האם איראן תנקום ביום השנה הראשון לחיסולו של סולימני?

איראן – ארה"ב – ישראל: בעוד מספר ימים יגיע יום השנה הראשון למותו של מפקד 'כוח קודס' במשמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, שחוסל ע"י ארה"ב בשיתוף פעולה מודיעיני ישראלי (עפ"י פרסומים זרים).

מאז החיסול השתנה מצב המזרח התיכון בקצב מסחרר, לטוב ולרע, מחליפו של סולימאני, איסמעיל קא'אני, לא מצליח להיכנס לנעליו, ובעקבות כך ירד קצת קצב מאמצי ההתבססות האיראנית במזרח התיכון.

ומנגד, אם פעם סולימאני החזיק את ארגוני ומיליציות הטרור המקומיים במזרח התיכון בבי*ים… וכולם סרו למרותו, כיום זה לא ככה, מחליפו לא מצליח לגרום לים האינטרסים באזור לסור למרותו, ויש יותר ויותר התגרויות קטנות, שבאיראן לא אוהבים, לדוגמה מתקפת הרקטות האחרונה לעבר השגרירות האמריקאית בבגדאד -עיראק, והאיום הברור של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בעקבותיה, באיראן יודעים שאם היו נפגעים בירי האחרון, הם היו כרגע במצב לא נעים בלשון המעטה.

בנוסף, להזכירכם, מספר מטסי עוצמה של מפציצים אמריקאים, ושיוט של צוללות, נושאת מטוסים, וספינות מלחמה במפרץ הפרסי, (עפ"י הפרסומים גם צוללת ישראלית נמצאת באזור), בתקופה האחרונה, הנ"ל מעביר מסר חד, וברור מאוד למנהיגי איראן.

בתזמון מושלם, וכהוכחה לכך שהמסרים הועברו, באיראן מדווחים בימים האחרונים על תגבור פריסת מערכות ההגנ"א במספר אזורים ברחבי איראן, ככה"נ ליד אתרי ומתקני הגרעין, וזאת מחשש לתקיפה עוד במהלך החודש הקרוב, בתקופת נשיאותו של דונלד טראמפ.

השאלה המעניינת כעת היא: האם איראן תתחיל ותגיב, על חיסולם של מפקד 'כוח קודס', קאסם סולימאני, ו'אבי פצצת הגרעין', המדען מוחסן פחריזאדה לקראת יום השנה?

או שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ יתקוף (או יאפשר לאחרים לתקוף) בעוצמה את מתקני הגרעין באיראן, עוד לפני תגובה איראנית, אם תהיה כזו?

קרדיט: דן אסולין מקבוצת נציב