מצרים-החמרת העונשים על מבצעי ברית מילה לנשים

העונשים הקבועים בחוק שיתוקן, אך טרם אושר, יסתכמו בין חמש לעשרים שנות מאסר למורשעים במעשה זה.

על פי שיטת המשפט המצרית, התיקונים אמורים להישלח למועצת המדינה לבדיקה משפטית, ניסוח ובדיקה טכנית, ואז יוחזרו לפרלמנט להצבעה סופית עליהם.

התיקונים הוגשו בעיקר על ידי ממשלת מצרים, שדרשה את "איסור ברית מילה נשית", והגדירה אותה כ"הסרה, שיטוח, שינוי, השחתה או גרימת פציעות בכל חלק מאיברי המין של האישה. "

החקיקה זכתה לתמיכה רבה לאחר תמיכתו של המופתי הגדול לשעבר של מצרים וראש הוועדה לענייני דת בפרלמנט המצרי להחמרת העונשים לאחר שתמך במפורש בפרויקט ואמר כי ברית המילה "אינה חלק מהאסלאם".

חקיקה זו משמעותה תקווה חדשה לארגוני זכויות נשים ומדינות זכויות אדם מצריות, במיוחד מכיוון שנוהג ברית המילה נפוץ במדינה, על פי קרן האוכלוסין של האו"ם במצרים , האומרת כי "ברית המילה הנשית נפוצה, עם 92 אחוזים נשים ונערות בגילן נחשפות, בין הגילאים 15 עד 49 ,לסוג של ברית מילה נשית. "

ביוני 2008 קבע הפרלמנט כי ברית מילה נשית הינה עבירה פלילית  והטיל עונש מאסר של 3 חודשים עד שנתיים, או קנס של 1,000 עד 5,000 לירות מצריות (כ- 60 עד 400 דולר) על המבצעים.

והסנקציות החדשות עשויות להרתיע יותר את התופעה הזו, שלדעת המומחים גורמת "לעיוותים פסיכולוגיים ופיזיים לקורבנותיה."

מגיני זכויות הנשים במצרים קיבלו את הידיעה על החמרת העונש בחיוב, ונשיאת המועצה הלאומית לנשים, מאיה מורסי, אמרה כי היא "שמחה" על אישור בית הנבחרים להחמיר את העונשים, על פי הצהרות שדווח העיתון המצרי (היום השביעי) Youm7.

"ברכות לבנות מצרים, וברכות לבית הנבחרים", אמר מורסי בהצהרה שנתן לעיתונות.

ביום ראשון אמרה חברת בית הנבחרים המצרי, מרתה מהרוס, כי החמרת העונשים של המועצה על מבצעי ברית מילה נשית ,שיתבטא בתקופות מאסר ארוכות, הוא ניצחון ל"נשמות הצעירות שנהרגו בגלל העניין הזה " – כך דיווח ערוץ DMC המצרי.

לטענת מהרוס, החוק מחייב, בנוסף לכלא, גם את סגירת המקום בו בוצעה ברית המילה.

באו"ם אומרים שכ- 72 אחוזים מבריתות המילה מבוצעים במרפאות עם רופאים, מה שאומר שהחוק יפחית משמעותית את הנוהג הזה.

נשים מאיישות 162 מושבים בפרלמנט המצרי הנוכחי מתוך 568 מושבים, המהווה את הנציגות הגדולה ביותר של נשים בתולדות הפרלמנט הזה.

נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי מינה 28 נשים לחברות בפרלמנט, על פי החוק המצרי המאפשר לנשיא למנות מספר חברים.

10 أضرار تظهر على الفتاة بسبب الختان.. أبرزها أورام سرطانية وصدمة نفسية - اليوم السابع