צבא ירדן מכה ב-"כלכלה האלטרנטיבית" של משטר אסד והחיזבאללה

צבא ירדן בשיתוף המינהל לאכיפת סמים סיכל ניסיון להבריח כמות גדולה של חומרים נרקוטיים למדינה.

רכב שהכיל 765 קילוגרם חשיש, 3,280,000 כדורי קפטגון ותחמושת לנשק חם, בנוסף למספר חומרים נרקוטיים- נתפס, כך דיווחה  "סוכנות עמון" הירדנית.

גורם צבאי רשמי בפיקוד הכללי של כוחות הצבא הירדניים אמר כי "ביום שלישי שעבר עצרו כוחות הביטחון, בתיאום עם מינהל אכיפת הסמים, רכב שניסה להבריח כמות גדולה של סמים. ”

הוא הוסיף, "בזמן שהרכב ניסה לחצות את קו הגבול משטחי סוריה לאדמות ירדן בגבולות המזרחיים של הממלכה, הוא נתגלה ובחילופי האש הרכב נהרס כליל והאנשים שהיו בתוכו נמלטו לשטח סוריה. "

בסוף החודש שעבר הודיעה ירדן על תפיסתם של מאות אלפי כדורים נרקוטיים שהיו בדרכם לירדן משטח סוריה.

שבוע קודם לכן נהרגו שני אנשים בגבול ירדן עם סוריה, ואדם שלישי נעצר בעת שניסה להבריח כמויות סמים.

באמצע פברואר תפס צבא ירדן מספר שקיות שהכילו חומר המכונה קריסטל ו -13 סוליות חשיש, לאחר שסיכל ניסיון חדירה של מבריחים שהחזיקו חומרים נרקוטים, משטח סוריה לירדן.

מבחינת משטר אסד וחיזבאללה, סחר בסמים מייצג מקורות מימון מהירים, והוא מגיע בזמן בו שני הצדדים נתונים לסנקציות אמריקאיות ואירופיות, שהובילו לאובדן כוח הקנייה ולקריסת ערך המטבעות שלהם.

לדברי מומחים ומשקיפים, את הכמויות המיוצרות שתופסים מדי פעם  לא ניתן לייצר בבית מלאכה קטן, אלא נדרשות מעבדות, טכנולוגיות עיבוד ואחסון מיוחדות, תנאים ייצור שמאובטחים וכוח אדם מאורגן.

גם כיום לא ניתן להעריך את היקף הכספים האמיתי של סחר הסמים בסוריה, אך מומחים מעריכים כי  כי ערך המשלוחים שנתפסו עולים על התקציב הסורי, שערכו נאמד בכמה מיליארדי דולרים.