריאות ברצועה אמר היום כי 80% מתושבי רצועת עזה ידבקו בקורונה בגל הנוכחי.

מכאן גם טענתי מאז תחילת התפרצות הקורונה ברצועה – הקורונה היא גורם מרסן ולא מסלים. כל עוד הקורונה מתפשטת ברצועה לישראל יש יותר מנופי לחץ על חמאס והיא לא תחמם את הגזרה. הוכחה לכך ניתן לראות שמאז תחילת הקורונה חמאס לא שיגרה ולו רקטה אחת או הפריחה ולו בלון אחד לעבר שטח ישראל, במקביל לירידה החדה באירועי הסוררות מסוג זה.

נסכם במספר נתונים:
ברצועה יש 2,047,969 תושבים.
בוצעו 453,893 בדיקות קורונה.
מתוכם 68,807 יצאו חיוביים.
מתוכם 57,799 החלימו.
628 מתים.
כיום ישנם 10,380 חולים פעילים. לשם ההשוואה בישראל יש נכון להיום (05.04) 5,232 חולים פעילים.
ברצועה אחוז המחלימים מהקורונה הוא 99% ואחוז המתים הוא 1%. בהשוואה לעולם ששם אחוז המחלימים והמתים הינו 96.2% ו3.8% בהתאמה (כתוצאה מאוכלוסיה צעירה).
ברצועה ישנם 81,600 חיסונים.
23,990 אזרחים מחוסנים בחיסון ראשון.
5,260 מחוסנים לגמרי (אחרי 2 חיסונים). כך ש0.3% מהאוכלוסיה מחוסנת.
מתוך החולים הפעילים: 57 במצב בינוני, 111 במצב קשה ו37 במצב קריטי. רק 2% מהחולים במצב בינוני וצפונה.
כלל הנתונים בפוסט עפ"י משרד הבריאות העזתי. מצורפים גרפים להמחשה.

**למרות ההתפרצות ברצועה, מעבר רפיח עדיין פתוח לכניסה וליציאה של אזרחים לרצועה וממנה. כמו כן בעוד פחות מ-10 ימים מתחיל חודש הרמדאן…

Gaza has no virus cases. How would it cope with an outbreak? | Coronavirus  pandemic News | Al Jazeera

קרדיט : ערוץ הטלגרם – האיש החושב