מבזקי חדשות ליום 11-1-2020. מתעדכן

*- CBS: טראמפ מסרב לשאת בכל אחריות להסתערות על הקפיטול ולא יצר קשר עם פנס מאז התקרית.

*- איראן: כור מים כבדים שני בפיתוח . דובר נציבות הביטחון הלאומי: ארגון האנרגיה האטומית מעצב כור הדומה לכור המים הכבדים באראק.

*- ישנן עדויות נוספות לכך שהמפגינים שהסתערו על הקפיטול קבלו עזרה ומידע פנימי שעזר להם להיכנס פנימה לתוך המשרדים.

*- עיראק: כמידי יום גם היום התרחשו עימותים ומחאות כנגד ההשתלטות האיראנית על עיראק, במהלך עימותים היום בעיר נאסריה נהרג מפגין אחד, שוטר בתפקידו, מירי של פעילי המילציות האיראניות בעיראק.

כל זה קורה יומיים לאחר הטלת הסנקציות האמריקאיות על פאלח אל-פיאד, יו״ר חשד א-שעבי שנאשם בדיכוי והריגה של המפגינים למען הדמוקרטיה. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- חאג'י חוסין דהגאן אזאד המפקד הצבאי של חיל משמרות המהפכה במחוז דיר עזור, הנחשב ל"חאג '"ממדרגה ראשונה, מת מנגיף הקורונה לאחר שטופל בטהראן לפני עשרה ימים.

*- הכביש המהיר הסעודי יפתח מחדש ויתרום בכך 'מיליארדים' לכלכלת בחריין .

 

The reopening of the King Fahd Causeway will add billions of dollars to Bahrain's economy as visitor levels return to pre-pandemic levels, according to an expert.

*- היום בערב לראשונה נסראללה יתייחס ואף ירמוז על האפשרות כי ישנו חשש לארוע טרור או תוקפנות חיצונית שהובילה לפיצוץ וגרמה לאסון בנמל ביירות, הוא ידרוש מהצבא וממשרדי הממשלה והביטחון לפרסם את ממצאיי החקירות עד היום ולא להגבילן רק לעניין של כישלון מנהלי או טעות אנוש . יש הרואים בחשיבות נאומו של נסראללה היום כהתחמקות מסוגיית המתיחות והעיתוי בפרסומים הישראלים לאפשרות של הסלמה צבאית באזור.

*- כוח של צבא סוריה הציב מארב לכוחות דאעש הפעילים באזור המדברי של סוריה . כשעבר רכב ראשון , בלי לבדוק ובלי היסוס – כל חיילי המארב פתחו באש ופגעו בנוסעי המכונית שבנוסף לכך עלה גם על מוקש שהטמין כוח המארב. התברר אחר כך שהמכונית ונוסיעה היו מ….. צבא סוריה . אצבע קלה על ההדק!!!

*- # המדבר הסורי – צבא סוריה איבד את הקשר עם אוטובוס "פולמן" עם 9 חיילים ושלושה קצינים בתוכו, בדרך "איתריה" שעשה את דרכו חזרה מאזור א-רקה לעיר חומס. מקורות חדשות מקומיים מסרו כי צבא סוריה, לאחר חיפוש ממושך, מצאו את האוטובוס שרוף על כביש אתריה, בעוד גורלם של שלושת הקצינים ו9 החיילים נותר עלום עד לרגע זה.

*- מפקד כוחות היבשת בצבא איראן: בקרוב נערוך תרגילים צבאיים בדרום-מזרח המדינה וידע האויב כי ידינו על ההדק.

*- # איראן – בתו של נשיא איראן לשעבר, "פייזה רפסנג'אני": אבי ביקש מסולימאני שלא לנסוע לסוריה, ותוצאות הסיוע האיראני למשטר אסד הובילו להרג של 500 אלף איש בידי המשטר האכזרי של אסד.

*- #צרפת – נגיף שפעת העופות מתפשט במהירות רבה, והרשויות מוציאות להמתה מאות אלפי ברווזים נגועים.

*- דיווח : איראן שלחה מכלית נפט הנושאת 2 מיליון חביות . המכלית נמצאת קרוב לתעלת סואץ לפני חצייתה . המכלית האיראנית צפויה להגיע למסוף הנפט הסורי בנמל בניאס , מדרום לנמל לטקיה, ביום שני .

*- הגברת האכיפה כנגד ניסיונות הברחה והצהרות כוזבות על ערך סחורה לישראל בדגש על רצועת עזה ואיו"ש

בעקבות ריבוי ניסיונות הברחה של סחורות, הצהרות מכס כוזבות, זיופי סחורות והפרות זכויות יוצרים וכן הצהרות כוזבות על שווי הסחורות לעזה ואיו"ש מגביר המרכז הלאומי לאבחון מטען ברשות המסים את האכיפה כנגד יבואנים המנסים להבריח סחורה כגון זו לשטחי הרשות ולעזה.

אחת ממשימות המכס הינה מניעת החדרת אמצעי לחימה, הברחות סחורות, מניעת כניסת זיופים ואיתור הצהרות ערך כוזבות על שווי המטענים. בחדשים האחרונים התגלו מאות עבירות מכסיות במכולות אשר ייעודן המרכזי היה עזה ושטחי הרשות הפלסטינאית.

*- אמ"ן: מחקר ראשוני מראה שהמוטציה הדרום-אפריקנית עמידה בפני נוגדני מחלימים

עוד סיבה לדאגה? חוקרים מצאו כי המוטציה, שהתגלתה בקרב כמה חולים בישראל, היא "בעלת יכולת להתגבר על מערכת החיסון במחלימים"

לא דין נוגדנים של מחלימים ממוטציה ישנה לדין חיסון. לגבי החיסון עצמו הנושא עדיין בבדיקות מעבדה. על פי חברות החיסונים הזו לא עמיד אבל נדרשות עוד בדיקות.

המוטציה הדרום אפריקאית הראשונה נקראת N501Y. היא מצויה בחלבון החדירה אל תאי הגוף וקיימת גם בגרסה הבריטית של מוטציית הקורונה. ככל הנראה, החיסון יעיל נגדה, כפי שהראתה בדיקה של חברת פייזר. אולם יש מוטציה נוספת, בשם E484, שייחודית לגרסה הדרום-אפריקנית. ככל הנראה, היא מאפשרת לנגיף להתחמק מהחיסונים שפותחו נגדו ומהנוגדנים שהגוף ייצר נגד הנגיף המקורי.

*- מדיווח סורי מאמצע הלילה עולה כי ארעה תקרית חמורה ביותר שככל הנראה תקרין בהמשך בצורה שעדיין קשה לשער. על פי הדיווח כוח של שכירי חרב רוסיים – המתקראים " כוח ווגנר" הסתער , באמצע הלילה , על עמדות צבאיות איראניות הממוקמות על כביש דיר א-זור אלבוכמאל . אפשר היה להתעלם מהתקרית הזאת , כי הרי ידוע שהרוסים עושים מאמץ לדחוק את האיראנים מאזור אלבוכמאל במזרח סוריה ובמיוחד ממעבר הגבול אלקאים , אלא שבקרבות המקומיים נגד העמדות האיראניות נהרג גנרל איראני ששהה במקום באותו זמן . לטענת הדיווח ,שם הגנרל האיראני – אלחאג' דהקאן המשמש גם כמפקד פוג' 47 .

*- מרכז המידע למודיעין וטרור (MTC) הנמצא בתל אביב(מנוהל ע"י קציני מודיעין בכירים לשעבר), חשף את תוכן הדיונים שהתקיימו בשירותי הביטחון הישראליים אודות פעילות חיזבאללה ושיטת עבודתו לנוכח המשבר הכלכלי והפוליטי, ובמסגרת הדוח הגיעו למסקנה : בלבנון מתנהלת "מדינה בתוך מדינה" ולאזרחים מוצעות חלופות שלעתים קרובות טובות ויעילות יותר משירותי מדינה,ע"י מוסדותיו הפרטיים של ארגון הטרור חיזבאללה.

*- ההישג היחיד של הפריצה לקפיטול תהיה ללא ספק….. איפה שהוא בין סוף ינואר לאמצע פברואר, מספר המתים היומי בארה"ב מהקורונה יתקרב ל-5000 איש . לעדכנכם – ביום שישי היו כ-3400 מתים . כל יום "אסון התאומים"  חדש ואף אחד לא עוצר זאת . מספר המתים היומי , כיום , בעולם הינו כ-15000 איש.

*- היום, יום ראשון, החל סגן שר החוץ של דרום קוריאה צ'וי ג'ונג-קון בביקור בטהראן, במהלכו הוא צפוי לדון בכמה נושאים, שהבולטים שבהם הם מעצר מכלית נפט השייכת לארצו . האיראנים ינסו לחלץ חלק מהכסף שלהם התקוע שם . 

כזכור קוריאה איימה לשלוח את הקומנדו שלה לחלץ את האניה שנתפסה וכן לשלוח משחתת ללוות את אניותיה במפרץ הפרסי . ככל הנראה ויתרה על הרעיון בגלל חוסר היתכנות מבצעית.