קצב הברחת רקטות וטילים איראניים דרך גבול עיראק אל סוריה גדל לאחרונה

מקורות בסוריה ועיראק שעוקבים אחר המתרחש מדווחים שקצב הברחת רקטות וטילים איראניים דרך גבול עיראק אל סוריה גדל בחודשיים האחרונים.
חלק מההברחות נעשות באמצעות משאיות אזרחיות במסווה של העברת פירות וירקות וחלק מהעברות נעשות תוך שימוש ברשת מנהרות ענפה שנחפרו בעבר על ידי דאעש באיזור דיר א-זור.
רשת זו משתרעת מהכפר שייח' אנאס, דרך טיראת אל-רחבה סביב אזור החוות, עד למרכז העיר אלמייאדין .

המליציות הפעילות ביותר בהברחות הם גדודי חיזבאללה (חיזבאללה עיראק) , חטיבת פטמיון , חטיבת זיינביון , תנועת נוג'אבה וסעיד אל-שוהאדה, רובם ככולן מתרכזות בעיירות הסוריות המשתרעות מאלבוכמאל ואל-מייאדין עד לפאתי א-רקה והאזורים הכפריים של מחוז חלב.

יועצים צבאיים של משמרות המהפכה האיראניים וחיזבאללה הלבנוני מנהלים את ההברחות ודואגים לקבל את הטילים ולאחסן אותם במחסנים ברחבי האזור .

על פי עדויות ב- 11 בינואר ארבע משאיות גדולות שהובילו טילים מתוצרת איראן חצו מעיראק ונכנסו לעיר אלמיאדין, שם התקבלו על ידי חטיבת פתמיון.
ב- 29 בינואר הגיע משלוח נוסף של 56 טילים לטווח בינוני ונפרקו מזרחית לדיר א-זור. 6 משלוחים נוספים הותקפו על ידי מזל"טים,  וב-13 בינואר הותקפו ונהרסו גם מחסני נשק ואתרים צבאיים בדיר א-זור.

הפרשן הצבאי של האתר מדגיש כי " אין מנהרות חוצות מעיראק לסוריה, בטח לא למעבר משאיות. אם היו כאלה לא היה צריך להחביא טילים בין קישואים לבננות."

Iraq and Syria open border crossing closed since 2012 | Arab News

קרדיט: אפקט הפרפר מקבוצת נציב