מבזקי חדשות ליום 26-12-2020. מתעדכן

*- #דמשק – בנק "בימו "(סעודי-צרפתי) מתחיל בהליכי רכישת 49% ממניות בנק אודי – סניף סוריה, לאחר אישור הבנק המרכזי הסורי . לידיעה הזאת יש משהו גדולה מאוד לאחר שסעודיה מנסה לבנות נוכחות פיננסית מקבילה לזאת של האיראנים והרוסים לקראת תחילת פרוייקט שיקום סוריה שיצריך מאות מיליארדי דולרים . זה גם יעזור לדחוק את הרצון האיראני להשתלט על נכסים פיננסים בתוך סוריה על מנת לבסס את נוכחות הצבאית והפוליטית במדינה.

*- כבר שוחים ומדחיקים את זכרונו ? # איראן – שר הפנים אומר כי לא תהיה עצרת זיכרון שנתית למותו של קאסם סלימאני , עקב מגפת הקורונה.

*- מפקד מיליציית "הקומנדו המהפכני " הפועלת לצד הכוחות האמריקאים באזור מעבר אלתנף בדרום מזרח סוריה מאשר את ביקורו של מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב "מקנזי" באזור אל-תנף.

*- #מצרים – שר החוץ המצרי – עבו אלגית: "סין מתפתחת כל הזמן ורוסיה היא מדינה עם תרבות, יחד עם זאת העולם הערבי מתמודד עם מצבים קשים עם השאיפות של איראן וטורקיה, בגלל חיבוק האיסלאם הפוליטי על ידי המשטרים השולטים בהם."

*- ידיעה קטנה שלא שמים לב אליה אבל חושפת דבר מעניין : مقتل 4 عناصر من الميليشيات الإيرانية فجر اليوم بقصف من طيران حربي مجهول استهدفَ مقرهم فجراً في حي التمو في مدينة الميادين شرق دير الزور. – לוחמים מהמיליציות האיראניות נהרגו שלשום בלילה לאחר שכלי טייס לא מזוהה תקף מבנה מפקדה בשכונת אלתמו שבעיר אלמיאדין שמזרח מחוז דיר א-זור במזרח סוריה. עכשיו נשאר לשאול מה היה בדיוק במבנה שהיה שווה להגיע אליו ולהשמידו ? ימים יגידו! אם בכלל!!

*- #תל אביב – חברת רפאל מכריז על חוזה עם מדינה אסייתית למכירת מערכות ספייס 2000 (אוויר-לקרקע) וטילי SPIKE נגד שריון בשווי 200 מיליון דולר.

העסקה מגיעה לאחר שהודו ביטלה עסקה דומה בשווי 500 מיליון דולר עם אותה חברה לפני זמן מה, וסביר להניח שהודו היא זאת שהתקשרה בחוזה עם החברה הנ"ל.

*- # איראן – נשיא הבנק המרכזי "חמתי" אומר כי הוסכם בתיווך ארגון הבריאות העולמי וחברת קובקס לקנות 16.8 מיליון חיסונים נגד קורונה מכספים איראניים שהוקפאו בדרום קוריאה, חלקם יועברו לאמריקה כדי לקנות את החיסון. ראוי לציין כי לפני שבוע קיבל קובאקס 'מענק של 500 מיליון יורו מהאיחוד האירופי בכדי לספק מיליארד חיסונים נגד קורונה למדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית.

*- תת אלוף מוחמד אלעגוז מונה למפקד שדה התעופה הצבאי טי-4 . עכשיו נשאר לנחש האם האיש נאמן גם לאיראנים או לרוסים שהרי יש להם פעילות נרחבת בבסיס זה.

*- #מלזיה – היקף הסחר בין מלזיה לישראל יגיע השנה ל -884 מיליון דולר, גידול של 27% לעומת השנה שעברה, למרות היעדר היחסים בין שתי המדינות. דווח כי פקיסטן, בנגלדש, מלזיה ואינדונזיה הכחישו את כוונתן לנרמל את היחסים עם ישראל.

*-  אג'מל קאדרי הפקיסטני אומר כי הוא ביקר בתל אביב עם משלחת בשליחות ראש ממשלתו הקודם נואז שריף. כלומר…. התחממות היחסים עם פקיסטן נמצאת כבר זמן רב ברקע.

*-  בכיר בצבאו של הגנרל חפתר בלוב מת מפצעיו לאחר שנפצע בחילופי אש לפני יומיים עם מיליציה אחרת מצבאו של חפתר.

*-  סוריה: 6 הרוגים בתקיפות הישראליות על מרכזי מיליציה איראניים באזורים הכפריים של מציאף אמש.

סוריה מאשימה את ישראל בתקיפה אווירית.
ישראל הצהירה בעבר כי הם מודאגים מכך שחיזבאללה מנסה להקים מתקני ייצור כדי לשפר את יכולות הטילים שלהם. יש שראו בהתקפות האוויר ניסיון למנוע מאיראן, בת בריתו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד, להגביר את השפעתן הצבאית באזור.

*- המצפה הסורי לזכויות אדם דיווח, כי הטילים הישראלים שכוונו לאזור מסייף בלילה, הרסו מחסנים בהם מוצבות מיליציות איראניות, וגרמו להרג 9 אנשים.
מהמצפה נמסר כי ההפצצה הישראלית, פגעה במוקדים צבאיים של כוחות המשטר, והמיליציות האיראניות, ומחסנים בתוך המתחם ממערב לעיר מסיאף, שבאזור הכפרי של חמא, בהם נמצאים מיליציות איראניות של לאומים סוריים ולא סוריים, ללא מידע על גודל הנזק עד כה למקום.
המצפה בלונדון גילה כי "לפחות 9 בני אדם נהרגו מההפצצה. מהם 4 בני הלאום הסורי. לא ידוע אם הם היו מכוחות המשטר או שעבדו בשורות הכוחות האיראניים, וחמישה זרים כנראה ממליציות אירניות.

*- סוריה .. טילים ישראליים משמידים אתרי מיליציה איראניים.
תקיפות ישראליות על אתר טילים במוסייף בסוריה, הטילים הישראליים משמידים מחסנים, ומרכזי מחקר מדעיים, "ואמצעי הגנה אוויריים", בהן מוצבות מיליציות איראניות, על פי מה שדיווח במצפה הסורי לזכויות אדם עם שחר (ו '). יתכן שסוללות הגנה אוויריות איראניות, שהוצבו במקום, לפי חוזה שנחתם בין איראן לסוריה בזמנו, לא הועילו והושמדו.

*- עוד קצת מסוריה הלילה: בשנתיים האחרונות חיל האוויר הישראלי תוקף מספר פעמים את מתקן המחקר המדעי שבמסאייף כאשר רוב התקיפות מבוצעות מהמרחב האווירי הלבנוני. על פי מקור צבאי בכיר בטרטוס שבסוריה עולה כי בשל היעדר מערכות הגנה אוויריות בלבנון, ישראל מנצלת את המרחב האווירי באיזור לתקיפות בתוככי סוריה, למרות התנגדותה החוזרת ונשנית של לבנון להפרות אלו.

חלק מהדיווחים מדברים על כך שחיל הים הישראלי שיגר בין 4-6 טילי שיוט לעבר המטרות שבמסאייף ממערב לחאמה. בסרטון שמתפרסם כעת ע"י צייצן לבנוני שמדווח מטריפולי נראים טילים אלו המשוגרים מהים בצפון לבנון.

התקיפה הלילה בסוריה בוצעה מצפון לבנון, כך על פי סוכנויות ידיעות בסוריה.

על פי המידעים לאחר חצות המריאו בין 6-8 מטוסי קרב מדרום ישראל דרך הים וביצעו טיסות נמוכות מעל ביירות לפני שהגיעו לצפון לבנון. התקיפה אירעה במכון המחקר המדעי במסאייף הנמצא דרומית מערבית לחאמה. מכון זה הותקף בעבר ע"י ישראל. בדיווחים נאמר עוד כי ייתכן וגם חיל הים הישראלי פעל הלילה במקביל לחיל האוויר מול חופי צפון לבנון. (יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- עפ"י פרסומים זרים ורשמיים לסירוגין פעלה ישראל לאורך השנים כנגד המתחם העוסק בין היתר בפיתוח, השבחת והפצת אמל"ח מדיר שינה.