הספינה האיראנית שהותקפה בשבוע שעבר מול חופי ישראל עוגנת בסוריה

אתמול, יום שלישי ,חשפה התקשורת האיראנית כי הספינה האיראנית שהותקפה במזרח הים התיכון ביום רביעי האחרון עגנה בסוריה.

חדשות נור – Noor News  האיראנית דיווחה כי "הספינה האיראנית שהותקפה ביום רביעי האחרון עוגנת בימים אלה בנמל בניאס שבסוריה, ולאחר תיקונה היא תפליג לספרד."

קברניט הספינה חשף בראיון לסוכנות כי "מכשירי המעקב GPS הושבתו במשך רבע שעה, חצי שעה לפני האירוע, אך בזמן האירוע הכל היה תקין", וציין כי "הספינה שטה בים התיכון, כ -75 קילומטרים מחופי ישראל, כשחומר נפץ התפוצץ על ירכתי הספינה. "
הוא טען כי "קולות הפיצוץ נשמעו מסיפון הספינה באתר איחסון המכולות הקדמי למשך כמה שניות, וכתוצאה מכך עלו כמה מהמכולות באש."

הקברניט ציין כי "אנשי ביטחון, כוחות טכניים וצוללנים ערכו בדיקה מקיפה על מצבה של הספינה, וכי ייקח כ- 14 יום לתקן את הנזק, ולאחר מכן נעביר את הספינה לנמל ולנסיה בספרד, על פי תוכנית ההפלגה הקודמת. "

ביום שני האשים משרד החוץ האיראני את ישראל בתקיפת הספינה האיראנית ביום רביעי האחרון, כשהיא הפליגה באזור המזרחי של הים התיכון.

דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזדה, אמר במסיבת עיתונאים: "כל האפשרויות עומדות על הפרק כדי להגן על עצמנו אם תאושר מעורבותו של גורם כלשהו באירוע", דיווחה סוכנות הידיעות פארס.
הוא הוסיף, "ישראל חיה על יציבות הביטחון והיציבות באזור, והתנהגותה העוינת מחזקת את השערת כי היא האחראית על תקיפת הספינה."