מבזקי חדשות ליום 25-2-2021 . מתעדכן

*- מטוס מטען איראני בואינג 747 EP-SHB מטהרן פרק מטען אחר הצהריים בדמשק.

*- פארס אייר קשם המזוהה עם משמרות המהפכה האיראני, בואינג 747-281F SCD EP-FAB כטיסת QFZ9962 נחת בנמל התעופה הבינלאומי של ביירות מטהרן בשעה 10:52 בבוקר.

*- טוויטר מודיעה על סגירת כמעט 240 חשבונות העובדים עבור ממשלת איראן ויותר מ -130 חשבונות העובדים עבור רוסיה וארמניה.

*- גרמניה מעמידה לדין שני סורים שהואשמו בהריגת קצין צבא סורי.

*- הכוחות הרוסיים מסיירים בבתי הספר בעיירה טאפס , הנמצאת לא הרחק מגבול הגולן , לאחר ההסכם שעשו לאחרונה עם כוחות המורדים ותושבי העירה.

*- נתניהו: לא נקבל את התבססות איראנית בסוריה, וגם לא נקבל טילים מדויקים בסוריה ובלבנון, ותגובתנו תהיה מוחצת אלפי פעמים.
*- רוסיה מקימה בסיס צבאי חדש בדיר א-זור.
*- סגן נשיאות המינהל האוטונומי, בדארן ג'יה כורד: סגירת מעבר תל קוג'ר עם עירק היא תהליך פוליטי נגד אזורי הממשל האוטונומי.

*- דו"ח חסוי של האו"ם העשוי ללחוץ על ממשל ביידן להגיב לאחד המשברים הגיאופוליטיים המשמעותיים ביותר.

נכתב בדו"ח – " שיתוף הפעולה המואץ בין צ.קוראה לאיראן כלל העברת חלקים קריטיים לטובת פרוייקט הגרעין האיראני, כאשר המשלוח האחרון שקשור למערכת יחסים זו התרחש בשנת 2020 .

לעתים קרובות בשולי הדיפלומטיה הבינלאומית, צפון קוריאה ואיראן מנהלות זה מכבר מערכת יחסים חשאית, הדדית. פאנל מומחים מהאו"ם קיבל מידע מוצק , שהראה כי מרכז המחקר האיראני על שם ' שאהיד חאג' עלי מובאהד ' קיבל "תמיכה וסיוע" ממומחי טילים בצפון קוריאה .סביר מאוד להניח שצפון קוראה ספקה מידע וטכנולוגיה לאיראן שזאת תוכל להתקדם ולהתקין רכיבים גרעיניים על טילים מסוימים שברשות איראן. "

*- רויטרס: ונצואלה מספקת דלק סילוני לאיראן תמורת בנזין.

*- בשיחה עם שר החוץ המצרי, שר החוץ האמריקני בלינקן הביע חשש מרכישת מצרים של מטוסי Su-35 מרוסיה.

*- בפני הנשיא בידן יש שלוש אפשרויות באפגניסטן:

1. קידומו של הסכם דוחא.
2. משא ומתן על הסכם אחר.
3. הפרת ההסכם.

באופציה הראשונה והשנייה, אמריקה צריכה להזרים מחדש את הקיפאון באפגניסטן, לתמוך במיליציות בצפון אפגניסטן ולהשיג הסכם עם איראן, שכן איראן עשויה למלא תפקיד שאמריקה היתה אמורה למלא באפגניסטן. לדברי גורמים אמריקניים, נסיגת כוחות ארה"ב בחודש מאי אינה על שולחנו של ביידן.

*- רוסיה חושפת את מזל"ט "אוריון E" שלו, שיכול לשאת 200 קילוגרמים, טווח  פעולה של 300 ק"מ, ושהייה של 24 שעות באוויר, והוא כולל מכ"ם, מצלמות תרמיות ומד מרחק לייזר ופצצות מונחות קלות במשקל 50 ק"ג. רוסיה אמרה כי המזל"ט נבדק מבצעית בסוריה.

*- #חומס – רוסיה בודקת את מזל"ט אוקטניק – "أوختنيك" שלה בשדה התעופה T-4 שבמרכז סוריה, וזה גרם למצב כוננות בשדה התעופה בימים האחרונים.

*- הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל – " אנו מתקרבים לפריצת דרך משמעותית להחזרתה של איראן להסכם הגרעין משנת 2015 ולהתחיבותה של ארה"ב להסרת הסנקציות ממש בימים הקרובים או לכל המאוחר בשבוע הקרוב ".

*- ד"ר תאופיק הינדי : לאור האיומים הישראליים הכמעט שבועיים על לבנון בכלל ועל חיזבאללה בפרט
הלבנונים בני ערובה בידי חיזבאללה במלחמה שמנהלת איראן נגד ישראל בסופו של דבר המלחמה תוביל להשמדת לבנון גם אם איראן תשיג את מטרתה ותשמיד את ישראל , ולכן הפתרון גם אים זה נשמע כבדיחה הוא שחיזבאללה יתפרק מנשקו.

*- מפקד משטרת טהרן, סרדר חוסיין רחימי, אמר הבוקר שבשבוע שעבר נעצר מחבל עם חגורת נפץ וכלי נשק, דקות ספורות לפני שעמד לבצע פיגוע התאבדות. לטענתו, איש ביטחון קפץ על החשוד ונטרל אותו.

*- איראן קיבלה אישור מרוסיה (רישיון) לייצר את החיסון הרוסי נגד קורונה "ספוטניק5". איראן תהיה אחת מ-5 מדינות שקיבלו רישיון כזה.

*- איראן הציגה כטמ"ם חמוש – "קאמאן 22", הדומה עד מאוד (מאוד) לכלי האמריקאי MQ-9.