מבזקי חדשות ליום 30-12-2020. מתעדכן

*-שר החוץ האיראני בשיחת טלפון עם מקבילו הקטארי: "התנועות האמריקניות באזור חשודות. וושינגטון תישא באחריות להשלכות כל הרפתקה אפשרית".

*- מטוסי חה״א  הישראלי טסים הערב מעל דרום לבנון וביירות.

*- 3 מפציצי B-52 HDG  שהמריאו לפני שעתיים מבסיסם בארצות הברית עושים את דרכם למזרח התיכון.

*- דובר צה"ל: מחר (ד׳) בשעות הבוקר, יחל תרגיל צבאי במרחב רמת הגולן שצפוי להסתיים ביום ה' בשעות הבוקר. במסגרת התרגיל תורגש תנועה ערה של כוחות הביטחון וכלי רכב ויישמעו קולות ירי והדי פיצוצים במרחב. כמו כן ייחסמו לסירוגין כבישים באזור קצרין. התרגיל תוכנן מראש כחלק מתוכניות האימונים לשנת 2020 ונועד לשמירה על כוננות הכוחות וכשירותם.

*- בומברדייה B11 BACN של חי"א האמריקאי לסיוע תקשורת בשדה הקרב פעיל מעל המפרץ הפרסי.

*- דיווח לבנוני: צה"ל יורה באוויר לעבר שלושה צעירים שהגיעו מכיוון מלבנון (הלכו לאיבוד על פי המקור) אחד מהם טיפס על הגדר הטכנית של מטולה ליד מישור כיאם.

דובר צה"ל – תצפיות צה״ל זיהו מוקדם יותר היום חשודים שהתקרבו לגדר הגבול בין ישראל ללבנון. אחד החשודים טיפס על הגדר, חצה מספר מטרים לתוך שטח ישראל וחזר ללבנון לאחר זמן קצר.

*- דיווחי הטלוויזיה "אל-מנאר": התנהגות לא תקינה של תיירים ישראלים במלונות איחוד האמירויות הערביות; גניבת כל ציוד כגון נורות, מגבות, ציורים וכד'.

*- היועץ האפגני לביטחון לאומי דוחה את בקשתו של זריף לאפשר העברת שכירי חרב "פאתמיון" מסוריה לאפגניסטן.

ראוי לציין שמספרם הוא 14,000 שכירי חרב, שעלו לאיראן בין 40 ל -60 מיליון דולר להישאר בסוריה מדי שנה, וכעת ככל הנראה איראן רוצה להשתמש בהם באפגניסטן, להפחית את הנטל הכספי ולתת לביידן אות לכוונות טובות ,כביכול היא מסירה את המיליציה שלה מסוריה, בידיעה שהיא מחליפה אותם בשיעים סורים והלבנונים.

*- מפקד משמרות המהפיכה לשעבר המכהן כיום כמזכיר המועצה האיראנית לאבטחת אינטרס המשטר – ד"ר מוחסן רזאי: "המלחמה עדיין לא הסתיימה. אנו נביא אסון על ישראל כדי שמדינות ערב יבינו שעשו טעות גדולה על ידי נורמליזציה של היחסים שלהן עם ישראל".

*- איראן מודיעה על תחילת התמרונים הצבאיים – זולפיקאר, שיימשכו 3 ימים בהשתתפות צוללת פאטה (צוללת רוסית צבועה מחדש), מזל"ט סימורג ויחידות כוחות הים, האוויר והיבשה ממזרח למיצר הורמוז חוף מקראן' וים עומאן. התרגיל יתקיים על רקע נוכחותם של ספינות וצוללת הצי האמריקני במפרץ הפרסי.

*- שגריר איראן בעיראק- הרפובליקה האיסלאמית שומרת לעצמה את הזכות לנקום בארה"ב על חיסולו של הגנרל קאסם סלימאני, אך הנקמה לא בהכרח צבאית.

אתר החדשות "אל-אהד" ציטט את שגריר איראן בבגדאד אייראז 'מסג'די באומרו כי טהרן שומרת לעצמה את הזכות לנקום באמריקאים בגין "הפשע ההיסטורי" של התנקשות בגנרל סולימאני ואבו מהאדי אל-מוהנדיס בתחילת ינואר.

הנקמה על מעשה פלילי שכזה לא תהיה בהכרח צבאית, אמר השגריר והוסיף גם גרוש כוחות ארה"ב מהאזור יחשב כשווה ערך לנקמה.

*-לא רק בישראל: שמונה עובדים בבית אבות בעיר שטרלזונד בצפון מזרח גרמניה קיבלו זריקות שכללו חמש מנות של החיסון של פייזר-ביונטק, וארבעה מתוכם פונו להשגחה בבית חולים אחרי שפיתחו תסמינים דמויי שפעת. "אני מביע צער על התקרית", אמר שטפן קרת', מנהל המחוז שבו התרחשה התקלה. "המקרה שהתרחש הוא בשל מספר טעויות בודדות". (מבט עולמי)

*- רשויות אכיפת החוק בצרפת פתחו בחקירה אחרי ש-67 צלבי קרס צוירו על מצבות בבית הקברות המרכזי בעיירה פונטנבלו במרכז המדינה. לפי משרד התובע, בית העלמין היהודי ששוכן בסמוך לא נפגע. "אני נגעל מהגילוי", מסר ראש העיר, פרדריק וולטו. "אלה מעשים בזויים ודוחים. בית הקברות שלנו מעולם לא היה יעד למעשים כאלה". (מבט עולמי)

*- תימן – סכנה חדשה מאיימת על תנועת הספינות בים האדום. מקור תימני מוסר כי החות'ים מתאמנים ומתכוננים לקראת תקיפות ימיות שיופנו כלפי תנועת השייט
בים האדום. (אבו צאלח)