"איראן תישאר בסוריה כל עוד היא תתבקש" או כיצד איראן מתכוונת לא לצאת

הרפובליקה האסלאמית של איראן מגלה מתי כוחותיה יעזבו את סוריה ומזהירה את ישראל מפני תגובה שהיא תתחרט עליה

ככל ששטחי הקרבות בסוריה מצטמצמים והעניינים פונים לעבר הסדרים ארוכי טווח שיאפשרו לשקט לחזור לסוריה ואפשר יהיה להתחיל לשקם את המדינה , עולה וצפה ,ביתר שאת, שאלת הנוכחות הצבאית האיראנית בסוריה המהווה אבן נגף ,לדעת שכנותיה, להרגעת המצב בכל האזור.

לכן זה לא פלא שבכירים איראנים עוסקים כרגע בהכשרת הקרקע להמשך "הכיבוש" האיראני השקט של סוריה . איראן רואה בסוריה חלק חשוב ביותר בסהר השיעי ובמאמצים שלהם להשיג יציאה לחופי הים התיכון ולהוביל אספקה צבאית לחיזבאללה, הנאמנה לה, שכבשה את לבנון ומשליטה בה את השלטון האיראני.

דבר אחד ברור מדברי הבכירים האיראנים , ככל שהם יתאמצו להשיג הצדקות לנוכחותם הצבאית המעיקה בסוריה כך ברור יותר ויותר כי איראן לא מתכוונת להרפות לפיתתה ההדוקה מסוריה וכי כל מעייני האיראנים הוא רק להעמיק את התבססותם במדינה בכל מחיר.

ישראל כבר הכריזה כי לא תשלים עם נוכחות איראנית בכל מקום בסוריה,אפילו אם הם מרוחקים מאות קילומטרים מגבולה, וכי היא תפעל גם בכוח הזרוע לדחוק את כוחותיהם מהמדינה.

העוזר הבכיר של שר החוץ האיראני עלי אסגר חג'ג'י הזהיר כי "ישראל תעמוד בפני תגובה איראנית נחרצת שתצטער על כך אם תחצה את הקווים האדומים", והדגיש כי "נוכחות איראן בסוריה היא נוכחות של יועצים בלבד ותמשיך עד לרצון של הממשלה והעם הסורי. "
בהתייחס לתקיפות הישראליות החוזרות ונשנות על אתרים השייכים לאיראן ולחיזבאללה, אמר אסגר חג'ג'י בראיון לאתר החדשות הרוסי – "ספוטניק " כי " טבעה של הישות הציונית מאז הקמתה הוא באופן טבעי עוין ומעיק באזור, וזה היה גם בבסיס ההתנהגות שלהם נגד העם הפלסטיני ונגד מדינות שכנות, " והוסיף כי " בתקופה בה ממשלת סוריה נלחמת בטרוריסטים, ישראל היא זאת המסייעת לטרוריסטים. "
הוא הוסיף, "מטרת הנוכחות שלנו בסוריה היא להילחם בדאעש וגופי טרור, אך אם הישות הציונית תרצה לחצות את הקווים האדומים, היא תעמוד בפני תגובה מכרעת שתצטער על מעשיה".
בנושא עיתוי יציאת הכוחות האיראנים מסוריה אמר הדיפלומט הבכיר כי "איראן לא קיבלה שום מסר להוציא את כוחותיה מסוריה".

"אנו נהיה קשובים לבקשת ממשלת סוריה, ונוכחות היועצים הצבאיים שלנו תימשך כל עוד האנשים והממשלה הסורית ירצו. "
ואשגר חג'ג'י הוסיף, "מי שצריך לעזוב את סוריה הם אלה שבאו באופן בלתי חוקי וכבשו את אדמותיה. אלה שצריכים לעזוב את אדמות סוריה", והדגיש כי "שטחי המדינה הסורית חייבים להיות בריבונות סורית והממשלה הסורית היא זאת שתשליט שם את הביטחון. "

קרדיט לתמונה: https://jiss.org.il/