"הארמון" עמד ליפול … דיפלומט חושף מסר של בשאר אל-אסד לפוטין

הדיפלומט המקורב למשרד החוץ הרוסי, רמי אל-שער, חשף מסר ששלח ראש המשטר בסוריה, הנשיא בשאר אל-אסד, לנשיא רוסיה – ולדימיר פוטין, בשנת 2013 ,כאשר צבא סוריה החופשי עמד להשתלט באופן מוחלט על הבירה דמשק.

במאמר שכתב בעיתון הרוסי "זפטרה" –  “زافترا” הצהיר אל-שער כי בנובמבר 2013 קיבלה רוסיה איגרת ממשטר אסד הקורא למוסקבה להתערב כדי לתמוך בה לאחר שאיבדה אזורים נרחבים בדמשק ובפרבריה.

באיגרת ציין המשטר כי הוא סובל מקריסה פתאומית, לאחר שאיבד את חמש הערים הגדולות באלרוטה המזרחית, וצבא סוריה החופשית הגיע למרחק של 3 ק"מ משדה התעופה הבינלאומי של דמשק.

תוצאת תמונה עבור ארמון הנשיאות בדמשק

לדבריו, הצבא החופשי ניתק את הדרך הבינלאומית דמשק-חומס לאחר שהשתלט על העיר "דיר עטיה" – “دير عطية”, והדגיש כי כל המשאבים האנושיים וכוח האש של צבא סוריה כבר נעשה בהם שימוש וכי הוא זקוק להתערבות רוסית, אחרת סוריה "תיפול". 

רוסיה סיפקה תמיכה למשטר אסד מאז ראשית המהפכה הסורית, אך ההתערבות הרשמית שלה החלה בשנת 2015, כשהביאה מטוסי קרב, מומחים צבאיים וחיילים רוסים כדי להתמודד עם התקדמות צבא סוריה החופשית ולדיכוי המהפכה הסורית, ומאז רוסיה ממשיכה לבצע טבח נגד האזרחים הסורים, כמו גם עוקרת תושבים מקומיים מביתם וגונבת את רכושם.