מבזקי חדשות ליום 16-3-21 . מתעדכן

*- עיראק: לפני זמן קצר בוצע ירי של שתי רקטות קטיושה לעבר בסיס חיל האוויר בלד המאכלס חיילים אמריקאים, הבסיס ממוקם במחוז סאלח א-דין, צפונית לבירה בגדד.

עפ״י הדיווחים בערוצים המזוהים עם משמרות המהפכה האיראנים רקטה אחת נפלה בבית בכפר אלבו חסאן הסמוך לבסיס, לא דווח על נפגעים. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- כוחות צבא רוסיים גירשו כוחות פרו-איראניים משני שדות נפט וגז באזורים הכפריים של רקה, מצפון מזרח סוריה, כחלק ממאבקיי השליטה המתמשך בין הרוסים-לאיראנים בתוך סוריה.

כוחות מיוחדים של רוסיה הטילו את שליטתם בשדה הנפט, אל-ת'ווארה מדרום-מערב לרקעה, לאחר נסיגת מלציית פאתמיון שבשליטת משמרות המהפכה האיראניים .שעות לאחר שהשתלטו על שדה הגז Twainan ביום שישי בלילה באזור טבקה באזור הכפרי. אל-רקה בגבולות המינהליים של צפון-מזרח באדיה של חומס.

שדה "Twainan", שהיה בשליטת איראן ובפיקוח חברת "HESCO", מייצר כ -3 מיליון קוב גז נקי ליום, 60 טון גז ביתי, ואלפיים חביות .

*- מינסטריון הנפט הסורי: כתוצאה מהעיכוב בהגעת אספקת מוצרי הנפט שנחתמה עקב הסנקציות הלא-צודקות של ארה"ב נגד המדינה שלנו, המשרד הפחית לפני מספר ימים את כמויות הבנזין שהופצו למחוזות ברחבי המדינה ב -15 % וכמויות הסולר בשיעור של 20% עד הגעת אספקה חדשה באופן שיאפשר לטפל בעניין זה באופן מלא.
צעד זמני זה בא במטרה להמשיך לאבטח את צרכיהם של האזרחים ולנהל את המלאי הזמין בצורה הטובה ביותר.
כזכור מכלית הנפט האיראנית שהיתה בדרכה לסוריה, לאחרונה כדי להשלים את מלאי הנפט נפגעה ונאלצה לשוב על עקבותיה.

*- #חשוב מאוד – קנדה – תאשר למיליון פליטים להגר לתחומה בשנת 2021 . הידיעה מופצת בכל האתרים הערבים תוך קריאה להגר לקנדה, במיוחד עבור בני נוער ומשפחות. ניתן להירשם בקנדה באמצעות הקישור הבא : https://t.co/SXrZJPIVsy https://t.co/SXrZJPIVsy

*- הטורקים טוענים כי מטח הטילים שנפל על תושבי העיירה גראבליס בצפון סוריה,בשטח הנמצא בשליטתה, מקורו בשדה התעופה הצבאי כוירס שבצפון סוריה. כזכור שדה התעופה נמצא בשליטה איראנית מלאה וישנם שם משגרים שהובאו למקום ע'י החיזבאללה.
הטורקים פנו לרוסים להפסיק ירי זה. או במילים אחרות טורקיה שולחת איום עקיף לחיזבאללה להפסיק לירות טילים לעבר שטחים שלהם אחרת היא תגיב באש נגדית לשיתוק מקורות הירי.
האפשרות לחילופי אש בין הצבא הטורקי וכוחות החיזבאללה בצפון סוריה הפכה לריאלית!!

*- תרגיל ימי גדול משותף ליוון, ארה'ב, בריטניה וסעודיה באזור כריתים. כל התרגילים דלעיל הן הפגנת תמיכה 'מנקרת עינים' לטורקים שלא מפסיקים לעשות פרובוקציות ליוונים. לפי אהוד יערי חיל האוויר לוקח חלק בתרגיל האווירי המשותף לסעודים אמירתים ויוונים בכרתים.

נושאת המטוסים האמריקאית 'איזנהואר' נכנסה למימי הים התיכון ותשתתף בתרגיל ימי עם היוונים וכן תערוך ביקור בבסיס סודה באזור כרתים.

*- כלי שיט של צה״ל וכלי שיט של הצי ה-6 של ארה״ב ערכו היום סיור ביטחוני משותף בים התיכון. במהלך הסיור המהווה הזדמנות נוספת לשיתוף פעולה בין זרוע הים לצי ארה״ב, בוצעו חילופי אנשי צוות הדדיים בין הכלים, לטובת סיור ולמידה, תוך הקפדה על ההנחיות למניעת התפשטות נגיף הקורונה.

הסיור המשותף מהווה דוגמה נוספת לשיתוף הפעולה האסטרטגי בין צה״ל לכוחות האמריקאים ומשקף את המאמץ המשותף לשמירה על הביטחון במרחב.

*- פרסום ראשון: כעת ניתן לפרסם כי משימתם המסווגת מודיעינית של הפוסידונים P-8 האמריקניים ביומיים האחרונים מול חופי לבנון, היתה למצוא צוללת רוסית שנעלמה מהאזור.

על פי מידעים שכעת מתפרסמים ברשת האפלה עולה כי לאחר שנכנסה למימי הים התיכון הצוללת הרוסית "רוסטוב אונדון", המכונה גם כ"חור שחור" , נעלמה כלא היתה.

על פי בקשת הרוסים או שלא, הגיעו במהירות מטוסי הביון האמריקניים להשתתף בחיפושים אחריה.

עד כה לא נודעו תוצאות החיפוש. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- מתחילת המעורבות הרוסית בסוריה נהרגו 112 חיילים. הנתונים התפרסמו היום בפרלמנט רוסי. המספר מתייחס רק לאבדות של צבא ולא כולל אבדות שספגו כוחות אחרים של רוסיה בסוריה.

*- דובר משרד החוץ של איראן התייחס לתקיפת ספינת המטען האיראנית "שארה קורד", שהותקפה ביום רביעי האחרון בים התיכון, ואמר כי "כל האצבעות מופנות כלפי ישראל". לדבריו, "כל האופציות להגנה פתוחות בפנינו אם תוכח מעורבות של כל צד שהוא באירוע הזה". ביום שבת סוכנות הידיעות "נור ניוז", המקורבת למשטר האייתוללות, דיווחה מפי גורם בצוות החקירה האיראני כי לפי המיקום של הספינה והנזק שנגרם לה, פעולה ישראלית היא אחת מהאפשרויות המובילות של החוקרים.  (קרדיט:אלישיב)

*- ד״ר יואל גוז׳נסקי הינו חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב. ד״ר גוז׳נסקי ריכז את הטיפול בנושא איראן והמפרץ במטה לביטחון לאומי שבמשרד ראש הממשלה. הוא שירת תחת ארבעה ראשי מל״ל ושלושה ראשי ממשלה.

" ההדלפות של ארה"ב נועדו גם להעביר מסר לישראל לא רק למצא חן בעייני איראן , כך מעריך גוזנסקי. "

" הם מתווים קו ואומרים לישראל אל תעברו אותו. ישנה סבירות כי ההדלפות עשויות להגביל את יכולת ישראל לפעול בעתיד. אם ממשל ביידן בחר להדליף דבר כזה, זה יכול לפגוע בישראל במגוון דרכים ,יש כאן מסר ברור לישראל מצד הממשל שאינו חיובי עבורנו ". (קרדיט : מאיר בר)

*- מקרון יחל במסע ביקורים במדינות המפרץ לאחר סיום חודש הרמדאן, בחודש מאי, כשעל הפרק גיוס משאבים כלכליים לשיקום לבנון.

*- תרגיל ימי משותף לחילות הים של צרפת ומצרים בים האדום.

*- פצצה נזרקה ליד ביתו של חבר פרלמנט לבנוני מטעם החיזבאללה ג'מיל א-סייד בביירות.

*- משלחת חיזבאללה הגיעה לביקור במוסקבה שימשך 4 ימים. על הפרק המצב בסוריה ולבנון.
ככל הנראה רוסיה תדרוש מהם להוציא את כוחותיהם מסוריה ולאפשר שיקום בין לאומי נרחב של לבנון בלי שיפריעו.