עיתונאי בכיר באלג'זירה בשאלות קשות בנושא אפשרות תקיפה סעודית בלבנון.

הכתב הבכיר של רשת אלג'זירה בקטאר – ג'מאל ריאן- جمال ريان  מפרסם שאלות פומביות הנוגעות לאיומי סעודיה להגיב על ירי הטיל הבליסטי על ידי החיזבאללה משטח תימן לעבר הבירה ריאד.

הוא אומר כי השאלות אינן כי הוא אוהד את אירן ונגד סעודיה אלא חובתו המקצועית כעיתונאי לשאול את השאלות הקשות . 

על רקע שאלותיו חשוב להבין את היריבות ההיסטורית הקשה בין רשתות אלג'זירה הנתונה לחסותו ההדוקה של האמיר הקטארי ובין רשת אלערביה הנתונה לחסותה ההדוקה של סעודיה.

במילים אחרות ככה ממשלות מעבירות מסרים עקיפים.

ואלו שאלותיו:

*- שאלה לגיטימית: דרך איזה תחומים אוויריים מתכוננים מטוסי הקרב הסעודים לעבור  בדרכם לתקוף מטרות חיזבאללה בלבנון ? 

הרי כל הסכמה ישראלית לאפשר למטוסי הקרב הסעודים לעבור בתחומה האווירי תחשב כהכרזת מלחמה על לבנון , ואם יעדיפו המטוסים הסעודים לתקוף את החיזבאללה דרך שמי סוריה הרי שם אורבים להם סוללות טילי אס-400 הרוסיות .

כמו כן בל נשכח : האם המלחמה על החיזבאללה בלבנון וסוריה, בניסיון לסלק את ההשפעה האירנית , הם בהתאם להחלטות שהתקבלו בפגישה שנערכה בוואשינגטון בסוף החודש הקודם בו השתתפו רמטכ"לי הצבאות הערביים: מצרים, ירדן, סעודיה, האמירויות וישראל ….. ? ללא ספק הימים הקרובים יהיו מלאים בהתפתחויות !!!

*- אני לא נגד סעודיה ובעד אירן אך זכותי כעיתונאי  לשאול שאלות לגיטימיות: אם סעודיה משתפת פעולה עם ישראל בחשאי בכל הנוגע לתקיפת החיזבאללה ,ובמקרה שישראל תאפשר לסעודיה לתקוף את החיזבאללה עם מטוסיהם הצבועים בדגלי ישראל מה הביטחון שהחיזבאללה לא יצליח להשיג מסוריה  טילי נ"מ אס-400 המתקדמים בעולם שאפשר ונמכרו לה בחשאי ? 

 

תאור סכמטי של מערכת טילי הנ"מ אס-400 : 

 

 

כתיבת תגובה