אתר גרמני: יורשה של מרקל תומך במשטר אסד ובתפקיד של רוסיה בסוריה

אתר גרמני מדווח על עמדתם של מועמדים פוטנציאליים לתפוס את תפקיד קנצלרית גרמניה הנוכחית, אנג'לה מרקל לאחר עזיבתה, כלפי משטר אסד וכלפי תפקידה של רוסיה בסוריה.

באתר “دوتش فيلِّه”  – דוייטש וילי – נמסר כי המועמד, ארמין לאשט, ראש האיחוד הנוצרי-דמוקרטי, שיבח את תפקידה של רוסיה בהתערבותה בסוריה בשנת 2014, באומרו: "הרוסים הזהירו מהתחלה מפני הג'יהאדיסטים בעוד אנו חשבנו שמדובר בתעמולה רוסית ."

האתר הוסיף כי ארמין לאשט הראה סוג של הבנה לעמדתו של ראש המשטר, בשאר אל-אסד, באומרו כי "היה לפחות מגוון דתי מסוים לפני ההתקוממות העממית", וארמין לאשט ראה את האיסלאמיסטים מסוכנים יותר ממשטר אסד.

הצהרות התמיכה של לאשט במשטר אסד גרמו לביקורת נרחבת בגרמניה, ואף בחוגי האיחוד הנוצרי, על פי הדיווח.

שניהם ,ארמין לאשט ומרקוס צודר, מתנגדים לדרישה של ארצות הברית של אמריקה לעצור את הקמת צינור הגז נורד סטרים 2 מרוסיה לגרמניה.

ולארמין לארשיט יש עמדה חיובית כלפי משטר אסד, כשהוא הגיב לשר החוץ האמריקני לשעבר, ג'ון קרי, ב- 20 באוגוסט 2014 באומרו כי ממשלת ארה"ב תומכת בדאעש ובחזית אל-נוסרה. , במימון סעודיה וקטאר.

הוא שיתף את סיפורו של משטר אסד דרך חשבון הטוויטר שלו, באפריל 2018, שהטיל על דאעש את האחריות למתקפת הנשק הכימי במזרח אלרוטה, שהיה אז בשליטת האופוזיציה, ליד דמשק.