מבזקי חדשות ליום 25-12-2020. מתעדכן

*- 150 דמוקרטים חתמו על מכתב הדורש מביידן הנשיא הנבחר לחדש מיד את המשא ומתן עם איראן .

המכתב מביע את תמיכתם להתחייבות של שני הצדדים איראן וארה"ב ולהחזרתם לעמידה בתנאי הסכם הגרעין הרשמי (JCPOA), בנושא הגרעין האיראני מ -2015.

" אנו מסכימים כי דיפלומטיה היא הדרך הטובה ביותר לעצור ולהפוך את תכנית הגרעין של איראן, יש להפחית את המתיחות באזור ולהקל על שילובה מחדש של ארצנו בקהילה הבינלאומית", כך נכתב במכתב.

*- נשיא ארה"ב היוצא, דולנד טראמפ בתגובה לירי הרקטות בראשית השבוע "השגרירות שלנו (בבגדאד) נפגעה ביום ראשון ממספר רקטות, כאשר שיגור של שלושה מהם נכשל. נחשו מה מקורם? איראן. כעת אנחנו ערים לשיח נוסף על כוונה לפגוע ביעדים אמריקאים בעיראק, ואני ממליץ לאיראן- אם אמריקני אחד יהרג אני אחזיק באיראן כאחראית הישירה. תחשבו על זה" ( המוח'אבראת (http://t.me/TheMuhabrat)

*- דיר א-זור: דיווח על נסיגת המיליציות האיראניות מג'בל אל-בישרי והנקודות סביב ג'בל אל-בישרי ואלסוחנה, והחזרתן של מיליציות אלה לעיירה אל-טאבי, ממערב לדיר א-זור. נסיגה זו נובעת מהאבדות הכבדות שספגו בבאדיה בלחימה נגד דאעש. (בן בטש מקבוצת נציב)

*- מטען חבלה הופעל כנגד רכב צבאי אמריקאי בסביבת העיירה אלסבירה באזור הכפרי של מחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה.

*- במהלך החודשים האחרונים נהרגו עשרות לוחמים מהמיליציות האיראניות בשתי הערים במזרח סוריה אל בוכמאל ודיר א-זור, ובמיוחד ספגו את רוב האבדות מליציות "הפטימיון" ו"חיזבאללה עיראק ", לאור לחץ וקריאות ישראליות רועמות לגרש מיליציות אלה משטח סוריה.

*- באיראן טוענים:

— אובמה תקף את איראן עם נשק הסייבר בפעם הראשונה. (האיראנים מכוונים לתקיפת הסייבר במסגרת "משחקים אולימפיים" – שת"פ ישראלי אמריקאי – שגרמה לקריסת מערך הצנטריפוגות באתר נתאנז)
— ראש המטה של אובמה שירת בצבא ישראל.
— אובמה העניק לישראל 35 מיליארד סיוע.
— מה שאומר שלא תולים תקוות גדולות מהממשל החדש.

*- הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, דנה בהחלטת ראש הממשלה למנות את ד' לתפקיד ראש המוסד. על פי ההודעה, הוועדה לא מצאה פגם בטוהר מידותיו של המועמד ד', ולא מצאה פגם מבחינת טוהר המידות בשיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה למנותו. הוועדה העבירה את החלטתה לרה"מ נתניהו.

*- סגן היו"ר האיראני חוסיין זאדה האשמי, אישר כי הכוחות האיראנים מסוגלים לצוד את הצוללת הגרעינית האמריקאית שחצתה את מיצר הורמוז ונכנסה למימי המפרץ הפרסי.

בהצהרה לרוסיה היום אמר זאדה, "הכוחות האיראניים מסוגלים לצוד את הצוללת הגרעינית האמריקאית עם רשת דייגים. ואיראן אינה מודאגת מהמהלכים האחרונים של צבא ארה"ב במימי המפרץ" .

*- שר הפנים העיראקי: סיכלנו ניסיון פגיעה בבסיס אמריקאי בשדה התעופה בבגדד.

*- הותר לפרסום כי בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל/ימ"מ וצה"ל נעצר היום חשוד במעורבות בביצוע הרצח של אסתר הורגן ז״ל ביער ריחן בתאריך 20/12/20. החשוד פלסטיני מאזור ג׳נין נמצא בחקירת שב״כ. יתר פרטי החקירה תחת איסור פרסום. (תקשורת שב״כ)

*- יחסי איראן – ארה״ב:

בתקופה האחרונה המתיחות בין איראן לארצות הברית עלתה ובשטח מתחילים לראות איומים משני הצדדים וגם פעולות (דוגמת הירי הרקטי הכבד לעבר שגרירות ארה״ב בערב יום ראשון)

דונאלד טראמפ, נשיא ארה״ב, העלה ציוץ בטוויטר הפרטי שלו ואיים לעבר איראן כי אם אמריקאי אחד יהרג בתקיפות של איראן/אחת מהמילציות האחרות שברשותה איראן היא זו שתשא בתוצאות (הפוסט מצורף בתמונת הכתבה)

משרד הפנים העיראקי הודיע כי סוכלו מספר פעולות הכנה לקראת תקיפה אפשרית של יעדים אמריקאים ע״י מילציות איראניות בבגדד, בירת עיראק.
בנוסף, התקיים אמש דיון ביטחוני בארה״ב שבו דנו בין היתר על אופציות תקיפה והרתעה של איראן מפני פעילויות כנגד כוחות/יעדים אמריקאים.

אנו רוצים לציין כי ברשתות החברתיות עולה הרבה דיסאינפורמציה בנוגע למתיחות בין שתי המדינות, אנו ממליצים לקחת בערבון מוגבל דיווחים ללא ביסוס/אימות. (🌍 עולם החדשות בטלגרם)

*- העיתון הכוויתי "אל-קבס" מדווח מפי מקורות איראניים כי טהראן תגברה את מערך ההגנה האווירית שלה סביב מתקני הגרעין, זאת כאמצעי זהירות לאור המתיחות עם ארה"ב והחשש מפעולה צבאית אפשרית רגע לפני עזיבת טראמפ את הבית הלבן. אמצעי תקשורת אחרים הכחישו דיווח זה.

*-