קריאות במחוז סווידא שבדרום סוריה למרי אזרחי ברקע התמוטטות כלכלתה

פעילים במחוז סווידא שבדרום סוריה קראו לפתוח במרי אזרחי מקיף על ידי כל העסקים המסחריים באזור, בגלל הזנחת משטר אסד שגורם סבל לאוכלוסייה החווה קשיים בעקבות הידרדרות שער החליפין של הלירה הסורית וקריסת הכלכלה בכלל.

מקורות בתקשורת אישרו כי השווקים בערים סלחאד-صلخد ושהבה – شهبا, באזורים הכפריים של מחוז א-סווידא, היו עדים לסגירה חלקית של העסקים ,היום (שני), בתגובה לקריאות לאי ציות.

פעיל בעיר הבטיח לכתב אתר החדשות הסורי "ענב בלדי" כי מדיניות משטר אסד סותרת את האינטרס של האזרח, והדגיש כי המשטר אינו חושב כיצד התושבים יכולים להבטיח את צרכיהם היומיומיים לאחר העלאת המחירים.

הוא שאל, "מה היתרון של המשכורת שמעניקה ממשלת סוריה בנסיבות אלה ??", וקרא לאנשי המחוז לבצע אי ציות אזרחי מקיף.

מצידו אמר מודהר, הבעלים של חנות בגדים במחוז, כי קיימות שתי אפשרויות פעולה, הראשונה שבהן היא לשתוק ואז לחוות אובדן, או להשתתף באי הציות, אשר פירושו האפשרות שהשלטונות יפרצו לחנות שלו ולבזוז ולגנוב את תכולתה על ידי שירותי הביטחון.

המקור ציטט עובד ממשל באומרו, "אם המרד יהיה מקיף , הרי שהוא יהיה אחד האמצעים המוצלחים ביותר להשגת המטרה, שכן ההיסטוריה הוכיחה את יעילותה המדהימה, והיא מהווה גורם לחץ גדול על הממשלה וחושפת את הכלכלה שלה לקיפאון ואובדן, מה שמאלץ אותה להתחשב בתנאי האזרחים ולענות על צרכיהם. ".

הקריאות לאי ציות לציבור באים לאור קריסת הכלכלה הסורית, התדרדרות שער החליפין של הלירה הסורית, ואי שביעות רצון כללית בקרב אזרחים באזורים שבשליטת המשטר, מכישלונו של המשטר ושל הממשלה למצוא פתרונות להקל על סבלם.

יש לציין כי רוב תושבי מחוז סוידאא בדרום סוריה הינם דרוזים.

السويداء سويداء