היית'אם – הטייס האישי של תת אלוף סוהיל אלחסן מפקד כוחות טייגר.מזל רע?

לא הייתי מטריח עצמי לדווח ידיעה זאת אלמלא מחשבה שהכתה בי כברק ,מעין תחושת דה-ז'ה-וו שמקרים כאלו כבר ראינו הרבה פעמים בעבר ועכשיו רואים את העתיד בצורה בהירה.

מדובר בתת אלוף סוהיל אלחסן – העומד בראש מיליציית "טייגר" של לוחמים סורים שעברו אימונים הנחשבים בסוריה כמיועדים לכוחות עילית בלבד.

ואכן כוחותיו של סוהיל רכשו לעצמם, אולי בעיני הסורי בלבד , מוניטין, של יחידה לוחמת איכותית.

המפקד של היחידה – סוהיל, רכש לעצמו גינוני סלב סורי כדמות הנערצת על חייליו וכמוביל את אנשיו מקרב לקרב ללא חת  ובהצלחה ללא מתחרים.

כמו כן הוא סיפח לעצמו מסוק אישי עם טייס אישי הדואג לעופף איתו בכל רחבי חזית הלחימה עד כדי כך שאפשר להיזכר בארייה האיטלקית  המפורסמת "פיגרו פה ופיגרו שם".

סוהיל דואג להשאיר אצל כולם את הרושם כאילו הוא נלחם כתף אל כתף עם אנשיו בקווי החזית הקדמיים ביותר מה שפועל אינו נכון לחלוטין. האיש דואג לשמור על עצמו היטב היטב.

כשפוטין הגיע לביקור פתע בסוריה ופגש את הנשיא אסד על המסלול, נבחר גם תת אלוף סוהיל להיות בין מקבלי פניו ואף צויין לשבח על ידי פוטין אישית.

אלא שרכישת מוניטין וכיבוש לב האזרח הקטן נחשב בסוריה לחסרון קטלני עד מאוד.

מי שנהיה פתאום פופולארי על ידי העם נחשב כאיום על ראש המשטר שעד מהרה מחפש דרכים להורידו ממעגל המתחרים בכל דרך אפשרית.

ככל הנראה גורלו של האלוף הדרוזי הנערץ – עיצאם זוהיר א-דין ,שהגן בחירוף נפש על הכיס הנצור בדיר א-זור ,היה ידוע מראש. יותר מדיי פופולאריות = סילוק מהדרך עם הלוויה מפוארת. מה עוד שאפשר היה לתפור תסריט הירואי כי האיש לחם באמת עם אנשיו בקווים הקידמיים.

נראה שתת אלוף סוהיל אלחסן ,המפיץ מאות תמונות של גיבור בכל רחבי האינטרנט ,באמצעות עיתונאי בית שהוא מטפח , בדרך "הנכונה".  אבל יש בעיה ! האיש לא מתקרב לאזורי לחימה קשים – רק מרחוק ,במרחק המבטיח אי פגיעה.

או אז נתקלתי בתמונות של טייסו האישי של סוהיל אלחסן – אל"מ הית'אם (=נשר צעיר).

האיש צמוד זה זמן רב לסוהיל אלחסן בכל מסעותיו ברחבי סוריה.

ואז הכתה בי ההכרה שהאיש הזה, שאיתרע מזלו והוא יושב בנקודת החולשה המרכזית של סוהיל.

המסוק הקל אתו הם מעופפים היא נקודת חולשה גדולה ביותר ואם ירצו פעם להיפרע מהקצין הגאה – זאת תהיה אחת האופציות והטייס יהיה רק קורבן משני לניסיון פגיעה בקצין הסורי הבכיר.

אז אני מזהיר אותו מכאן!

 

 

כתיבת תגובה