דיווחים:ישראל העבירה סוללת טילים מונחי לוויין-רומח מהגולן לגבול עזה.

דיווחים ערבים טוענים כי בימים האחרונים העבירה ישראל סוללת טילי קרקע-קרקע מונחי לוויין מדגם רומח מבסיס הקבע שלהם בגולן ומיקמה אותו בקרבת רצועת עזה.

الشبكة العربية @ArabNetwork_  – إسرائيل تحشد في وتنقل صواريخ موجهة عبر الاقمار الصناعية لقاعدة (تساليم).. وتُعلن أن سماء منطقة عسكرية!!

דיווחים ערביים אחרים טוענים כי סוללת טילי הרומח מוקמה בבסיס צאלים של צה"ל בנגב.

ככל הנראה הידיעות המגיעות בנושא ממקורות ערביים בסיסם בפרסום של צה"ל אודות טילי הרומח.

 

פרטים אודות סוללות טילי הרומח החדישות כפי שפורסמו  בישראל דפנס:

נשלמות ההכנות לקראת קליטת אמצעי לחימה חדש בצה"ל: רקטות "רומח" שיהיו חלק מן הארסנל של חיל התותחנים. חיל התותחנים חוזר לרקטות נושאות ראשי קרב בעלי חומר נפץ לאחר שב-20 השנים האחרונות הופעל על ידי גדוד 334 רק מערך רקטי מבוסס משגרי MLRS ("מנתץ"), שיורה רקטות מצרר ורקטות מצרר מתוקנות מסלול (רמ"מ).

ה"רומח" פותח על ידי התעשייה הצבאית (תעש) והוא מיועד לירי בטווחים רחוקים של עד 35 ק"מ ברמת דיוק של פחות מעשרה מטרים. הדיוק מושג באמצעות מנגנון מבוסס ג'י פי אס. היעד שהוגדר לרקטה הוא יכולת לפגוע בבניין בן שתי קומות או במטרת אדם מן הטווחים האלה – כך שהרקטה תהיה יעילה גם בלחימה בסביבה אורבאנית צפופה.

ה"רומח" ייקלט בגדוד 334 לצד רקטות ה"מנתץ". הוא ישוגר על בסיס אותה פטלפורמה 270-M (ברדלי): ניתן יהיה להחליף את ה"קסטה" של הרקטות מ"מנתץ" ל"רומח". תהליך החלפת ה"קסטה" צפוי לקחת דקות ספורות בלבד, כולל הטענה של מערכות המחשוב הרלוונטיות לנשק החדש. בחיל התותחנים אומרים כי הרקטה החדשה מתאימה ללחימה האורבנית גם בזכות הזווית שהיא מגיעה אל היעד (מלמעלה), להבדיל מטיל שנורה באופן שטוח, ואינו יכול לפגוע במטרות מוסתרות או שהוא גורם נזק סביבתי רב יחסית.

עוד אומרים כי המניע להצטיידות באמל"ח מהסוג הזה היה לתת גיבוי לחיל האוויר, בשלבים שבהם יתמודד עם טילי קרקע-אוויר בתחילת הלחימה. הרצון הוא לאפשר ליבשה יכולת עצמאית עד כדי אוטונומית משלה להתמודד באותם מרחבים. גדוד 334 יהיה הראשון מבין כמה שייקלטו את ה"רומח". הכוונה היא שבעתיד יהיה גדוד רקטות (כולל יכולת "מנתץ" ו"רומח") בכל אוגדה מתמרנת. בגדודים יהיו 12 משגרים בלבד לגדוד. סוללות של 4 משגרים יודעות לעבוד מול 2 חטיבות במקביל, בו זמנית.

כל משגר יודע לירות על 6 מטרות שונות בו זמנית. גדודי ה"רומח" וה"מנתץ" יחליפו גדודי ארטילריה 155 כאשר במקביל תהיה הצטיידות בתותח מתנייע חדש בעל ספיקת אש גבוהה.

כתיבת תגובה