מבזקי חדשות ליום 22-2-2021 . מתעדכן

*- זריף: מטרתנו בסוריה היא להילחם בטרור, וישראל חייבת להבין שמדיניות התמיכה בקבוצות טרור לא תישאר ללא תגובה.

*- תמונה אחת אלף מלים: הפרשה הזאת מאפשרת לאזרחי ישראל הזדמנות הצצה יוצאת מהכלל למערך התעמולה השקרי של ארגון חיזבאללה.

בצר לו, נאלץ ארגון הטרור לקושש ניצבת שאינה יציבה נפשית לצורך העמדת פני חרדה מהצד הישראלי, רק מעיד על השוקת השבורה שבפניה ניצב הארגון.

ולחשוב שישנם ישראלים שמאמצים בחום את הנרטיב השקרי. מצער מחד ומעודד מאידך. #הערת_שוליים

*- הטייס הסורי שערק ממשטר אסד בשנת 1980 וחבר לשעבר במועצה הלאומית הסורית, ממון אל-נקר, נפטר ביום ראשון בבירה הירדנית עמאן.

אל-נקאר נחשב לטייס הסורי הראשון שערק ממשטר אסד, שכן הוא ביקש מקלט בירדן ב -19 בספטמבר 1980 עם עמיתו הקצין טייס, עבדול עזיז אל-עבד, כשהיו במשימת אימונים של מטוסי מיג -21, אז הם עזבו את המרחב האווירי הסורי, הם נחתו בשדה התעופה מארקה בעמאן.

בהצהרה במהלך ראיון בטלוויזיה בו הופיע בשנת 2013, אמר אל-נקאר כי "בשאר אל-אסד ביצע את הפשע הגדול ביותר בכך שעשה פרויקט קולוניאלי חדש בו העביר את סוריה לידי הפרסים, האויב הוותיק ביותר של הערבים. , על ידי הבאת שכירי חרב זרים מאיראן, החות'ים והרוסים וחסידיהם כדי לכבוש את המדינה ולהרוג את העם, "דבר המצביע על כך שסוריה נכבשת כעת באופן רשמי על ידי איראן." (קרדיט:בן)

*- רצועת עזה: מוקדם יותר היום הוכנסו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח 20,000 חיסונים של חברת ספוטניק כנגד וירוס קורונה.

החיסונים שהגיעו מאיחוד האמירויות ממומנו על ידי מוחמד דחלאן, בכיר הפת״ח ויריבו של אבו מאזן, לא מן הנמנע שדחלאן ביצע את הקנייה על מנת לצבור אהדה בקרב העם הפלסטיני לקראת הבחירות הקרובות ברש״פ. (קרדיט: 🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- רוסיה חתמה על הסכם עם ערב הסעודית ליישום השלב הראשון לייצור משותף של רובי סער קלצ'ניקוב.

*- צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר בתכניתם ב-103FM.

יחזקאלי התייחס לעסקה שחתמה ישראל עם סוריה בתיווך רוסי על מנת להשיב את הצעירה שנעצרה שם, והסביר מדוע הוא חושב שישראל הרוויחה.

לדבריו, העסקה מדגימה את עוצמתה של ישראל באזור, מול סוריה ואף רוסיה, ויתר המדינות, בניגוד לארצות הברית של הנשיא ביידן, שהולכת ונחלשת.

עוד אמר על סוריה: "אפילו נרמול יחסים עומד על הפרק". (קרדיט: דן אסולין)

*- ‏שר האנרגיה המצרי טארק אל-מולה מבקר בישראל. ביקור פומבי וגלוי ראשון מזה חמש שנים של שר מצרי בישראל. נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ושר האנרגיה שטייניץ. הוא מגיע במטוס מצי המטוסים והמסוקים של חברת הנפט המצרית.

*- ב- 11 לפברואר היה דיווח על פליטת זפת מאוניה במרחק 50 ק"מ מישראל. בגלל הסערה הגדולה והגלים כל הגועל הזה נסחף לחופי המדינה. יש מעקב אחרי האוניה החשודה וצפויה חקירה ותביעה כמקובל בעולם.

*- קטאר מתקדמת לרכישת ברהמוס (יאחונט רוסי ברישיון). לפי הודעה זו קטאר איחוד האמירויות הערביות וסעודיה מנהלים מגעים עם הודו בנושא רכש הטילים המוכרים בזירה כטילים נגד ספיונת ומטרות חוף בטווחים של 250 ק"מ ומהירות שיוט גבוהה במיוחד.

*- ביל גייטס : מגפת הקורונה תסתיים 'עבור העולם העשיר' בסוף שנת 2021.

*- #סוּריָה – תל אביב מבקשת מרוסיה לפרסם את כל פרטי עסקת חילופי השבויים שהתנהלה עם כנופיות אסד, והאחרונה מסרבת. דווח כי העסקה כללה שחרור רועי צאן ששירתו את מפלגת איראן הלבנונית ואישה ישראלית מסתורית.

*- שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף- " המצלמות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית יושבתו למרות ביקורו של גרוסי בעקבות החוק שהועבר על ידי הפרלמנט. זה לא במסגרת האולטימטום שהציבה איראן , זהו נושא פנימי בין הפרלמנט לממשלה ."

*- יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי: " אירן תפחית את הגישה למפקחים , המגבלות שהציבה טהראן כוללים בנוסף לצמצום כוח אדם מניעת גישתם של פקחיי האו"ם לכל מערך מצלמות האבטחה באתריי הגרעין. "