איראן מבריחה נשק בתוך משלוחי ירקות בין סוריה לעירק

מעברי גבול חוקיים ובלתי חוקיים בין סוריה לעירק, מערבית לפרת ,עדים לכניסה ויציאה של משאיות "עמוסות" ירקות, פירות וסחורות מסחריות אחרות על בסיס יומי

 

בתקופה בה המחוזות בסוריה השונים ,בתחומי ההשפעה של משטר אסד , מתקיימים בתנאי חיים קטסטרופליים ועוני קיצוני, נמשכת התנועה המסחרית בין האיראנים למיליציות הנאמנות לטהראן בעירק.

זה בא בזמן שאיראן ממשיכה לפעול לביסוס נוכחותה בשטחי סוריה.

מעברי גבול חוקיים ובלתי חוקיים בין סוריה לעירק ,ממערב לפרת, עדים לכניסה ויציאה של משאיות עמוסות ירקות, פירות וסחורות מסחריות אחרות על בסיס יומי, כך מדווח המפקח הסורי לזכויות אדם.

גם המיליציות איראניות פועלות לנצל את התנועה המסחרית הזאת לעתים קרובות כדי להביא משלוחי נשק לאזוריהם, כולל במשאיות של ירקות ופירות.

קמפיין לגיוס עריקים לשרות צבאי

ראוי לציין כי המצפה הסורי דיווח ביום שלישי כי כוחות הביטחון הסורים ממשיכים בקמפיין שלהם בערים המרכזיות, כמו: אלבוכמאל, מיאדין והאזורים שמסביבם, שנמשך עשרה ימים, במטרה לגייס בכוח צעירים ל"שירות חובה ", שם הקימו מחסומים זמניים וניידים וביצעו פשיטות ומעצרים.

בנוסף, כוחות הביטחון עצרו בימים אלה כ -105 צעירים.

הצעירים מנסים להסתתר מהעין כדי להימנע מ"שירות חובה ", בעוד מקורות אמרו כי המטרה העיקרית של הקמפיין הזה הוא לשכנע את הצעירים ולדחוף אותם להצטרף למיליציות הנאמנות לאיראן.

כ -15 אלף לוחמים

ראוי לציין כי הגדה המערבית של נהר הפרת בגזרת דיר א-זור בסמוך לגבול עירק הוא אזור ההשפעה הבולט ביותר של איראן והמיליציות הנאמנות לה בסוריה, כולל מיליציות עירקיות.

המיליציות הפרו-איראניות מרוכזות גם באזורים הכפריים של דיר א-זור, על הגדה המערבית של נהר הפרת.

המצפה הסורי מעריך את מספרם בכ -15,000 לוחמי מיליציה עירקיים, אפגנים ופקיסטנים הנאמנים לאיראן בדיר א-זור, ובמיוחד באזור שבין ערי הגבול אלבוכמאל ודיר א-זור, העובר ליד עיר המחוז אלמאיידאין.

משמרות המהפכה ומיליציות עירקיות

בנוסף, אלפי חיילים ויועצים צבאיים ממשמרות המהפכה האיראנים פרוסים בסוריה, אך טהרן מדברת רק על יועצים המסייעים לכוחות המשטר הסורי.

מיליציות עירקיות נלחמות לצד כוחות המשטר הסורי, לבקשת איראן. הם התפרסו בעיקר ברצועת הגבול בין עירק לסוריה מאז סיום הפעולות נגד "דאעש" בעירק ואז עברו לסוריה. והם ממוקמים בעיר אלבוכמאל.

מאז פריסתם באזור דיר א-זור, כוחות המשטר האיראני והמיליציות הנאמנות לה הקימו אתרים וקסרקטינים צבאיים. במהלך השנים, משאיות הובילו אמצעי לחימה ותחמושת למחסנים ואתרים צבאיים השייכים למיליציות אלה שספגו תקיפות אוויריות, במיוחד באזור שבין אלמיידאן לאלבוקמאל.

אלמנטים של משמר המהפכה האיראני בסוריה (ארכיון)