הניו יורק טיימס: בשאר אל-אסד עומד בפני האיום הגדול ביותר כרגע

עיתון אמריקאי אמר בדיווח כי האיום הגדול ביותר העומד בפני ראש המשטר, בשאר אל-אסד, הוא הבעיות הכלכליות הקשות הפוקדות את מדינתו.

הדו"ח הצביע על כך שראש המשטר, בתשובותיו לשאלות העיתונאים ,במהלך פגישתו האחרונה עם כלי תקשורת הנאמנים לו, על הקריסה הכלכלית בסוריה, מאשרים כי אין לו פתרונות מעשיים למצוקה הקשה שעוברת המדינה.

הדברים נאמרו בדיווח משותף שנכתב על ידי כתב הניו יורק טיימס, בן האברד והוואידה סעד.

הדו"ח הצביע על כך שאסד יודע היטב את היקף המשבר הכלכלי, במיוחד כשנשאל על קריסת המטבע שהשפיע על המשכורות, על העלייה העצומה במחירי הסחורות הבסיסיות ועל המחסור החריף בדלק ולחם. שהוא לא הכחיש.

הכתב הצהיר כי אסד אמר רק כי על ערוצי הטלוויזיה לבטל תוכניות הקשורות לבישול כדי לא לייסר את הסורים באמצעות צילומי ארוחות שאינן בהישג ידם!

הדו"ח גם הדגיש כי עם התקרבות יום השנה העשירי למהפכה הסורית, האיומים הישירים על אסד הם רבים, וכי הם אינם מיוצגים על ידי הפלגים והכוחות הזרים שעדיין שולטים באזורים נרחבים במדינה בלבד.

הניו יורק טיימס סיכם את הדיווח שלו כי המשבר בכלכלה הסורית הוא החמור ביותר מאז תחילת 2011, שכן הלירה הסורית קרסה מול הדולר בשוק השחור, מה שהוביל לירידה בערך המשכורות ולעלייה בעלות היבוא.