שר החוץ הסעודי מעיר על "הפגישה הסודית" לכאורה עם נתניהו

שר החוץ הסעודי, פייסל בן פרחאן, אישר כי יחסי ארצו עם ארצות הברית "חזקים והיסטורים" והתייחס לדיווחים אודות "פגישה חשאית" שהתקיימה בין נסיך הכתר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו * השר הסעודי לא שלל החלפת ביקורים עם בכירים מריאד ומוושינגטון בקרוב

בראיון שנערך עם רשת הטלוויזיה "France 24" ביום ראשון אמר שר החוץ הסעודי בן פרחאן: "יש לנו דיאלוגים חזקים עם ארצות הברית בנוגע להגנה על הממלכה וראינו הצהרות ברורות מאוד" על חיזוק יכולות סעודיה בהגנה על שטחה, והוסיף: "אנחנו מרוצה מהמחויבות של ארצות הברית להגן על גבולות הממלכה ".

השר הסעודי חותם בקרוב על הסכם סופי למשבר
שר החוץ הסעודי מדבר
בתשובה לשאלה האם בכירים משתי המדינות נערכים לביקורים בוושינגטון או בריאד, אמר בן פרחאן כי היחסים בין שתי המדינות הם "ארוכי טווח והיסטוריים, והיו ביקורים דו-צדדיים, ואנו מצפים שזה ימשך. "

מסע המעצרים הירדני

בנוגע למעצרים האחרונים בירדן, אישר השר הסעודי את תמיכתה "המלאה" של ריאד במלך הירדני עבדאללה השני: "אנו איתנים בתמיכתנו (במלך) ובעם הירדני במאמציהם להבטיח ביטחון ויציבות לרדן והאזור. "

איראן והשיחות הגרעיניות

בנוגע לשיחות הקרובות בווינה, בשבוע הבא, בנושא הסכם הגרעין האיראני, אמר השר כי לשותפים בארצות הברית ובאירופה "יש את הרצון לטפל בחששות הקשורים ליכולות הטילים של איראן ולתמיכתה בקבוצות חמושות באזור. "

לדבריו, "אנו בטוחים כי הקהילה הבינלאומית תפעל רבות בכדי להבטיח שבסופו של דבר יטופלו החסרונות (של הסכם הגרעין), וכי הוא יטפל גם בחוסר היציבות האזורית הנובעת מפעילות איראן."

הוא הכחיש את קיומו של דיאלוג ישיר בין סעודיה לאיראן, אך אמר: "אנו פתוחים לניהול דיאלוג ישיר או עקיף, אך דיאלוג זה יהיה מותנה בכך שאיראן תשנה את התנהגותה ותקבל שהדיאלוג יהיה פורה ויתייחס גם לחששות שלנו בקשר לתמיכתה בקבוצות החמושות. " הוא הוסיף, "אם היא מוכנה לכך, יתאפשר דיאלוג."

הסכסוך עם החות'ים

לגבי המלחמה בתימן, פייסל בן פרחאן אמר כי ההצעה להפסקת אש עם החות'ים עדיין עומדת על הפרק, והוסיף: "אנו מקווים שהיא תהיה לטובת תימן ופועלים למען הסדר שלום."

'פגישה חשאית'

השר חידש את עמדת סעודיה לפיה נורמליזציה של היחסים עם ישראל לא תתאפשר אלא לאחר הסדר שלום בין ישראל לפלסטינים.

לגבי הדיווחים לפיהם נתניהו ניהל שיחות חשאיות עם נסיך הכתר הסעודי, אמר כי "לא הייתה פגישה כזו".

חשוגגי ואל-ג'ברי

הוא תיאר את רצח העיתונאי הסעודי, ג'מאל חשוגי, כ"מתועב " ואמר כי מדינתו " הציבה בקרות ומנגנונים כדי להבטיח שדבר כזה לא יקרה שוב ".

הוא דחה את טענותיו של בכיר המודיעין הסעודי לשעבר, סעד אל-ג'ברי, כי הממלכה מנסה לחטוף או להרוג אותו, בהתחשב בכך ש-"  שהוא ברח עם כמה מיליארדי דולרים מכספי ממשלת סעודיה ".