מבזקי חדשות ליום 28-1-2021 . מתעדכן

*- שרי החוץ הערביים יקיימו ישיבת חירום במטה המזכירות הכללית של ליגת מדינות ערב בקהיר ב -8 בפברואר כדי לתמוך בעם הפלסטיני לאור ההתפתחויות באזור.

*- כוחות משולבים של איחוד האמירויות הערביות וארה"ב. השלימו לאחרונה שבוע של אימון, בשיתוף עם חיל הנחתים האמריקני ( States Marine Corps-USMC) .

*- פוטין : " צריכים לדעת אף על פי שמתרבות המחלוקות השונות בעולם בין בפנים ומחוץ למדינה , פרושה של מלחמת עולם שלישית היא סופה של כל הציוויליזציה .ידוע כי בהעדר היכולת הנכונות והרצון לפתור משברים בהידברות במאה הקודמת אלו אותם הגורמים שהביאו למלחמת עולם השניה.אני מאוד מקווה שזה לא המצב עכשיו."

*- איזנקוט :חיזבאללה פרס רקטות וטילים מדויקים בלב אוכלוסיה אזרחית לכן, כל תקיפה תביא לנזק רב אם ישראל תרצה להפתיע בתקיפה מקדימה לא יהיה את הזמן להזהיר ולהמתין לפינוי האוכלוסייה האזרחית תקיפה של מערך הדיוק של חיזבאללה בלבנון תגרום לנזק אגבי רחב ותוביל בהכרח להסלמה מלחמה כזו תגרום גם נזק כבד לעורף הישראלי, שכן למרות יכולות ההגנה האווירית הישראלית, לא ניתן יהיה להבטיח הגנה מלאה.

*- ארה"ב השהתה, לעת עתה, את מכירת מטוסי האפ-35 לאמירויות ותחמושת חכמה לסעודיה.

*- באיטליה נעצר רופא באשמח רצח פציינטים חולי קורונה שלהערכתו ממילא לא היו שורדים על מנת לפנות מיטות לטובת אלו שיוכלו להבריא.

*- צו חדש של ממשל ביידן: אסור לכנות את הקורונה "הנגיף הסיני"

למה? עלול לתרום ל"גזענות, שנאת זרים וחוסר סובלנות" כלפי אסיאתים-אמריקנים(?!)

כלומר סין הפיצה נגיף עולמי, השתיקה את מי שהזהיר ממנו – אך הפוליטיקלי-קורקט כבר יאפשר לה לחמוק מאחריות.

אולי זו הדרך של ביידן "לחסל את המגיפה"

‏אגב הרטוריקה של ביידן ("שנאת זרים, גזענות") מזכירה מאד את דבריו האומללים לפני כשנה – כשגינה את איסור הטיסות של טראמפ מסין

טראמפ פעל בניגוד לכל גורמי המקצוע, וצדק. אפילו ד"ר פאוצ'י הודה שטעה וכי ההחלטה של טראמפ הצילה חיי אמריקנים רבים.

ביידן לא למד את הלקח (קרדיט: gilad zwick)

*- מערכת Pantsir S-1 הועברה בשלמותה מלוב לבסיס רמשטיין האמריקני בגרמניה על ידי מטוס C-17 משדה תעופה בטריפולי
המשמעות היא שהאמריקאים יוכלו לנתח את יכולותיה של המערכת ולנטרל אותה  .

*- חשבון טוויטר הנתמך על ידי חיזבאללה מפרסם את מקום הימצאו של בני גנץ, שר הביטחון של ישראל, במהלך נאומו לפני זמן קצר.

*- שר החוץ הגרמני : למרות שהסכם הגרעין איננו מושלם, הוא עדיין מאפשר לנו שקיפות גדולה יותר מאי פעם. אני מסכים אתכם שאין זה מספיק. עלינו גם לטפל בתכנית הטילים של איראן ובהתבססות האגרסיבית האזורית שלה, אך על מנת לדאוג לכך, עלינו להתחיל קודם כל בלטפל באיום הגרעיני" ההתנהגות חסרת האחריות של טהראן בשבועות האחרונים הבהירה לנו עד כמה חשוב למנוע ממנה את המרוץ להשגת נשק גרעיני. הכלי הטוב ביותר לשם כך הוא הסכם הגרעין.

*- דובר הכוחות האיראניים: נשמיד את תל אביב ונמחק אותה אם ישראל תבצע מהלך טיפשי כנגד מתקני הגרעין שלנו.

*- טהרן הודיעה הבוקר כי מסוף חודש פברואר יחלו הגבלות על הבדיקות סבא"א במתקנים הגרעיניים באיראן. ובאותה נשימה העבירו מסר לארה"ב כי השעון מתקתק והם לא יחכו להם לעד. (אבו צאלח)

*- מידע פיקנטי – ד'ר פאוצ'י הוא בעל המשכורת הגבוהה ביותר בשרות הציבורי הפדרלי בארה'ב. כ-400 אלף דולר לשנה.
היו לו עוד הכנסות בשנים האחרונות שהוסיפו להצהרת ההון שלו בסך של 3.6 מיליון דולר.

*- יוון- ערש הדמוקרטיה אוסרת הפגנות עם יותר מ-100 מפגינים. הצעה דומה בקרוב בישראל??

*- סקיי ניוז- מניתוח אירועי העבר הולך ומתברר כי אכן במעבדה ללוחמה ביולוגית בווהאן, מרכז ההתפרצות של הקורונה, אכן אובחן פעילות אינטנסיבית ובלתי שגרתית. תאוריות קונספירציה בדרך!!

*- היה צפוי כמו הזריחה של מחר. ממשלת ארה'ב קנתה וקבלה 41 מליון מנות חיסון , ועל פי הרשומות הוזרקו רק 21 מליון מנות. 20 הוכרזו כנעדרים. נפתחה חקירה אך לא נמצאה האבדה. לכולם ברור מה קרה. ממלכת השחיתות עלי אדמות בתפארתה.

*- ד'ר פאוצ'י האמריקאי ממליץ לאנשים לעטות 2 מסכות פנים בו זמנית דבר שיגביר משמעותית את ההגנה עליהם. כזכור דווח כי מסכות בד אינן יעילות.

*- בקליפורניה נמצאה גורילה שנדבקה בקורונה שככל הנראה הועברה ע'י עובד המקום שנדבק אך היה א-סיפטומטי. בבדיקה נמצא כי היא נדבקה מנגיף קורונה שעבר מוטציה מקומית. עכשיו מבינים למה חייבים לחסן במהירות את כל העולם לפני שהמוטציות יתחילו לשטוף את העולם ונתקשה להתמודד.

*- וול סטריט ג'ורנל, מצטט מקורות בפנטגון: "שר ההגנה החדש, לויד אוסטין, מתכוון לבחון את ההחלטה להסיג את כוחות ארה"ב מעיראק ואפגניסטן.

*- פעילות משותפת של מיליציית חאשד אל-שעבי וצבא עיראק במערב המדינה.

על פי הודעה של ארגון חאשד אל-שעבי, צבא עיראק וכוחותיו פתחו במבצע משותף במחוז אנבאר ביממה האחרונה.

פעילות זו כוללת בדיקה באזורים סמוך לאגם אל-טרטאר ואת הבסיסים של חמושים הנמצאים בשטחים אלה. סוכנות הביון הצבאית העיראקית דיווחה על תפיסת מספר כלי נשק באזור שאחבי אל-עוואלי ברובע כארמה שבמוסול. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- סוכנות הידיעות AP: ארה"ב מתכננת להקים בסיסים צבאיים חדשים על שפת ים סוף בערב הסעודית עם שני שדות תעופה צבאיים.

ההנחה היא כי הבסיסים ימוקמו בנמל יאנבו, כמו גם בערים טאבוק וטאיף. הסוכנות ציינה כי הצבת כוחות ארה"ב עלולה לעורר כעס בקרב המוסלמים, שכן סעודיה היא מרכז מוצאם של האיסלאם במכה ובמדינה.

*- לאחר שראש המודיעין הצבאי הסורי בדרום סוריה- תת אלוף לואי אלעלי העליב את מנהיג הדרוזים בסוידאא' – השייח עקל נופצו ונקרעו תמונות של נשיא סוריה שהיו תלויות ברחובות העיר סוידאא.