ארה"ב:שר ההגנה הציג בפני טראמפ אופציות לתגובות צבאיות נגד איראן

לדברי בכיר בממשל האמריקני, לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הצטרפו ביום רביעי בכירי משרד ההגנה בבית הלבן כדי לדון בתגובות אפשריות להתקפה נגד שגרירות ארה"ב בבגדאד ביום ראשון.

על פי הדיווחים, הפגישה כללה את פומפאו, ממלא מקום שר ההגנה האמריקני כריסטופר מילר, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן רוברט אובריאן, ובכירים נוספים בתחום הביטחוני.  בכוונתם להציע "מגוון אפשרויות" לטראמפ כדי להרתיע את ההתקפות נגד אנשי ארה"ב על ידי איראן או מצד מיליציות בעירק שמזדהות עם איראן.

ההפגזה ביום ראשון על האזור הירוק, אזור מבוצר במרכז בגדאד בו שוכנת שגרירות ארה"ב, הצליחה לחדור את מערכות ההגנה נגד  טילים  שארה"ב התקינה באזור ולגרום "נזק קל" למתחם השגרירות. אזרח עיראקי נהרג, וכמה אחרים נפצעו.
ראש ממשלת עירק מוסטפא אל קזימי גינה את ההתקפה ואמר ביום שני כי בוצעו מעצרי מנע במטרה למנוע ביצוע התקפה שנייה, אף שהוא לא הטיל את האחריות על התקפה הראשונה  על אף קבוצה . עם זאת, פומפאו כיוון אצבע מאשימה לעבר "מיליציות הנתמכות ע"י איראן".

טהראן הכחישה את המעורבות בתקיפה. "הנוכחות הצבאית של ארה"ב היא מקור לחוסר היציבות באזורנו. שום כמות של ספין לא יכולה להסיט את אשמת האמריקאים בכל הרעות של עיראק ", אמר דובר משרד החוץ האיראני, סעיד ח'טיבזדה, ביום שני בטוויטר.
ארה"ב טענה טענות דומות  בשנה שעברה לאחר שארה"ב האשימה את קטאיב חיזבאללה, מיליציה שיעית בכוחות הגיוס הפופולריים בעירק, בתקיפה של 27 בדצמבר 2019 על בסיס עיראקי בכירכוק שגרם להרג קבלן אמריקני ופציעת ארבעה מחיילי ארה"ב ושני  עירקים.
כאשר ארה"ב פתחה במתקפה אווירית על עמדות חיזבאללה עיראק למחרת, מחאות המוניות יצאו לפועל מול שגרירות ארה"ב שהציתו כמה מהמבנים החיצוניים שלה, וושינגטון האשימה את טהראן בכך שהניע גם את ההתקפות הללו.

כמה ימים לאחר מכן, ארה"ב התנקשה בסולימאני מחוץ לשדה התעופה בבגדאד כשלצדו מפקדו של קתאיב חיזבאללה, אבו מהדי אל-מוהאנדיס. עם יום השנה להריגתו של סולימאני, הזהיר האלוף קנת "פרנק" מקנזי, ראש פיקוד מרכז בצבא ארה"ב כי כוחות ארה"ב והצוות הדיפלומטי בעירק מתמודדים עם "סיכון מוגבר" להתקפת תגמול.

White House releases image of Donald Trump during Iran attack