ירדן מתמודדת עם משבר מים החמור בתולדותיה. וישראל? למרות הכל מסייעת

נוכח הדו"ח המטריד שפרסם "הפורום הכלכלי העולמי" באחרונה שהזהיר מפני גרעון מים חמור בירדן עד שנת 2025, הצהיר מוחמד ארשיד, מ"מ מנכ"ל משרד המים כי הממלכה עושה כל מאמץ להגברת אספקת המים. לפי ארשיד, נוכח העלייה בביקוש למים והמקורות המצומצמים, ירדן תעשה כל מאמץ כדי להגביר את אספקת המים כולל התפלה. עם זאת, פרוייקטי ההתפלה יקרים וירדן תצטרך סיוע זר במימון, הודה ארשיד – כך מדווח המזרחן דורון פסקין בערוץ הטלגרם שלו .

והוא מוסיף כי הדו"ח של הפורום הכלכלי הזהיר כי המשך הזנחת הטיפול במשק המים העולמי ושינויי האקלים צפויים להביא לכך של-700 מיליון נפש לא יהיו מקורות מים עד סיום העשור הנוכחי. ירדן היא אחת מ-10 המדינות העניות ביותר בתחום המים. היקף הביקוש למים בממלכה עולה על היצע המים בכ -500 מיליון קוב בשנה. גניבות מים, היעדר תקציבים, כשלים בניהול וזרם הפליטים מסוריה כל אלה חוברים יחד לירידה בכמות המשקעים בשנים האחרונות כדי ליצור את האתגר הקשה ביותר עמו תצטרך ירדן להתמודד בשנים הקרובות.

תוצאת תמונה עבור WATER CRISIS IN JORDAN

יש לציין כי במסגרת הסכם השלום בין ישראל לירדן טופל גם נושא המים המשותף בין 2 המדינות.

וויקיפדיה פירט בנושא זה : 

מים: במסגרת חלוקה צודקת של המים בירדן, בירמוך ובמי התהום של הערבה, התחייבה ישראל להעמיד לרשות ירדן 50 מיליון מ"ק מים מדי שנה מהכנרת ולחלוק את מימי הירמוך כך שירדן תקבל 3/4 ממנו. כמו כן, לפתח מקורות נוספים למים כמו בניית שני מאגרים על הירדן וסיוע הדדי במשאב זה בשנים בעיתיות (יצוין שירדן תבעה לקבל ממי הכנרת 100 מיליון מ"ק בשנה).

בסוף שנת 2019 דנו ישראל וירדן על הסכם חדש, שכל פרטיו לא יהיו גלויים בפני הקהל הרחב,  שבמסגרתו תכפיל ישראל ויותר את אספקת כמות המים לירדן.

ישראל מפגינה כל הזמן רצון טוב לסייע לממלכה הירדנית בעוד היא מגבירה עוד ועוד את עוינותה כלפי שכנתה ממערב.

ירדן, שהסיוע הישראלי מצליח להקל רק במעט את מצוקת המים אצלה, תהיה חייבת, בסופו של יום, להתמודד עם הבעיה תוך השקעת משאבים כספיים אדירים ,לפתרון הבעיה, שכרגע לא ברשותה.

וככל שהיא תקטין את עוינותה לישראל כך תזכה לכתף יותר תומכת מצידה. ואת זה ירדן מסרבת להבין . שם כמו פה – הפוליטיקה הפנימית מנצחת כל הגיון וכל התחשבות עם תושבי המדינה. בכל זאת אנחנו באותה שכונה!

היא מוכנה לשקוע לתוך מחסור במשאבי מים הפוגעים קשות באיכות החיים בממלכה אבל לא להפגין שום רצון טוב שכה מאפיין 2 מדינות שחוזה שלום חתום ביניהן.

עניין של מנטליות!!

תוצאת תמונה עבור WATER CRISIS IN JORDAN

קרדיט לתמונה: ויקיפדיה