מבזקי חדשות ליום 27-2-2021 . מתעדכן

*- דיווח- מטוסים לא מזוהים תקפו ב-3 תקיפות אוויריות מעבר גבול צבאי המשמש את המיליציות האיראניות על גבולות סוריה-עיראק ליד העיר אלבוכמאל בפרברי מחוז דיר א-זור.
כזכור איראן פתחה מספר מעברי גבול לא חוקיים ,הנמצאים בשליטתה, על מנת לדאוג למעבר חלק של אנשים וציוד לאורך כל הגשר היבשתי שפתחה מטהרן ועד למימי הים התיכון.
ההערכה כי ארה'ב משתפת פעולה כרגע עם ראש ממשלת עיראק בניסיון לצמצם תופעה זאת ואיתות לאיראנים להפסיק הפעלת מעברים לא חוקיים אלו. מה שכמובן לא יצלח בשלב זה.
אם היו רוצים להצליח בהעברת מסרים התקיפות היו צריכות להיות בקנה מידה הרבה יותר נרחב. נמתין להמשך.

*-  שר ההגנה האמריקני: התקיפות שלנו התמקדו באתרים ששימשו את המיליציה שביצעה תקיפות על כוחותינו בעירק, ואנחנו ביצענו את התקיפות על מזרח סוריה, ואמרנו שוב ושוב שנגיב בזמן המתאים לנו, ואנחנו יודעים היטב במה פגענו במזרח סוריה.

*- פומפאו מגיב לתקיפות האוויריות בסוריה: " אני מקווה שאלה לא היו אלה רק פצצות במדבר ".

התקיפה אווירית של ארצות הברית במזרח סוריה בסוף יום חמישי הייתה צריכה להיות מכוונת "למשהו שאיים על ארצות הברית של אמריקה", כך אמר מייק פומפאו. "אתה חייב להגן על הכוח שלך, אתה צריך לבסס הרתעה, עשינו את זה כמה פעמים זה היה יעיל", הוסיף פומפאו.

"אני לא יודע במה הם פגעו ואילו מטרות הם חיפשו, אני מקווה שזה פשוט לא היו פצצות במדבר. אני מקווה שזה באמת היה מכוון למשהו שאיים על ארצות הברית של אמריקה. אם לא, זה חסר תועלת."

*-לאחר חקירת מקור הירי שבוצע לפני כעשרה ימים לעבר בסיס חיה"א האמריקני באירביל – ירי אשר נמצאו עומדים מאחוריו (אלא מה) המילציות האיראניות בהכוונת משמרות המהפכה. – תקפו הלילה מטוסי חיל האוויר האמריקני, עמדות איראניות בגבול הסורי עיראקי, בשטח הסורי. ע"פ הדיווחים התקיפה כוונה לעבר יעדים השייכים למילציית קטאיב חיזבאללה ולקטאיב סייד א-שוהדה, הנמצאים באיזור אלבוכאמל בסמוך לבסיס 'האימאם עלי'. בתקשורת האמריקנית מדווחים כי הותקפו שבעה יעדים בפצצות חכמות המכילות כל אחת 250 ק"ג חומרי נפץ, וכי התקיפה נעשתה בסוריה ולא בעיראק מחשש לתגובתה של ממשלת עיראק (הכוונה לתגובה דיפלומטית). הבוקר ממהרים בסוריה לדווח על יותר מעשרה חברי מילציות שנהרגו בתקיפה, אך סביר להניח שהמספר האמיתי הוא פחות מכך. בימים הקרובים נצטרך לראות האם התגובה האמריקנית תתריע, לכל הפחות לטווח הזמן הקרוב את המילציות השונות מלבצע ירי שבועי לעבר ריכוזים אמריקאים בעיראק, והאם הממשל האמריקני יתקוף בשנית כאשר יבצעו אותם המילציות ירי נוסף. (קרדיט:ערוץ מוח'בראת)

*- תיעוד מהלווייתו של ההרוג מהתקיפה האמריקאית באלבוכאמל, ארונו של ההרוג עטוף בדגל כאתיב חיזבאללה העיראקי.

גדודי מפלגת איראן העיראקית – חיזבאללה עיראק –  נשבעים להגיב לתקיפהה האמריקאית.

נמסר כי לפחות 22 לוחמי חיזבאללה נהרגו בתקיפה האווירית של ארה"ב אמש.

 

*- האלוף עלי איוב מחמוד מונה למפקד דיביזיה 7 בצבא סוריה. לאיש נגיעה ישירה לנעשה מול גבול הגולן. נשאר רק לברר למי הוא נאמן? לרוסים או לאיראנים?

*- קטר תממן עלות של 60 מיליון דולר לפריסת קו צינורות גז מישראל לתחנות הכוח בעזה ובכך ישימו קץ למחסור הכרוני באנרגיה ברצועה הפוגע אנושות בכלכלתה.
מעניין מתי הג'יהאד האיסלמי יחליט לפוצץ לחמאס את הצינורות הללו??

*- ולדימיר גברוב, סגן יו"ר הוועדה לעניינים בינלאומיים במועצת הפדרציה הרוסית, אמר כי התקיפה האמריקאית בסוריה אינה חוקית, במהלכה הופצצה אדמת מדינה ריבונית.

*- ערב הסעודית: בשיחת הטלפון בין ביידן לסלמן התחייב ביידן לסייע לסעודיה בהגנה על שטחה ובהפיכת היחסים הדו צדדיים לחזקים ושקופים. כזכור … זה מה שהוא אמר במהלך מערכת הבחירות שלו.

*- לברוב: "יש לנו מידע שמוכיח שאמריקה לא מתכוונת לעזוב את סוריה ורוצה לחבל בה."

*- וירוס הקורונה מתפשט על סיפונן של שתי ספינות מלחמה אמריקאיות, האחת כבר עוגנת בנמל הבסיס האמריקני בבחריין והשנייה עושה את דרכה לנמל זה.

*- דוברו של סיסטאני, "אחמד ​​אל-סאפי", נדבק בנגיף הקורונה. דווח כי האפיפיור הקתולי "פרנסיס" יבקר בנג'ף ויפגוש בקרוב את אל-סיסטאני.

*- לברור – ארה"ב עידכנה אותנו שהיא עומדת לתקוף במזרח סוריה רק 4 דקות לפני התקיפה.

*-