פעילות חריגה של משמרות המהפכה האיראנים בסוריה

מה 1.1.2021 ישראל תקפה בסוריה אינספור פעמים, הרשתות הערביות דיווחו כי ישראל הבטיחה תקיפות כל עשרה ימים, במהלך החודשיים האחרונים הותקפו מטרות איראניות בדרום סוריה,בפרברי דמשק, ובמחוז דיר א-זור.

לאחר גלי התקיפות המשמעותיות שהיו בעיקר בדרום סוריה ומחוז דיר א-זור בכירי משמרות המהפכה התכנסו למספר דיונים הכוללים את כל ראשי המליציות הפועלות מטעמה של איראן כדי לטכס עצה לאן ממשיכים.

אלה הפעולות המיידיות שננקטו ע"י משמרות המהפכה במחוז דיר א-זור:

1.כל המפקדות ננטשו כולן ללא יוצא מן הכלל ועברו ל 12 בתים נטושים.

2.כל הדגלים המציינים באיזה מיליציה מדובר הוסרו מכלי הרכב והמבנים בהם נמצאים גורמים איראנים.

3.משמרות המהפכה והמיליציות האיראניות החליפו את המדים שלהם במדים צבאיים סורים.

4.משמרות המהפכה והמליציות האיראניות נטמעו בין השכונות האזרחיות בכל המחוז, בעיקר בעיר אלבו כמאל ואל מיאדין ובפרברים הנמצאים בין שני הערים האלה.

5.בוצעו חפירות חדשות בבתים פרטיים שננטשו בהם הוטמנו, נשק , תחמושת,טילים.

6.משה"מ השתלטו על 15 מנהרות שחפרו ארגון דאע"ש לפני שנים לצורך מיגון הכוחות במקרה של תקיפה.

7.מתווה שיירות הנשק המגיעים מעיראק נעצרו והוחלפו במשאית אחת המלווה בשני כלי רכב המאבטחים את המשלוח, מספר משלוחים כאלה כבר עברו בשבועיים האחרונים, האחרונה חצתה את הגבול יום שישי בלילה.

מזה שבוע ימים משה"מ מזרימים על בסיס יומי כוחות רבים מעיראק לסוריה דרך מעברי הגבול הלא חוקיים.

משה"מ הקימו לפני חודשיים פלג שיעי חדש הנקרא "קמר בן האשם" המונה 175 לוחמים שיעים בעלי זהות אפגנית ואיראנית, הפלג הזה כבר נפרס באזור חומס.

חטיבת אל מנתט'ר- מיליציה עיראקית שיעית הכפופה לאיראן נכנסה אתמול מעיראק לאלבו כמאל ומשם התמקמה בעיר אל סח'נה 70 ק"מ מזרחית לעיר תדמור, הם הגיעו באמצעות 12 רכבים עם עשרות לוחמים החמושים מכף רגל ועד ראש .

חטיבת אל מנתט'ר נכנסה לראשונה לסוריה בחודש מרץ 2020 איתה הגיעו 300 לוחמים שהתפרסו בעיר אלבו כמאל ואל מיאדין.

הזרמת הכוחות היא במסגרת גיוס כללי של המיליציות האיראניות באזור ככה על פי גורמים מקומיים, עד לרגע זה לא ברורה הסיבה לתגבור הכוחות המשמעותי במחוז דיר א-זור/חומס/תדמור.

תוצאת תמונה עבור israel vs iran

קרדיט : אבו צאלח – הדסק הערבי