שיימינג מצרי: לכלכה על הנילוס והתנצלה: מודה ועוזבת תרוחם?

שיימינג מצרי: לכלכה על הנילוס והתנצלה: מודה ועוזבת תרוחם?
=========================================
תרגיל קצר – שכל אחד מאתנו יחשוב על הסמל שלו, אם זה סמל העיר או סמל קבוצת הספורט, כידוע – בסמל לא פוגעים. אבל את זה כנראה שכחה הזמרת-שחקנית המצרית "שירין" כשהחליטה ללכלך על הנילוס.

התמונה של ‏נעם בנעט חלון למזרח התיכון המתחדש A View on the Developing New Middle East‏.

הנילוס נחשב לאחד הנהרות המפורסמים והארוכים בעולם יחד עם נהר האמזונאס. הנילוס, הזורם בעשר מדינות אפריקאיות, מוכר בעיקר כ"נהר הבית" של מצרים, שלא יכולה להתקיים בלעדיו. בניגוד לנהרות בישראל, כיוון הזרימה שלו הוא מדרום לצפון.

(למעוניינים – טור משנה שעברה על המצב הרגיש של הנילוס – https://www.facebook.com/aravimislam/photos/a.1340011282695136.1073741827.525245857505020/1362645887098342/?type=3&theater)

קטע וידאו מהופעה של "שירין" בלבנון הפך השבוע לוויראלי ועורר כעס במצרים, כאשר מישהו מהקהל צעק שתשיר את "מא שריבטש מין נילה" (בתרגום: לא שתיתי מהנילוס). הזמרת ענתה בסרקזם כי היא עדיף שישתה אוויאן (Évian), מותג מים מינרליים יוקרתי צרפתי, ולא מן הנילוס כי היא לא רוצה שיחלה במחלה הטפילית בילהרציה בשל מי הנילוס המזוהמים.

בעקבות התבטאות זו החל קמפיין נגד הכוכבת הגדולה "נמשיך לשתות את המים של נילוס ונפסיק להאזין לשיר של שירין". איגוד המוסיקאים המצריים הכריזו אתמול (שלישי) כי יש לאסור את השמעתה של שירין וכך גם רשות השידור המצרית.

סמיר צברי, עו"ד מצרי בכיר, הגיש תלונה לתובע הכללי על העלבה והשפלה של מצרים. הוא ציין כי הוא חושש כי שפליטת פה זו תפגע באטרקציית התיירות הגדולה – הנילוס – דבר שיפגע בכלכלה המצרית, שמצבה גם ככה לא מזהיר. תגובת משרד הבריאות המצרי לפרשה היא שהשכיחות לחלות בבילהרציה ירדה ל-0.2%, וזאת בזכות טיפול מתמשך של המשרד.

שירין עבד אלוהאב, בת 37, ילידת קהיר, פרצה בקריירת השירה בתחילת המילניום. היא שימשה כשופטת בגרסה הערבית לתוכנית "The Voice – הקול המתוק". גם לה יש אחלה קול ויש לה בסיס מעריצים עצום לא רק במצרים, אלא בכל העולם הערבי. בזכות השירים הרומנטיים שלה זכתה לכינוי "מלכת הרגשות".

אחד מלהיטיה הגדולים הוא "עלא באלי" שאם הלחן שלו מוכר לכם, זה משום ששרית חדד משתמשת בו בשיר "אהבה אין סופית".

השיר

https://www.youtube.com/watch?v=8qQ3v0o-xPY

לעומת הביקורת והחרם ישנו בטוויטר דווקא קמפיין הפוך #كلنا_شيرين (כולנו שירין) התומך בזמרת, מלא בדברי חיזוק וקטעי וידאו של הזמרת האהובה.

בסופו של דבר, הזמרת התנצלה בדפי הטוויטר (כמעט 5 מיליון עוקבים) והפייסבוק שלה (מעל 14 מיליון עוקבים).

ההתנצלות המלאה בטוויטר –
https://twitter.com/sherine/status/930503113945026563

היא הצהירה שהיא אותה שירין, הילדה הקטנה שגדלה במצרים, שרה על מצרים ואוהבת וגאה במדינה שלה. היא התייחסה לאירוע כבדיחה טיפשית. היא אמרה שהיא לא התכוונה להעליב את מצרים, וכן כי קטע הווידאו הוא מלפני שנה. הזמרת טענה שהיא לא זוכרת שאמרה את זה אך מתנצלת על הפגיעה מכל הלב ובפני כל מי שנפגע מדבריה.

טוב, לפחות היא התנצלה ולא טענה שאמרה "שלופים".

 

קרדיט: נעם בנעט – חלון למזרח התיכון המתחדש.

 

 

כתיבת תגובה