המצפה הסורי: תקיפות ישראליות על אתרים סורים ואיראנים מדרום לדמשק

המצפה הסורי לזכויות אדם הודיע הערב כי הפיצוצים החזקים בסביבת בירת סוריה, דמשק, נגרמו כתוצאה מתקיפת אתרים צבאיים השייכים לכוחות המשטר הסורי והמיליציות האיראניות. 

המצפה אמר כי "התקיפות הישראליות התמקדו בשני מחסני נשק של מיליציות איראניות בתוך אתרים צבאיים של כוחות המשטר, כמה קילומטרים משדה התעופה הבינלאומי של דמשק".

כלי התקשורת של המשטר הסורי הודיעו כי ההגנה האווירית מתעמתת עם טילים "ישראלים".

ישראל טרם הגיבה לדיווחים.

סוכנות הידיעות הסורית, שציטטה מקור צבאי, אמרה: "בדיוק בשעה 2235 היום בערב ביצע האויב הישראלי תוקפנות מכיוון הגולן הסורי הכבוש נגד כמה יעדים בסביבת דמשק."

לפי המצפה הסורי עד כה לא הייתה שום מילה על נפגעים. 

המצפה הסורי הצהיר, ב -1 במרץ, כי טילים ששוגרו מ"מטוסים ישראליים" פגעו באזור שמסביב לאלסיידה זינאב, מדרום לבירה דמשק, שהיא מעוז של משמרות המהפכה האיראנים וחיזבאללה הלבנוני, ללא מידע על תוצאות תקיפות אלה.

ב -15 בפברואר, המצפה דיווח כי  "מספר ההרוגים מההפצצה הישראלית על אדמות סוריה עלה ל -9, מספר לוחמי מיליציות פרו-איראניות נהרגו בתקיפות הישראליות אחרי חצות באתרים ובמחסנים מערבית ודרומית-מערבית לבירה דמשק.

מאז פרוץ המלחמה בסוריה בשנת 2011, ישראל ביצעה מאות תקיפות נגד סוריה, שכוונו נגד כוחות המשטר וכן נגד מטרות איראניות וחיזבאללה .

ישראל ממעטת לקחת אחריות על פעולותיה הצבאיות בסוריה, אך אומרת כי הנוכחות הצבאית האיראנית בתמיכה בבשאר אסד מהווה איום וכי תמשיך בתקיפותיה שם.

תמונה