מבזקי חדשות ליום 26-1-2021 . מתעדכן

*- חברת מכונות הצבעה אמריקאית הגישה תביעה בסך 1.3 מיליארד דולר נגד עורך דינו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, רודי ג'וליאני, והאשימה אותו בהשמצה במה שכינתה את מסע "השקר הגדול" שלו בנוגע להונאה נרחבת בבחירות לנשיאות, כך עולה ממסמכי בית המשפט ביום שני.

חברת Dominion Voting Systems Inc. הגישה קודם לכן תביעה נגד עורך הדין בקמפיין של טראמפ, סידני פאוול, שהחברה האשימה גם אותו בהפצת תיאוריות קונספירציה כוזבות בנוגע לבחירות שהפסיד טראמפ לדמוקרט ג'ו ביידן.

עובד בכיר ב"דומיניון ", אריק קומר, הגיש גם תביעת דיבה נגד קמפיין טראמפ באומרו כי הוא נאלץ להתחבא בגלל איומי מוות מצד תומכי טראמפ.

הצג את תמונת המקור

קרדיט לתמונה: ניו יורק פוסט

*- לבנון: בשעות האחרונות מתקיימות הפגנות ברחבי לבנון על החלטת הממשלה לסגור את המשק בזמן המצב הכלכלי הגרוע שישנו במדינה. כיום דולר אחד שווה ל1,519 לירות לבנוניות, שיא השפל של הכלכלה בלבנון.

כוחות הצבא מתעמתים עם המפגינים וממשתמשים באמצעים לפיזור הפגנות, לא דווח על נפגעים עד כה.

(קרדיט:עולם החדשות בטלגרם)

*- מימשל ביידן דורש במסר חשאי למתן את המתקפות של ישראל נגד הכוחות האיראניים בסוריה. ככל הניראה לקראת חידוש המשא ומתן בין ארה"ב לאיראן. (קרדיט: יהושוע מאירי-ליכטר)

*- חרף כל מאמציה של ישראל להכיל, למנוע להוציא את איראן ואת הכוחות הנאמנים לה מחוץ לסוריה והרחק מקו החזית, איראן ושלוחותיה ביחד עם הנהגת חיזבאללה הצליחו להתבסס ולהתבצר באזור הגבול, מצב זה יוצר מציאות בגבול הסורי-ישראלי שאין להתכחש לה. לפי ההסכם עם רוסיה, השלוחות האיראניות צריכות להיות במרחק של 80 ק”מ לפחות מהגבול הישראלי, אך בפועל הן נמצאות ממש בפתח הגולן, גם אם בהסתר ובתצורות צנועות אחרות. במידה ואיראן תמשיך בפעולותיה ללא התערבות רוסית או ישראלית, תהליך השתלטותה על האזור יתעצם, והסיכון כלפי ישראל יגדל ויעצים בהתאם. יתר על כן, ממשיך להתפתח מצב יוצא דופן בסוריה, בו המשטר מראה כניעה מוחלטת לניסיונות איראן להפוך את סוריה ל”איראנית” דרך השימוש בנוכחות צבאית, השפעה כלכלית ופעילויות חברתיות ודתיות. העובדה שליותר מחמישה מיליון פליטים סורים לא ניתנה הזכות לחזור לבתיהם, מהווה חלק מן המטרה הסופית של איראן – ליצור סוריה חדשה. מדינה בה פעם היה המיעוט העלוואי רק 15 אחוזים מן האוכלוסייה וכעת מספרו יהיה גדול יותר, בעיקר בערים מרכזיות, ויסייע לשמר את שלטון אסד.

(קרדיט: שמעון שפירא : שירת בצה"ל באגף המודיעין וכיהן כמזכיר הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרגת תת-אלוף )

*- דיווח בסוריה על שני פיצוצים עוצמתיים בעיר אל-מייאדין באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור.

*- ארבעה משגרי ארטילריה bm-21 ,טווח יעיל עד 45 ק"מ, נפרסו בדרעא . צוות של חמישה חיילים בלבד יכול לפרוש את המערכת ולהכינה לירי בתוך -3 דקות.

*- רוסיה מבקשת מישראל לשדרג את יכולות הטכנולוגיה הצבאית שלה .

*- שר החוץ הצרפתי, ז'אן איב לה דריין- " תוכנית הגרעין האיראנית של הרפובליקה האיסלאמית עברה שלב נוסף היא חותרת לייצר נשק גרעיני. זהו מצב קריטי ומסוכן מאוד. לא נקבל מצב שבו איראן בעלת נשק גרעיני , יהיו לכך השלכות גיאו-אסטרטגיות צבאיות משמעותיות. אנו מתנגדים בכל תוקף להמשך מרוץ חימוש הגרעין האיראני. "

*- הגזרה הסורית מול דרום הגולן רותחת בימים האחרונים. דיביזיה 4 מתפרסת לכל אורכה אך הפעם הביאה עימה גם טנקים, חדישים יש להגיד. המורדים הסורים לא שותקים ותוקפים אותם ללא הפסקה. כרגע ישנם לפחות 15 הרוגים לצבא סוריה כולל אל'מ. ועשרות פצועים. מדווחים כי גופות חיילים סורים זרוקים בשדות ואין אוסף. מעריך שבקרוב נראה אופנסיבה סורית אירנית באזור. מה שכמובן ישראל לא מסכימה.
מתחת לאף פעילות איראנית שהרוסים מנסים לגדוע. יצליחו????

*- אינדונזיה עצרה 2 מכליות נפט, מול חופיה, כשאחת מהן איראנית לאחר שעסקה בהעברה נפט ממכלית למכלית. השיטה האיראנית המוכרת להברחת נפט.

*- תצ"א מעודכן של שדה התעופה חמיימים בצפון מערב סוריה והנמצא בשליטת הרוסים – עדכני לתאריך 21-1-2021 :