מבזקי חדשות ליום 5-3-2021 . מתעדכן

*- משרד החוץ האמריקני: אנו מברכים על מדינות אירופה לחזור בהן מההצעה לבקר את איראן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

*- היום בדמשק נפרק מטען ממטוס בואינג 747, רשום EP-FAB, המשויך ל- IRGC של Qeshm Fars Air, אשר הגיע מטהרן.

*- הרוסים מפיצים חוזר באזור דארעא לפיו מחוייבים כל העריקים ואלה שנטשו ועזבו את שירות הצבא החובה והמילואים להיבדק על ידי ראש העיר על מנת לחזור לשירות. רוסיה מנסה לסכל גיוס צעירים למיליציות האיראניות הפועלות במזרח סוריה.

*- רעידת אדמה חזקה בעוצמה 7.8 פוגעת באיי קרמדק, ניו זילנד.

*- הרוסים הקימו ביום חמישי, 4 במרץ, בסיס צבאי מצפון לפלמירה באזור הכפרי המזרחי של חומס, בסמוך למיליציית פאטמיון האפגנית שהקימה את מחנה האימונים בשמורת אל-טלילה. הבסיס הצבאי ממוקם צפונית להרי אלחרם ולהרי אלמזר, כשלושה קילומטרים צפונית לפלמירה.

האתר מכיל מנחת מסוק ומסלול תעופה צבאי שתכונותיו לא אושרו או שעדיין לא הושלמה בנייתו.

האתר ממוקם על שטח של כ -20 דונם בתוך גבעה גבוהה שמבטיחה את היתרון של ניטור וסיור, והסיבות להקמתו עדיין לא ידועות.

הקמת האתר הצבאי הנ"ל החלה בספטמבר 2019, ואז נעצרה מסיבות לא ידועות, כך שתהליך הבנייה התחדש ביום שלישי 02/03/2021.

בשלישי לחודש דחו המיליציות האיראניות את בקשת בסיס חמיימים הרוסי לפנות את שדה התעופה, וטענו כי נוכחותם בתוך T4 קודמת לנוכחות הכוחות הרוסים.

*- שייח חזאלי: תקיפות השגרירות מבוצעות על ידי ידיים עירקיות ובהנחיה ישראלית.

*- שר החוץ של איראן: לא נחזור לנהל משא ומתן על הסכם גרעין.

*- דובר צה"ל: במהלך אימון צבאי הלילה באזור הגליל, הותקף לוחם צה״ל על ידי מספר חשודים. מתחקיר ראשוני עולה כי בין הלוחם לחשודים התפתח עימות אלים. לאחר מאבק החשודים חטפו את נשקו האישי של החייל ונמלטו מהנקודה.

*- פנטגון: הקבלן האמריקני מת בתקיפת הרקטות בעירק

📡 קבלן אמריקאי מת מהתקף לב במהלך התקפת רקטות על בסיס הצבא האמריקני אל אסאד במערב עירק ביום רביעי לפנות בוקר, נכתב בהצהרה של הפנטגון.

הפנטגון אמר כי כעשר רקטות נורו לעבר הבסיס, ולא דווח על חיילים אמריקאים שנהרגו. הקבלן "סבל מאירוע לבבי בזמן שהיה במקלט." עד כה, ארה"ב לא הטילה אשמה על גוף כל שהוא באירוע ואמרה כי הם עובדים עם שירותי הביטחון של עירק בחקירת הנושא.

המתקפה מגיעה לאחר שהנשיא ביידן הורה על תקיפה אווירית במזרח סוריה ביום חמישי האחרון נגד כוחות הגיוס הפופולריים העיראקים (PMF), קבוצת גג של מיליציות שיעיות בחסות המדינה שהוקמה בשנת 2014 למלחמה בדאעש.

הפנטגון אמר כי הוא תקף מטרות של קטאייב חיזבאללה וקטאיב סייד אל-שוהאדה בתקיפות האוויר בשבוע שעבר, שתי מיליציות שיעיות שהן חלק מ- PMF. ארה"ב ניסתה להגדיר את ההפצצות כ"הגנתיות "וכתגובה" מידתית "להתקפות רקטות נגד מתקנים אמריקניים בעירק שהתרחשו בפברואר.

אך ארה"ב לא חשפה שום ראיות לכך שהקבוצות בהן פגעה קשורות למתקפות האחרונות, וקאטייב חיזבאללה הכחיש כל תפקיד באירוע.

*- ארה"ב מאיימת בפעולה צבאית אפשרית בגלל מתקפת הרקטות בעירק

📡 ארה"ב שוקלת פעולה צבאית בעקבות מתקפת רקטות על בסיס הצבא האמריקני אל אסאד במערב עירק ביום רביעי. קבלן אמריקאי מת מהתקף לב לאחר ש -10 רקטות פגעו בבסיס.

"תודה לאל, איש לא נהרג על ידי הרקטה, אלא אדם אחד, קבלן, שמת מהתקף לב", אמר הנשיא ביידן על האירוע. "אבל אנחנו מזהים מי אחראי ונקבע מחיר."

קצינת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסקי, הציע כי התקפות האוויר בסוריה בשבוע שעבר עשויות להוות "מודל" לתגובה אפשרית. "אם אנו מעריכים כי יש צורך בתגובה נוספת, אנו ננקוט פעולה, שוב, באופן ובזמן שנבחר. ואנחנו שומרים לעצמנו אפשרות זו, "אמרה.

*- האפיפיור מתכנן ביקור בעיראק.