חיסון לנגיף, קריקטורה מהעבר הלא רחוק, וסיפורי משטר שחונק את עמו

מי מכם שקוראים את התכנים שאני מעלה גם בערוץ הטלגרם, ייתכן כי זוכרים את הקריקטורה האיראנית שהעלתי לערוץ ב 31 במאי 2020,
אני מעלה תזכורת זו כדי להזכירכם כי תמיד צריך לראות את התמונה הגדולה, ולזכור כי מה שמפרסמים שופרות התעמולה של משטרים אפלים, תמיד יהיו נגועים בשיקולים של אג’נדה, ומה שהמשטר רוצה שנחשוב ושנדע.
אז עוד מעט עוברים שמונה חודשים, והמצב של פיתוח חיסון באיראן, ממשיך להיות רק בסיפורים, שאותם מספרים שופרות התעמולה של האייתוללות, כי הנה ממש עוד מעט יסתיים הפיתוח של מספר סוגי חיסון שונים, וכולם תוצרת מדענים איראנים עלומים.

תמונת מצב:

בפועל המגפה ממשיכה להשתולל באיראן, ממשיכה להפיל קורבנות, לפי המשטר יש "רק" כ 58 אלף מתים מהמגפה, אבל רופאים וראשי איראן (וכמובן גם מתנגדי המשטר הגולים מארצם) מספםרים על מספרים אחרים, בסדרי גודל שונים לחלוטין, ובינתיים בתי החולים קורסים באיראן, בתי הקברות החדשים שנוצרו בהליך מזורז ממשיכים להתמלא בקברי אחים וקברים רגילים, וכרגיל מכונת התעמולה המשומנת, ממשיכה לספר סיפורי הצלחה מטעם האייתוללות, ובנוסף לכל אלו, כפי שקראתם בפרסום קודם, המנהיג העליון בכבודו ובעצמו, הוציא הנחייה שאסור לייבא חיסונים מהמערב, כמו שאלו שפותחו ומיוצרים ע"י אמריקאים, בריטים או צרפתים.

אספר לכם שבינתיים מאחורי גבו של העם האיראני הקורס, שמחכה לחיסונים שאותם אמרו לו, שיקנו מסין ומרוסיה, פתאום נודע שלמרות דברי המנהיג העליון, אומרים שמזמינים מיליוני חיסונים משוודיה, ולאחר שבאיראן ובעולם הרימו גבה, הסביר קאסם ג’אן באבאי (قاسم جان بابایی = Qassem Janbabaei) סגן שר הבריאות, שהחיסון הוא תוצרת חברת AstraZeneca ושהחברה היא משוודיה, ששם מיוצר החיסון.

משום מה שכח סגן השר המכובד להזכיר, כי החברה היא חברה שוודית-בריטית, אבל צריך להבין אותו, כי בכל זאת הוא בוודאי יודע מה מצב פיתוח החיסונים באיראן, והוא כבר זמן רב מנסה לעזור להקל על המצב ולעשות את מה שצריך בהקשר למגפת הקורונה, המכה באיראן, למרות כל המכשולים שמציבים האייתוללות, ולמרות כל מה שנאמר ע"י שופרות התעמולה של המשטר.

אז החיסונים של AstraZeneca משוודיה (או מאיפה שלא יגיעו), כפי הנראה שייתכן, שישנה אפשרות שיכול להיות, שיגיעו לאיראן כבר בזמן הקרוב, רק כמה בדיוק הוזמנו? ומה מדיניות החיסונים? והאם בכלל באיראן מוכנית מבחינה לוגיסטית ורפואית, להתחיל במבצע חיסונים, כל אלו לוטים בערפל, אולי מכוון, ואולי עקב סתם בלגאן.

ומה לגבי בכירי המשטר?

האם הם יחכו לאותם חיסונים איראנים שראינו בקריקטורה שהוזכרה בתחילת המאמר, שאיראן הגאה מגישה לעולם כבר בסוף מאי שעבר? והרי כבר סיפרו לנו שאחד מהם כבר נמצא בשלבי ניסוי (ואפילו סיפרו בגאווה, ששלושה נסיינים (…כן, שלושה…!) כבר קיבלו את הזריקה.
אז תרשו לי להניח שהסבירות לכך היא מתחת לנמוכה, ושבכירי המשטר יקבלו חיסונים מתוצרת מדינות המערב, שכבר קיבלו אישורים במדינות רבות, ושמיליוני אנשים ברחבי העולם כבר קיבלו.

מתי ידאגו לקניית מספיק חיסונים לעם האיראני כולו?

הרי מדובר על מדינה המונה מעל 85 מיליון אזרחים, ושוב אני נשאר בלי תשובות, ושוב יש להניח שנראה סיפורים שיופצו ע”י מכונת התעמולה של האייתוללות.
נמשיך לעקוב אחרי המצב באיראן, ונמשיך לקוות שהעם האיראני, ישרוד את המגפה ואת המשטר.

קרדיט: אביעד, מקבוצת נציב, ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון