מבזקי חדשות ליום 16-2-2021 . מתעדכן

*- היום נחתו שני מטוסי מטען צבאיים איראניים בשדה התעופה בביירות.

*- הכירו אדם שלטענת שר המודיעין היה חבר ב- IRGC והיה אחראי על הכנת החיסול.

מוחסן קיאנפור , לאחר שגויס על ידי ה- IRGC בשנת 1996, הוא גורש מקורס ההכשרה על שימוש בסמים (קריסטל וטרמדול) בתחילת תקופת ההכשרה וחי כאדם רגיל ולא היה לו קשר עם משמרות המהפכה.

הוא גויס על ידי המוסד בשנת 1997 ובמהלך התנקשותו של שהיד פכריזדה הוא היה אחראי על קניית טנדר ניסאן שנשא נשק אוטומטי ישראלי.

הוא שכר וילה וסיפק מקום לצוות המבצעים. רכישת כל ציוד העץ, הסוללות וכו 'לשם הנחת כלי נשק בטנדר הייתה באחריות הנ"ל.

כאמור, הוא הודח משנת 1996 והיה למעשה אדם רגיל. בינתיים הוא רק אחד הטרוריסטים הבודדים שהיו מעורבים במבצע החיסול.

*- רשת חדשות עיראקית מדווחת כי חייל אמריקאי נפצע מירי רקטות על שדה תעופה צבאי באזור אירביל שבצפון עיראק. אחת הרקטות שנורו על ידי מיליציות שיעיות הנתמכות על ידי איראן פגעה בסוכנות רכב בארביל, כורדיסטאן העירקית.

*- נציג איראן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מוסר כי איראן הודיעה לסוכנות על כוונתה להפסיק את בדיקות הפתע של פקחי הסוכנות החל משבוע הבא.

*- במתכונת פתע – נפתח התרגיל החילי ״ורד הגליל״ לשיפור מוכנות חיל האוויר בזירה הצפונית.

*- נחשף ונוטרל ציר העברת כספים בין חמאס טורקיה לחמאס איו"ש
שר הביטחון, בני גנץ, חתם על צו לתפיסת סחורות במאות אלפי שקלים שהועברו על ידי חברות מסחריות במסווה של סחר.

בעקבות פעילות משולבת של המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) שבמשרד הביטחון, שירות הביטחון הכללי והמכס, חתם שר הביטחון, בני גנץ, על צווים לתפיסת כספים בסך של 121,000$, אשר הועברו באמצעות חברות מסחריות על ידי חמאס בטורקיה לפעילי חמאס בשטחי איו"ש.
בחודשים האחרונים נוהלה חקירת שב"כ, אשר חשפה ציר העברת כספי טרור ממפקדת החמאס בטורקיה באמצעות חברת TIKKNO PLUS IC VE DIS הטורקית, וחברת SENSE SANITARY COMPANY משכם, אשר הנן בבעלות משותפת של פעילי חמאס עבדאללה פוקהא המתגורר בטורקיה ואיימן מצ'רי מאיזור שכם.

בהמשך לפעילות המשותפת של המט"ל, שב"כ והמכס, כאמור, נתפסו מכולות בנמל אשדוד אשר הכילו סחורות בשווי מאות אלפי שקלים ושובש ציר ההעברה.

שר הביטחון בני גנץ:"נמשיך להכות בטרור, ולרדוף את התשתית הארגונית שלו בכל מקום- בישראל ובעולם. אני מברך על הפעילות השוטפת והמשולבת של המטה ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון, ביחד עם שב"כ, המכס וכלל ארגוני הביטחון, שמונעים יום-יום, העברות כספים ואמצעים שהם הדלק של ארגוני הטרור."

*- במתכונת פתע: נפתח תרגיל ״ורד הגליל״ בחיל האוויר לשיפור המוכנות ללחימה בזירה הצפונית

תרגיל ״ורד הגליל״ בחיל האוויר החל אתמול (א׳) במתכונת פתע. תרגיל הפתע, הנערך בהנחיית מפקד החיל, אלוף עמיקם נורקין, נועד לשיפור מוכנות חיל האוויר ללחימה בזירה הצפונית.
החל משעות הצהריים, תורגש ברחבי הארץ תנועה ערה של כלי טיס, מטוסים ומסוקים וכן יישמעו הדי פיצוצים במרחב. התרגיל צפוי להסתיים ביום ד׳.

התרגיל מדמה תרחישי לחימה בזירה הצפונית ויתרגל את כלל מערכי חיל האוויר במשימות הליבה של החיל ובהן שמירה על עליונות אווירית, הגנת שמי המדינה, וכן משימות תקיפה ואיסוף מודיעין. בתרגיל ייבחנו תהליכי תכנון ושליטה וביצוע וכן יכולות לוגיסטיות וטכנולוגיות מקצה לקצה, תוך שימת דגש על שמירת חופש הפעולה האווירי ורציפות תפקודית מלאה.

התמונה באדיבות דובר צה"ל

*- מקורות צבאיים אומרים כי איראן משתמשת במכולות אמריקניות לאחסנת מערכות נשק בשדה התעופה הבינ"ל בדמשק.

על פי אותם מקורות קונטיינרים של חברת DHL הוסבו לאחרונה לאחסנת כלי נשק שהגיעו בטיסות מאיראן.

אותן "מכולות" נמצאות כ-200 מטר מהקמפוס של שדה התעופה ומאובטחות ע"י אנשי המשמר של כח קודס האיראני.

כבר ב-2012 נטען כי מכולות של האו"ם לאספקת מצרכים לעם הסורי ושל חברת המשלוחים DHL, נלקחו ע"י האיראנים לטובתם האישית.

בישראל יש מי שהצביע בימים האחרונים על פעילות מוגברת של האירנים ליציקת תוכן נשק אסטרטגי לתוך מכולות אלו.

סביר להניח שהתקיפה הלילה כוונה בין השאר למחסני הנשק המאולתרים הללו של כח קודס. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)