שר ההגנה האמריקני חושף: תקפנו שיירת נשק איראנית שחצתה מעיראק לסוריה

שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, אישר כי לאחרונה הציע לתקוף מטרות של משטר אסד ואתרי המיליציות האיראניות במזרח סוריה.

אוסטין, במהלך ראיון לרשת "ABC" האמריקאית, אמר כי הוא זה שהציע לתקוף בסוריה.

הוא הדגיש כי הבניין שהותקף שימש קבוצות חמושות האחראיות לפיגועים האחרונים (בעיראק).

בהקשר אחר, הוא ציין כי תגובת ארצות הברית של אמריקה למתקפת הטילים האחרונה שגוונה לבסיס "עין אל-אסד" בעירק תהיה ממוקדת.

הוא הוסיף, "אם ארצות הברית תחליט להגיב שוב נגד המיליציות שפתחו במתקפה, זה יהיה בזמן ובמקום שנבחר בעצמנו."

הוא המשיך, "איראן, כתומכת במיליציות באזור, חייבת גם היא להעריך ולהסיק מסקנות ממה שקרה מהתקיפה האווירית האמריקנית האחרונה."

ראוי לציין כי ארצות הברית פתחה בתקיפות על אתרים צבאיים המשמשים קבוצות חמושות הנתמכות על ידי איראן במזרח סוריה, בתגובה להתקפות טילים על הכוחות אמריקניים שהוצבו בעירק.

התקיפה כוונה נגד משלוח נשק שהובילו מיליציות פרו-איראניות מאדמת עיראק לתוך סוריה דרך מעבר אלקאיים מול מעבר אלבוכמאל ממזרח לדיר א-זור, מה שהוביל להרס הנקודות המותקפות ולהריגתם של 17 חמושים, כך על פי לסוכנות הידיעות רויטרס.

הערה ברקע הידיעה:

נשאלת השאלה מה גרם לארה"ב לתקוף דווקא שיירת נשק איראנית, כזאת שחצתה את עיראק בדרכה לסוריה ? הרי עשרות ומאות שיירות שכאלו עשו את דרכן באותו מתווה ולא הותקפו ע"י ארה"ב או כוחות הקואליציה!

אלא שההערכה היא שלידי האמריקאים הגיע מידע מודיעיני ממוקד כי הטילים שנשאו רכבי השיירה נועדו לירי נגד מטרות אמריקאיות על אדמת עיראק כאשר את הירי יבצעו מאדמת סוריה. ההטעיה האיראנית שנכשלה, נועדה למנוע תגובה אמריקאית נגד המיליציות החמושות של אלחשד אלשעבי העיראקית הנאמנות לה והמותקפות כבר זמן רב על ידי ישראל , אבל לא רק!

ישראל תוקפת כבר זמן רב שיירות נשק איראניות הנעות על הגשר היבשתי חוצה הסהר השיעי המוביל מטהרן ועד לחופי הים התיכון בניסיון למנוע מנשק מתקדם ושובר שוויון להגיע למחסני החיזבאללה בסוריה ובלבנון.

אירן מתכננת נתיב אסטרטגי חדש לגשר היבשתי מטהרן לים התיכון - Nziv.net