החיזבאללה בוחן ירי טילים בליסטיים מדויקים בתנאי אמת בצפון סוריה

ישראל מוטרדת מאוד מפרויקט הדיוק של איראן והחיזבאללה במסגרתו מסייעת איראן לארגון הטרור הלבנוני להסב מאות ואלפי טילים ,לטווחים שונים , לכאלו שיהפכו למדויקים ולא בעלי כושר דיוק סטטיסטי .

ישראל דואגת להשמיד ערכות דיוק עוד כשהן עושות את דרכן מאיראן ללבנון ועוברות דרך אדמות עיראק וסוריה.

כמו כן ישראל תוקפת באופן תדיר מפעלי הסבה לטילים אלו על אדמת סוריה, בעיקר באזור מציאף שבצפון המדינה.

כמו כן ישראל דואגת לחבל במאמץ "פרויקט הדיוק" של החיזבאללה על אדמת לבנון , בצורה "יצירתית" , כזאת שתמנע, לעת עתה, הבערת האזור במלחמה בין 2 הצדדים.

לאחרונה גברו בישראל הקריאות לא לחכות יותר ולהתחיל לטפל בפרויקט הדיוק ובארסנל הטילים הבליסטיים של החיזבאללה עברו הסבה כזאת והצטרפו לסד"כ הטילים המכוונים כבר למטרות אסטרטגיות בכל רחבי ישראל.

אלא , שהיה ברור שהחיזבאללה מחפש אתרים לבחון את אותם מנגנוני דיוק שהותקנו על הטילים לטווח בינוני וארוך כדי לבחון האם הם לא יכזיבו ביות פקודה.

האיראנים , המסייעים להם , שלחו מדריכים מהחיזבאללה לתימן עם טילים כאלו כדי לקבל ניסיון קרבי בנושא זה, מצד אחד, ולבחון את פעולתם של מנגנוני הדיוק בתנאי אמת .

במקביל החיזבאללה חיפש לנסות את טיליו המדויקים גם על אדמת סוריה, קרוב לשטחם , על מנת שיוכלו ,גם הם , לבחון מקרוב את תוצאות הניסויים ולשפר בהתאם.

ביום שישי האחרון הצליחו אמצעי התקשורת לחשוף ניסוי שכזה בתנאי אמת . והתוצאות היו …. טובות.

אמנם היה ניסיון להסוות את הירי ע"י החיזבאללה על ידי ירי טיל שכזה בו זמנית עם ירי טילים דומים שנורו מכלי שייט רוסיים המשייטים מול חופי סוריה.

אך עדויות שהגיעו לרשתות החברתיות יודעות לספר כי לאחר שהמיליציות האיראניות והחיזבאללה השתלטו על שדה התעופה הצבאי הסורי כויירס ,בצפון המדינה , הם החלו לבנות שם מתחם צבאי מרכזי שיהווה מוקד פעילות לכל האזור, והחיזבאללה החל להעביר לאתר זה טילים בליסטיים שהורכבו עליהם מנגנוני דיוק וחיכה לשעת כושר.

ואכן , שעת הכושר הגיע ביום שישי בערב.

הרוסים, שעדכנו את הפיקוד האיראני המרכזי בסוריה, על כוונתם לירות טילים בליסטיים מדויקים לעבר מכליות נפט של המורדים באזור מעבר אום גלוד – أم جلود , נתנו את ההזדמנות לחיזבאללה לירות גם הם טיל בליסטי מדויק משלהם לעבר אותו אזור. עדי ראיה ,כך לפי טענתם , ראו שיגור טיל בליסטי מאזור שדה התעופה הצבאי כוירס לעבר אזור חמראן – حمران שבפרברי העיר ג'ראבליס – جرابلس ופגע באזור שוק הנפט המקומי.

 

התמונות והסרטונים שהגיעו מהאזור שנפגע בירי טילים מוכיחים נושא זה:

 

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה