מבזקי חדשות ליום 5-1-2020. מתעדכן

*- הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית מאשרת ,איראן עברה להעשרת אורניום של 20% בניגוד מוחלט להסכם הגרעין מ 2015.

*- הדיפלומט, מיכאיל אוליאנוב, הנציג הקבוע של רוסיה בארגונים הבינלאומיים בווינה- " ההחלטה האיראנית להעשיר אורניום עד 20% הייתה צפויה מראש, ארה"ב היו צריכים לחשוב על כך עוד כשיצאו מהסכם הגרעין רק לא ברור לי מדוע איראן החליטו רק עכשיו והמתינו כל כך הרבה זמן."

*- ראש הממשלה בנימין נתניהו: "החלטת איראן להמשיך את ההפרות של מחויבויותיה, להעלות את רמת ההעשרה ולקדם יכולת תעשייתית להעשרת אורניום מתחת לאדמה, אינה יכולה להיות מוסברת בשום דרך פרט להמשך מימוש כוונתה לפתח תכנית גרעין צבאית. ישראל לא תאפשר לאיראן לייצר נשק גרעיני".

*- ערוץ חדשות ממלכתי בגרמניה: " ההחלטה של איראן להתחיל להעשיר עד 20% לפני כעשור כמעט הביאה לתקיפה ישראלית ממוקדת על מתקני הגרעין שלה ."

*- בכיר לשעבר בצבא ארה"ב : האפשרות שטראמפ יתחיל מלחמה עם איראן היא סבירה ביותר.

*- דיווח זר: משמרות המהפכה עצרה במפרץ הפרסי ספינה עם כימיקלים שהניפה דגל דרום קוריאה.

*-  דובר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי מנכ"ל סבא"א מתכנן לתדרך את חברי מועצת הנגידים של סבא"א, על התפתחויות ההעשרה האחרונות באיראן היום (שני). / פארס / חדשות חזית ההתנגדות.

*- פרטים על תפיסת הספינה הדרום קוריאנית : חיל הים של משמרות המהפכה האיראנים תפסו אניה דרום קוריאנית שיצאה מנמל סעודי בדרכה לדרום קוריאה בגין הפרות חוזרות של חוקי הסביבה הימית. הספינה שהניפה את דגל דרום קוריאה נשאה 7,200 טונות אתנול. הצוותים שנעצרו על ספינה זו הם בני אזרחות קוריאנית, אינדונזית, וייטנאמית ומיאנמר.

*- על פי דו"ח חדש של מרכז התקשורת ומחקר ביטחוני הבריטי- (BICOM) :

" לחיזבאללה מעל 200 טילים מדוייקים ".פרויקט הדיוק נמצא בעיצומו ונעשים מאמצים לשדרג את 14,000 טילי ה- Zelzal-2 שלהם עם מערכות כיוון מדויקות אשר ישפרו את רמת הדיוק שלהם ל -50 מטר מהיעד המיועד שלהם בטווח של 210 ק"מ. פרויקט זה מעורר עימות עם ישראל, הנאלצת להתמודד עם דילמה "האם לפתוח במכה מקדימה ולהשמיד את מפעלי הטילים של חיזבאללה או לעכב את הפעולה הצבאית ואת הסיכון העומד מפני איום טילים הרסני משמעותית יותר על התשתית והאוכלוסייה הקריטיים בישראל"

"ההתקפות הישראליות החוזרות ונשנות בסוריה, מכוונות לשבש ולבלום את המאמץ האיראני להפוך את הרקטות שבידי ארגון הטרור למדויקות יותר."

*- שיתוף פעולה בין איראן, רוסיה וטורקיה להפחתת השפעת ארה"ב באזורים מסויימים.

ג'רוזלם פוסט: טורקיה, רוסיה ואיראן פועלות יחד ב"יחסים פרגמטיים" כדי להדיח את ארצות הברית.
בלוב, ובסוריה, צמצום ההתערבות האמריקנית התחלף בנוכחות טורקיה ורוסיה. העימותים בקרבאך היו גם סוף ההשפעה של ארה"ב באזור. / חדשות חזית ההתנגדות.

*- כוחות אמריקאים נסוגים מבסיס מרכזי במזרח אפגניסטן

גורמים צבאיים במחוז Logar הודיעו כי כוחות ארה"ב עזבו הבסיס הגדול ביותר שלהם במחוז ועכשיו הבסיס הזה נמצא בידי כוחות הממשלה אפגניים.
הבסיס הצבאי הזר הגדול ביותר במחוז לוגר, אורכו 8 ק"מ ורוחבו 3 ק"מ, בו שכנו כ -18,000 חיילים בין השנים 2006-2014, פונה כעת.
"חיילים זרים נסוגו מ"לאוגר לוגר" במצב בו כוחות הממשלה מבצעים פעולות לאבטחת חלקים מהמחוז כבר כמה שבועות. / תאסנים / חדשות חזית ההתנגדות @akhbarJM

*- פעולה צבאית במיצרי הורמוז אחרי שאיראן תפסה מיכלית קוריאנית ?
"הרשויות האיראניות עיכבו מכלית נפט מדרום קוריאה במימי עומאן, אנו דורשים לשחרר אותה באופן מיידי – כך נמסר בהודעת משרד החוץ של דרום קוריאה. "הכוחות הדרום קוריאניים שהוצבו במיצר הורמוז נשלחו לאזור", וקרא "לשחרר את המכלית שתפסה איראן".

בתגובה לתפיסת ספינת דרום קוריאה בגין הפרת פרוטוקולים סביבתיים, דובר הפנטגון אמר כי הפנטגון מודע למצב ועוקב אחר המצב.

*- שר הביטחון בני גנץ : " יש סיכויים שנראה אירועים ביטחוניים במפרץ בזמן החלפת השלטון בארה"ב , אני לא יודע עד כמה המצב יתפרץ. התפרצות המצב היא פונקציה של מה שיקרה באירועים אלה. אני חייב להוסיף שצה"ל ושאר כוחות הביטחון נמצאים בכוננות, ומודעים היטב למתרחש בחזית זו."

*- צבא ארה"ב מתגבר כוחות בעיראק.

שיירה גדולה של 200 כלי רכב צבאיים ומשאיות עמוסות בציוד הגיעו לבסיס חיל האוויר בעין אל-אסאד שבמערב מחוז אל-ענבר בעיראק. מטוסי קרב אמריקאיים, מסוקים ומזל"טים אבטחו את השיירה.

*- צבא איראן יתחיל מחר תמרון רחב היקף, בדגש על תרגולות מזל"טים ומערכות הגנה אווירית.