העברת מומיות מלכותיות למוזיאון הלאומי החדש לציוויליזציה מצרית בקהיר

הובלת מומיות של 18 מלכים וארבע מלכות מגיל שבע עשרה ועד העשרים לשושלת הפרעונים על גבי כרכרות מעוטרות בסגנון פרעוני הנושאות את שמותיהן

. "תהלוכת המומיות המלכותיות" החלה, במוצאי שבת ה-3 באפריל 2021, את מסעה דרך קהיר מהמוזיאון המצרי בכיכר תחריר, שם שהו יותר ממאה שנים אל המוזיאון הלאומי החדש של הציוויליזציה המצרית בפוסטאט, דרומית לבירת מצרים.

נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי קיבל את התהלוכה, הכוללת 22 מומיות פרעוניות מלכותיות, במוזיאון הלאומי לציוויליזציה במצרים, לשם הגיע מוקדם יותר.
המומיות של 18 מלכים וארבע מלכות מגיל שבע עשרה עד העשרים לשושלת הפרעונים מועברות על כרכרות מעוטרות בסגנון פרעוני הנושאות את שמותיהן, בהתאמה, לפי הסדר הכרונולוגי של שלטונן.

המומיות זכו לקבלת פנים צבאית על ידי ירי של 21 מטחי כבוד במוזיאון הלאומי לציוויליזציה מצרית בפוסטאט,לאורך מסלול מואר, שזכה להתפתחות גדולה, עם הצורך בפיתוח האזורים בדרך מסע התהלוכה מכיכר תחריר לפוסטאט.
עבודות הפיתוח כללו שידרוג כל הרחובות לאורך התוואי, ופיתוח כיכר תחריר: על ידי הצבת אובליסק בכיכר תחריר, אשר חולק לשלושה חלקים ששוחזרו והותקנו, כמו גם שיקום והצבת 4 אילים שאינם מהאילים שנמצאו בדרך הראמס, אך מאחורי העמוד הראשון במקדש אמון רא במקדשי קרנאק בלוקסור.

המסע הוא 40 דקות,
והנסיעה בת שבעה קילומטרים ארכה כ- 40 דקות, תחת שמירה כבדה, עד שהוא הגיע למוזיאון הלאומי לציוויליזציה מצרית, מדרום לקהיר, שהוא אחד הפרויקטים החשובים ביותר שבוצעו בשיתוף פעולה בין המצרים, אירגון אונסק"ו וכולל אוספים שונים של ציוויליזציה מצרית מהתקופה הפרה-היסטורית ועד היום.
המוזיאון יפתח את שעריו לקהל ביום ראשון. אך הציבור יוכל לראות את המומיות רק החל מה -18 באפריל, לאחר שיסיימו את ההכנות למופע.

בנוסף הרשויות סגרו כבישים לאורך נהר הנילוס לרגל חגיגה זו, שעוררה עניין רב בקרב הקבוצות הארכיאולוגיות העשירות במצרים בתקופה שבה התיירות הופסקה כמעט לחלוטין בגלל מגבלות הקשורות למגפת הקורונה.

הארכיאולוג המצרי, זאהי הוואס, מצידו אמר כי כל מומיה תונח בתוך כמוסה מיוחדת מלאה בחנקן כדי להבטיח את הגנתה, והכמוסות ינשאו על גבי עגלות שנועדו לשאת אותן   תוך סיפוק יציבותן. הוא הוסיף כי מוזיאון הציוויליזציה נבחר משום שמצרים רוצה להציג לראשונה את המומיות באופן תרבותי , ולא לבידור כפי שהיו במוזיאון המצרי.

תמונות מהמצעד: