מבזקי חדשות ליום 9-1-2020. מתעדכן

*-פסל שלג של נושאת המטוסים הראשונה של סין, ליאונינג, בפארק סטלין בעיר חרבין. הפסל, שמגיע לאורך של 50 מטר ולרוחב של עשרה מטרים, נבנה במשך 20 יום.

*- חברת הפרלמנט הבריטי מסקוטלנד, מרגרט פרייר, נעצרה היום והוגש נגדה כתב אישום על התנהלות פזיזה ופושעת בשל הפרת מגבלות הקורונה בספטמבר האחרון.

פרייר ביצעה בדיקת קורונה בשל סימפטומים ב-26 בספטמבר, ובאותו היום הלכה לחדר כושר, סלון יופי ולחנות מתנות. כעבור יומיים, עוד לפני שקיבלה תשובה, היא נסעה ברכבת מסקוטלנד ללונדון והשתתפה בדיון בפרלמנט. בשעות הערב, התברר שהיא נדבקה בנגיף, אולם למחרת היא שבה לסקוטלנד ברכבת.

לאחר שנחשפו ההפרות, התנצלה פרייר על התנהלותה. אולם המפלגה הסקוטית הלאומית החליטה להשעות אותה משורותיה וראש ממשלת סקוטלנד, ניקולה סטרג'ן, קראה לה להתפטר מהפרלמנט.

*- יותר מחודש אחרי שהפוליטיקאי ההונגרי, יוז'ף שאייר, נאלץ להתפטר מהפרלמנט האירופי אחרי שנעצר במהלך מסיבת מין שהפרה את מגבלות הקורונה בבריסל, מונה לו מחליף "ראוי" עם ניסיון בתחום הקורונה: ארנו שאלר-בארוש (33), סגן מזכיר מדינה בלשכתו של ראש הממשלה, ויקטור אורבן, שבסוף אוגוסט אירח באחוזתו מסיבה עם כמאה אורחים, בהם בכירים בלשכת ראש הממשלה, ומרביתם נכנסו לבידוד בשל נוכחות של חולה קורונה.

(קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ, עיתונאי וחוקר טרור וביטחון)

*- המנהיג העליון של המהפכה האיראנית:! חיסונים אמריקאים ובריטים אינם מורשים להיכנס לאיראן,
חמינאי הוסיף גם אני לא סומך על צרפת שיש לה דם מזוהם על ידם.

*- גורמים צבאיים ישראלים אמרו בחודשים האחרונים כי ישראל נחושה להגביר את המערכה כנגד הנוכחות האיראנית בסוריה.

*- תא"ל בדימוס (אמין מוחמד חוטיט) אומר : לאיראן אפשרות לשגר טילים ואמצעים אחרים, ל -54 בסיסים צבאיים הפזורים ברחבי האזור, ומאיימת על ביטחונם של 65,000 חיילים אמריקאים. בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית טאסנים, הוא אישר כי "ההתקפה על עין אל אסד, גרמה למשוואת הרתעה אסטרטגית מול כל האויבים, כולל ארצות . (כנראה מתכוון לאלה שחתמו הסכם שלום עם ישראל).

*- הצהרת אל-האשד אל-שאבי, בתגובה למעצרו של טראמפ בפסק דין בבית משפט בעיראק.
בהצהרת נכתב: "אנו מקדמים בברכה, ותומכים בהחלטתו של השופט האמיץ, חיידר עבדול כארים נאצר, למלא את תפקידו האמיתי בהפרת ריבונות עיראק, ובנקמת המפרים אותו.
עיראק היא חברה בארגון המשטרה הפלילי הבינלאומי, ולכן החוק והפסיקה העיראקית , מחייבים את הארגון, וצו המעצר מחייב את אינטרפול, לשתף פעולה עם ממשלת עיראק.
צו עיכוב זה, הוא תחילתו של מתן פסק דין מכריע וקפדני, נגד מי ששיתף פעולה עם הצד האמריקני , אך תהיה תגובה נוספת בארצות הברית, וטראמפ לא יהיה בטוח אפילו בביתו."

*- דיווח: משמרות המהפכה האיראני מפנים ציוד צבאי כבד מבסיסים בסוריה .

*- איראן חשפה מנהרת טילים תת קרקעית באזור המפרץ :

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

*- עירק : אספקת הגז האיראנית מכסה 10% מצרכי תחנות הכוח במדינה.

*- עוד מכלית נפט איראנית הגיעה לוונצואלה .

*- "הציונות החדשה" – ברקע הנורמליזציה בין מדינות המפרץ וישראל.

תמונה

*- 176 ההרוגים שהיו בטיסת מטוס הנוסעים האוקראיני שהופל ע"י טיל נ"מ איראני בשמי איראן :

תמונה

*- החלום ושברו :

תמונה

*- הבנק העולמי העריך לאחרונה את המצב באיראן : אי יציבות מסוכנת והיפר-אינפלציה,הצמיחה הכלכלית שלילית וכלכלת המשטר התכווצה בשלוש השנים האחרונות …

*- דיווח : משמרות המהפכה האיראנים מוציאים ציוד צבאי כבד מעמדותיהם בעיר דיר א-זור במזרח סוריה. עדיין לא ברורה הסיבה.

*-