עימותים אלימים בין מיליציות רוסיות ואיראניות במזרח סוריה

"כִּי שֶׁקֶט הוּא רֶפֶשׁ" כתב זאב ז'בוטינסקי במילות המנון בית"ר.

מילים אלו מתאימות גם למה שקורה כיום במזרח סוריה בין המיליציות הסוריות הנאמנות לרוסיה ובין המיליציות הסוריות הנאמנות לאיראן. ברגע שיש הפוגה קטנה בקרבות עם דאעש או ברגע שהם סופגים אבדות כבדות וסף הרגישות שלהם עולה הם מפנים את מורת רוחם נגד בעלי בריתם לקרבות וידם קלה על ההדק.

אתמול פרצו עימותים אלימים בין מיליציות רוסיות מצד אחד, לבין מיליציות איראניות מצד שני, באזור הכפרי המזרחי של מחוז א-רקה במזרח סוריה.

על פי מקורות מקומיים, העימותים התפתחו בין לוחמי מיליציית  "ההגנה הלאומית" -“الدفاع الوطني” הסורית הנתמכת על ידי הרוסים, לבין לוחמי המיליצייה של משמרות המהפכה האיראנים, בסביבות העיירה "מעדאן עתיק" – “معدان عتيق”, מזרחית לא-ראקה.

אתר החדשות הסורי "אל-חאבור" אישר כי העימותים פרצו בין שני הצדדים, לאחר תקיפה אווירית רוסית שפגעה בטעות באתר של מיליציית "פאטמיון" הנאמנה לאיראן במדבר "מעדאן", והרגה שני אנשי מיליציה.

מטוסי הקרב הרוסיים הגבירו את התקיפות האוויריות וההפצצות שלהם במדבר של מחוז א-רקה, המכוונות נגד מטרות "דאעש", במיוחד לאחר שכמה שיירות צבאיות סוריות נפלו למארבים של אנשי דאעש, מה שהוביל להריגתם ופציעתם של עשרות מחיילי השיירות.