ציר עזה-קהיר-רמאללה: מאחורי ההכנות לבחירות ברשות הפלסטינית

ההכנות לבחירות ברשות הפלסטינית שייערכו בחודש מאי קורמות עור וגידים, החמאס בוחש בשטח ובדעת הקהל הפלסטינית במטרה לזכות בבחירות במסגרת עצמאית או בשת״פ עם ארגון אחר.

-ארגון החמאס חושש מהתערבות ישראלית בבחירות ברשות הפלסטינית שכן תפגע משמעותית בסיכויי חמאס להיבחר – החשש הוא שישראל תעצור פעילי חמאס בולטים בשטחים ותטיל סנקציות כלכליות על פעילים אלה.

בעקבות החשש מהתערבות ישראלית בבחירות לראשות הפלסטינית יחיא סינוואר מנהיג החמאס בעזה ניצב מול המצלמות ושיגר איום לצד הישראלי: ״אם תתערבו ותשבשו את הבחירות שלנו אנחנו נשבש את הבחירות שלכם״ (אין חפיפה בין התאריכים – הבחירות בישראל ייערכו ב-23.03 ואילו הבחירות בצד הפלסטיני ייערכו בחודש מאי).

-ישנם דיבורים בצד הפלסטיני שהבחירות לא תתקיימנה בסופו של דבר, איני יודע עד כמה דברים אלו מבוססים אך ניכר שהחמאס יושב חזק בכדי לקיים את הבחירות.

כחלק מהמאמצים של החמאס להתמודד בבחירות, אמש נסע מנהיג חמאס יחיא סינוואר ביחד עם פמלייתו לקהיר בכדי לקבל קצת הישגים לצד העזתי ולדבר עם הצד המצרי שילחץ על מחמוד עבאס לא לשבש את ״ההליך הדמוקרטי״ ברשות הפלסטינית.

-כעת ישנם דיווחים שיחיא סינוואר השיג פתיחה כמעט מוחלטת של מעבר רפיח ודיווחים נוספים מספרים על כך שסוכם שהשליטה במעבר ארז תועבר לרש״פ.

האינטרס של יחיא סינוואר הוא להראות לצד הפלסטיני שהוא ידאג לכלכלתם ולרווחתם(המענק הקטארי ופרוייקטים נוספים בעזה).

שלושת השחקנים המרכזיים לבחירות ברשות הפלסטינית הם: הפת״ח, מוחמד דחלאן, ארגון החמאס.

סינוואר עם הנשק של סא"ל מ' (צילום: החדשות)
קרדיט : דניאל – ערוץ ״בית הקלפים״ בטלגרם